پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۷۵۳۰
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۸
بانک پاسارگاد به مدیرعاملی مجید قاسمی در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال چه کارنامه‌ای از حیث میزان سپرده، سود پرداختی به سپرده‌گذاران، حجم تسهیلات و اعتبارات پرداختی و همچنین درآمد از محل پرداخت تسهیلات به دست آورده است؟ آیا عملکرد این بانک در نیمه نخست امسال قابل دفاع است و می‌تواند انتظارات سهامداران را برآورده سازد؟
شعار سال: بانک پاسارگاد به مدیرعاملی مجید قاسمی در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال چه کارنامه‌ای از حیث میزان سپرده، سود پرداختی به سپرده‌گذاران، حجم تسهیلات و اعتبارات پرداختی و همچنین درآمد از محل پرداخت تسهیلات به دست آورده است؟ آیا عملکرد این بانک در نیمه نخست امسال قابل دفاع است و می‌تواند انتظارات سهامداران را برآورده سازد؟

برآوردها نشان می‌دهد که مانده سپرده‌های بانک پاسارگاد در شش‌ماهه نخست امسال با رشدی ۴۱ درصدی نسبت به نیمه نخست پارسال به ۱۰۰ هزار و ۲۹ میلیارد و ۵۴۷ میلیون تومان رسیده و در مقابل مانده تسهیلات این بانک هم با رشدی ۴۵ درصدی مواجه شده و بالغ‌بر ۹۷ هزار و ۸۸۹ میلیارد و ۴۲۱ میلیون تومان برآورد می‌شود.
روی دیگر سکه کارنامه بانک پاسارگاد به میزان سود پرداخت‌شده به سپرده‌گذاران از یک‌سو و میزان درآمد مشاع بانک بابت سود تسهیلات و اعتبارات پرداختی مربوط می‌شود. به‌گونه‌ای که مجموع درآمد مشاع بانک پاسارگاد بابت تسهیلات و اعتبارات در نیمه نخست امسال به ۶ هزار و ۶۱۲ میلیارد و ۶۵۲ میلیون ریال رسیده که در مقایسه با نیمه نخست پارسال درآمد مشاع این بانک ۲۷ درصد رشد را نشان می‌دهد. این در حالی است که بانک پاسارگاد در نیمه نخست امسال بالغ‌بر ۵ هزار و ۶۹۲ میلیارد و ۲۴ میلیون تومان سود به سپرده‌گذاران خود پرداخت کرده که حکایت از رشد ۳۰ درصدی سود پرداخت‌شده در پایان شهریور امسال نسبت به پایان شهریور پارسال دارد.
دخل‌وخرج بانک پاسارگاد در پایان تابستان
 ترکیب تسهیلات بانک پاسارگاد
نگاهی به کارنامه مجید قاسمی و همکاران‌اش در بانک پاسارگاد نشان می‌دهد که از کل مانده تسهیلات پرداخت شده در نیمه نخست امسال این بانک ۶۷ درصد آن به عقود مشارکتی شامل مشارکت مدنی، مضاربه و ... اختصاص دارد و این بانک تنها ۳.۴ درصد از کل مانده تسهیلات خود را به عقود مبادله‌ای شامل فروش اقساطی، اجاره به‌شرط تملیک، جعاله، خرید دین و قرض‌الحسنه تخصیص داده است و البته ۲۳ درصد از مانده تسهیلات بانک یادشده به تسهیلات ارزی، ۴.۵ درصد به سایر تسهیلات و ۱.۸ درصد هم به اعتبارات دیگر مربوط می‌شود. به همین دلیل سهم عقود مشارکتی از درآمد مشاع بانک بابت پرداخت تسهیلات به عقود مشارکتی به میزان ۸۱ درصد، سهم درآمد از محل تسهیلات ارزی ۸.۷ درصد، درآمد از محل اعتبارات ۵.۴ درصد و سایر تسهیلات هم ۵.۴ درصد برآورد می‌شود و این بانک تنها ۸ دهم درصد از درآمد ناشی از اعطای تسهیلات در نیمه نخست را از محل پرداخت تسهیلات عقود مبادله‌ای شناسایی کرده است.
دخل‌وخرج بانک پاسارگاد در پایان تابستان
ریخت‌شناسی سپرده‌های بانک پاسارگاد
ارزیابی دنیای بانک و بیمه از مانده سپرده‌های بانک پاسارگاد در نیمه نخست امسال نشان می‌دهد که از کل مانده سپرده‌ها ۳۷.۶ درصد به سپرده‌های سرمایه‌گذاری بلندمدت یک‌ساله، ۲۴.۶ درصد به سپرده‌های سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت، ۱۵.۹ درصد به گواهی سپرده ویژه، ۹.۹ درصد به سپرده‌های سرمایه‌گذاری بلندمدت ارزی، ۱.۹ درصد به سپرده‌های سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت ارزی، اختصاص دارد و جمع سپرده‌های سرمایه‌گذاری بالای ۲ سال این بانک به ۳ دهم درصد هم نمی‌رسد. همچنین سهم سپرده‌های جاری و قرض‌الحسنه (پول بودن هزینه) بانک پاسارگاد در پایان شهریورماه امسال ۵.۶ درصد می‌رسد.
دخل‌وخرج بانک پاسارگاد در پایان تابستان
جغرافیای پرداخت سود سپرده بانک پاسارگاد
از مجموع سود پرداخت‌شده توسط بانک پاسارگاد در نیمه نخست امسال، ۵۶.۸ درصد به سپرده‌های سرمایه‌گذاری یک‌ساله، ۲۸.۲ درصد به گواهی سپرده ویژه، ۱۲.۳ درصد به سپرده‌های سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت و ۱.۹ درصد هم به سپرده‌های سرمایه‌گذاری ارزی این بانک اختصاص دارد.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی دنیای بانک،تاریخ انتشار:14مهر1398،کد خبر:104045،donyayebank.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین