پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۹۲۹۵
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲
استاد اقتصاد دانشگاه الزهرا(س) گفت: سازمان حمایت از مصرف کننده باید نهادی مردمی باشد و با یک سازمان دولتی به این هدف یعنی حمایت از مصرف کننده نمی توان دست یافت.

شعار سال: حسین راغفر اظهار کرد: در حال حاضر کارکرد چندانی برای سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده قائل نیستم و معتقدم دستیابی به اهدافی که برای این سازمان متصور گردیده با سازوکار فعلی قابل دستیابی نیست.

وی، افزود: این امکان پذیر نیست که یک سازمان با این شرایط توامان هم حامی تولیدکننده و هم مصرف کننده باشد.

استاد اقتصاد دانشگاه الزهرا(س)، تصریح کرد: مشکل جدی سازمان حمایت از مصرف کننده دولتی بودن آن است، ما معتقدیم که برای حمایت از مصرف کننده باید نهادی مردمی وجود داشته باشد و دستیابی به این هدف از طریق یک سازمان دولتی ممکن نیست.

راغفر، در ادامه ابراز داشت: امروز می بینیم که وجود سازمان حمایت، در عرصه های مختلف از جمله بازار خودرو، نتوانسته تضمین کننده حقوق مصرف کنندگان باشد و با سازوکار فعلی امکان تحقق این امر نیز وجود ندارد.

این اقتصاددان نهادگرا، خاطرنشان کرد: با وضعیت موجود، بودن یا نبودن سازمان حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده تفاوت چندانی برای مردم ندارد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، تاریخ 23 مهر 98، کد مطلب: 1529852: www.dana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین