پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۹۹۲۸
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۵
کسی که برایش کار می کنید و به نوعی رییس شما به حساب می آید، فردی است که تاثیر مستقیمی در پیشرفت کاری شما خواهد داشت. او می تواند میزان حقوق شما را افزایش دهد و باعث ارتقا سمت شغلی شما بشود. اگر کسی که برایش کار می کنید، از شما خوشش نیاید، قطعا نمی توانید به خوبی با او کار کنید. در این حالت همیشه رابطه شما و او در سطح کاری باقی خواهند ماند.

شعارسال: کسی که برایش کار می کنید و به نوعی رییس شما به حساب می آید، فردی است که تاثیر مستقیمی در پیشرفت کاری شما خواهد داشت. او می تواند میزان حقوق شما را افزایش دهد و باعث ارتقا سمت شغلی شما بشود. اگر کسی که برایش کار می کنید، از شما خوشش نیاید، قطعا نمی توانید به خوبی با او کار کنید. در این حالت همیشه رابطه شما و او در سطح کاری باقی خواهند ماند.

چنین رییسی قطعا سعی نمی کند که به فرد محبوب شما تبدیل شود. در رفتارهای او هم نشانه هایی دیده می شود، که بیانگر همین موضوع هستند. در این مطلب به ۱۵ نشانه ای اشاره می کنیم که با دیدن آن ها می توانید به نوع رابطه ای که بین شما و رییستان برقرار است، پی ببرید. اگر تعداد بیشتری از این نشانه ها را در او مشاهده کردید، میزان علاقه او نسبت به شما بسیار کم تر است.

فکر می کنید که رییس از شما خوشش نمی آید:

ممکن است احساس کنید که آقا یا خانم رییس نسبت به شما احساس خوبی ندارد. این حس در ذهن شما است و به احتمال زیاد حقیقت ندارد؛ اما در بعضی مواقع می تواند درست باشد. اگر مشاهده کردید که او رفتار متفاوتی با شما دارد و به شکلی که با سایر افراد برخورد می کند تا شما رفتار نمی کند، قطعا حس درستی درباره او دارید. (مدیران چگونه تحسین کنند؟)

هیچ‌ وقت برای گرفتن تصمیمات مهم نظر شما پرسیده نمی شود:

اگر از نظر شما برای تصمیمات مهمی که به کارتان مربوط می شود، استفاده نمی کنند، به این دلیل است که رییس به نظر شما اطمینان ندارد. اگر هم درباره این موضوع سوال کنید، او می گوید که نیازی به نظر شما نخواهد داشت.

در اطراف شما نمی خندد:

این موضوع به شرایط روحی و شرایط خاصی که ممکن است افراد در طول روز داشته باشند، مربوط نمی شود. اگر رییس در زمانی که شما در نزدیکی او هستید لبخند نمی زند، حتما مشکلی وجود دارد. (اصول مدیریت منابع انسانی)

تنها کار شما را زیر نظر می گیرد:

یک رییس به دلایل مختلف ممکن است کار چند نفر از کارمندانش را از نزدیک زیر نظر بگیرد. یکی از این دلایل می تواند این باشد او به کار برخی از کارمندانش اعتماد ندارد.

از شما دوری می کند:

شاید در مواقعی که منتظر آسانسور هستید، رییس شما به سمت پله ها حرکت کند. یا حتی زمان حرکتش را به شکلی تغییر می دهد که با زمان حرکت شما تداخل نداشته باشد. دوری کردن یکی از نشانه های نارضایتی است.

متوجه حضور شما نمی شود:

اگر رییس با شما رفتار دوستانه ای ندارد و با شما سلام یا خداحافظ نمی کند، ممکن است که قصد داشته باشد به بگوید که از شما خوشش نمی آید.

ایمیل های رسمی دریافت می کنید:

اگر ایمیل های بسیار رسمی از سمت رییس خود دریافت کردید و در آن ها خبری از احوال پرسی های روزانه نبود، به احتمال زیاد او علاقه ای ندارد که رابطه اش را با شما بهتر کند.

هیچ وقت به مراسم مهم دعوت نمی شوید:

رییس هیچ وقت از شما برای حضور در یک جلسه مهم دعوت نمی کند. دلیل این کار حتما عدم علاقه رییس به شماست.

همیشه با شما مخالفت می شود:

رییس شما ممکن است به نظراتی که بیان می کنید، اصلا اهمیت ندهد و همیشه نظرات شما را نادیده می گیرد. او احتمالا تنها با شما به این صورت رفتار می کند و به نظر با سایرین رفتار بهتری دارد.

هیچ بازخوردی را به شما نمی گوید:

رییسی که بخواهد باعث پیشرفت شما شود، همیشه نظرش را درباره کار شما بیان می کند؛ اما رییسی که نخواهد کمک کند، کار شما را کاملا نادیده می گیرد.(چالش های مدیریت منابع انسانی(

بازخوردهای منفی به شما منتقل می کند:

رییس شما ممکن است نه تنها از کار شما تعریف نکند، بلکه ممکن است به دلایل مختلف از کارتان ایراد بگیرد.

از پروژه‌ها کنار گذاشته می شوید:

ممکن است در یک روز اول هفته، ایمیلی دریافت کنید و پروژه‌ای که روی آن کار می کرده اید را به فرد دیگری واگذار کرده باشند. این کار ممکن است برای همه رخ بدهد، اما اگر فکر کردید که این اتفاق برای شما بیشتر رخ می دهد، حتما آقا یا خانم رییس از کار شما راضی است.

وارد جمع های دوستانه محیط کار نمی شوید:

در هر محیط کاری ممکن است که با چندنفر رابطه خوبی داشته باشید و آن ها سعی کنند که شما را وارد جمع خودشان کنند. البته در برخی مکان ها هم ممکن است که مدیرتان یا سایر کارمندان نخواهند وارد جمع آن ها شوید.

درباره زندگی خصوصی سوالی پرسیده نمی شود:

اگر متوجه شدید که رییس تنها درباره کار با شما حرف می زند و نمی خواهد درباره زندگی شخصیتان چیزی بداند، حتما علاقه ای به این کار ‌ندارد و نمی خواهد با شما زمان زیادی بگذراند.

کاری به شما واگذار می شود که افراد دیگر آن را انجام نمی دهند:

اگر مدیرتان به شما کاری را واگذار کرد که پایین تر از سطحتان باشد، به احتمال زیاد به شما اعتماد ندارد و نمی داند که کارهای مختلف را به چه شکل انجام می دهید. شاید هم مهارت های شما برای او مهم نیست.


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازسایت خبری ایران آکادمی  ،تاریخ انتشار: 25 مهر1398،کدخبر:- ،www.iran-academy.org

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین