پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۹۷۱۷
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴
در فاصله یک روز تا اربعین حسینی(ع)، میلیون‌ها زائر از ده‌ها کشور جهان وارد کربلا شده‌اند و اکنون به دلیل انبوه جمعیت، رفت و آمد در شهر به صورت پیاده صورت می‌گیرد و تردد خودرو در بیشتر خیابان‌های آن امکان‌پذیر نیست. گرچه بسیاری از شیعیان عراقی پس از ورود به کربلا و زیارتی مختصر به سرعت شهر را ترک می کنند اما میزان زائرانی که عازم بین الحرمین هستند، بسیار بیشتر است.ازدحام جمعیت سبب کند شدن حرکت زائران و ترافیک سنگین جمعیت به ویژه در خیابان‌های منتهی به مرقد مطهر اباعبدالله(ع) و قمر بنی هاشم(ع) شده است.

شعار سال: همه ورودی‌های اصلی شهر کربلا صحنه پیاده‌روی و عزاداری زائران سیاهپوشی است که هر لحظه بر تعداد آنها افزوده می شود.

گرچه بسیاری از شیعیان عراقی پس از ورود به کربلا و زیارتی مختصر به سرعت شهر را ترک می کنند اما میزان زائرانی که عازم بین الحرمین هستند، بسیار بیشتر است.

ازدحام جمعیت سبب کند شدن حرکت زائران و ترافیک سنگین جمعیت به ویژه در خیابان‌های منتهی به مرقد مطهر اباعبدالله(ع) و قمر بنی هاشم(ع) شده است.

زائران مجبورند مسافت‌های چندین کیلومتری تا حرم، هتل یا موکب محل اقامت و پیدا کردن خودرو برای خروج از شهر را به صورت پیاده و با کندی زیاد طی کنند.

کاروان‌های مختلف به صورت قطاری لباس یا کوله‌های همراهان خود را می گیرند تا در میان انبوه و موج جمعیت از هم جدا نشوند.

مرکز گمشدگان حرم بیش از همیشه شلوغ است و صدها نفر در صفحه درخواست برای اعلام نام همراهانشان هستند؛ به امید پیدا شدن آنها.

به گفته سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلای معلا، گم شدن خردسالان، پیرمردان، پیرزنان و افراد دچار آلزایمر به یک مشکل بزرگ برای زائران ایرانی تبدیل شده است.

میرمسعود حسینیان روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا از زائران خواست که برای همراهان کودک و پیرشان از گردن آویز و کارت مشخصات هویتی استفاده کنند.

تکمیل ظرفیت هتل ها و موکب ها

ظرفیت بسیاری از هتل‌های واقع در خیابان‌های منتهی به حرم و حتی چند کیلومتری آن تکمیل شده‌ و در ورودی آنها جمله "جای خالی نداریم"، خودنمایی می کند.

موکب‌های استراحت نیز وضعیت مشابهی دارند و از همان ساعات نخست شب جمعه مملو از زائر شده اند.

با این حال انبوه موکب‌های پذیرایی همچنان در سطح شهر فعال هستند و هیچ کمبودی برای تامین آب و غذای زائران وجود ندارد.

تداوم مشکل اینترنت

ناپایداری و کیفیت پایین اینترنت تلفن همراه نیز دیگر مشکل زائران حاضر در کربلاست.

اینترنت همراه ظهر روز ۲۴ مهر و پس از دو هفته قطعی کامل در دسترس کاربران قرار گرفته اما سرعت پایین و فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی سبب شده که زائران رضایت چندانی از کیفیت آن نداشته باشند.

این نارضایتی در کربلا بیشتر است زیرا ازدحام جمعیت نه تنها اینترنت همراه که گاهی برقراری تماس بین اپراتورهای مختلف را هم با مشکل مواجه کرده است.

با توجه به ورود سیل آسای جمعیت به کربلا تا صبح روز اربعین، مدیریت و هدایت میلیون‌ها زائر حسینی و ارائه خدمات مناسب به آنها به یک دغدغه جدی تبدیل شده است.

در نتیجه همین مشکلات است که سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلای معلا از زائرانی که در یکی دو روز گذشته در این شهر بوده‌اند درخواست کرد هرچه زودتر به ایران برگردند تا در ترافیک بازگشت روزهای آینده دچار مشکل نشوند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی ، تاریخ انتشار 26 مهر 98، کد خبر: 83521820، www.irna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین