پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۹۳۱۶
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۸
مانده سپرده‌های بانک پاسارگاد به مدیرعاملی مجید قاسمی در پایان اسفندماه سال ۱۳۹۸ با رشدی ۳۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل آن به رقم ۱۲۴ هزار و ۵۰۵ میلیارد تومان رسیده که ۴۵.۴ درصد از این مبلغ سپرده‌های سرمایه‌گذاری یک‌ساله و ۲۴.۵ درصد هم سپرده‌های سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت ویژه است.

شعار سال:مانده سپرده‌های بانک پاسارگاد به مدیرعاملی مجید قاسمی در پایان اسفندماه سال ۱۳۹۸ با رشدی ۳۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل آن به رقم ۱۲۴ هزار و ۵۰۵ میلیارد تومان رسیده که ۴۵.۴ درصد از این مبلغ سپرده‌های سرمایه‌گذاری یک‌ساله و ۲۴.۵ درصد هم سپرده‌های سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت ویژه است.

 بانک پاسارگاد در سال گذشته حدود ۱۲ هزار و ۷۳۹ میلیارد تومان سود به سپرده‌گذاران خود پرداخت کرده که ۶۱ درصد از سود پرداخت‌شده به سپرده‌های سرمایه گذری یک‌ساله و ۱۱ درصد به سپرده‌های سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت ویژه و ۲۱.۶ درصد هم به گواهی سپرده ویژه اختصاص دارد. نکته قابل‌توجه اینکه ۹.۵ درصد از کل سپرده‌های بانک پاسارگاد دارای ماهیت سپرده‌های سرمایه‌گذاری بلندمدت ارزی است.

مانده تسهیلات بانک پاسارگاد هم در سال گذشته با رشدی ۲۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به رقم ۱۱۰ هزار و ۳۱۹ میلیارد تومان رسیده و درآمد مشاع بانک از محل تسهیلات پرداخت‌شده هم رشدی ۲۲ درصدی نسبت به پایان سال ۹۷ را نشان می‌دهد. نگاهی به ترکیب مانده تسهیلات بانک پاسارگاد نشان می‌دهد که ۱۸.۶ درصد از کل مانده تسهیلات به فروش اقساطی، ۲۷.۲ درصد به تسهیلات مشارکت مدنی، ۲۳.۵ درصد تسهیلات ارزی و ۲۷ درصد سایر تسهیلات اختصاص دارد.

این در حالی است که ۷۵ درصد از درآمد پیش‌بینی‌شده از محل پرداخت تسهیلات سال گذشته ناشی از تسهیلات مشارکت مدنی، ۸.۸ درصد تسهیلات ارزی و ۱۰.۶ درصد در قالب سایر تسهیلات اعلام‌شده است.

 بانک پاسارگاد در سال گذشته در حالی بالغ‌بر ۱۲ هزار و ۷۳۹ میلیارد تومان سود بابت سپرده‌ها پرداخت کرده که ۱۴ هزار و ۳۱۱ میلیارد تومان از محل سود تسهیلات پرداخت‌شده به مشتریان سود پیش‌بینی کرده است، بنابراین احتمال می‌رود با کاهش قیمت تمام‌شده پول در شبکه بانکی و البته بانک پاسارگاد ، میزان درآمد از محل تسهیلات و سهم بانک پاسارگاد هم در سال ۱۳۹۹ افزایش یابد که در این صورت خبر خوبی برای سهامداران بانک خواهد بود.

تعداد بازدید : 7

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری دنیای بانک و بیمه،تاریخ انتشار:17فروردین1399،کد خبر:83710918،donyayebank.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین