پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۱۵۸۱
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۴
نماینده ولی فقیه در گیلان با تأکید بر لزوم احیای موقوفات فراموش شده در این استان، گفت: باید اثرات و نتایج وقف و ماندگاری آن، برای مردم تبیین و تشریح شود.آیت الله رسول فلاحتی پیش از ظهر شنبه به مناسبت هفته وقف در دیدار مدیران و روسای اوقاف و اعضای هیات امنا و خادمان افتخاری بقاع متبرکه گیلان در دفتر نماینده ولی فقیه با اشاره به جایگاه وقف در جامعه بشری، اظهار کرد: وقف تنها مربوط به دین اسلام نبوده بلکه در سایر ادیان نیز بله این موضوع پرداخته می شود.

شعار سال: آیت الله رسول فلاحتی پیش از ظهر شنبه به مناسبت هفته وقف در دیدار مدیران و روسای اوقاف و اعضای هیات امنا و خادمان افتخاری بقاع متبرکه گیلان در دفتر نماینده ولی فقیه با اشاره به جایگاه وقف در جامعه بشری، اظهار کرد: وقف تنها مربوط به دین اسلام نبوده بلکه در سایر ادیان نیز بله این موضوع پرداخته می شود.

وی با بیان اینکه در زمینه وقف یه موضوع واقف، متولی و موقوفه مطرح است، تأکید کرد: در این زمینه مسائل فقهی بسیاری وجود دارد که باید مد نظر قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تأکید بر اینکه با توجه به آثار و برکات وقف باید جامعه را به این امر تشویق و ترغیب کنیم، تصریح کرد: باید با انجام کارهای فرهنگی اثرات و نتایج وقف و ماندگاری آن در جامعه برای مردم تبیین و تشریح شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سازمان اوقاف ظرفیت بسیاری در زمینه تبیین و تشریح وقف و اثرات آن دارد که باید از آن بهره‌گیری شود، تأکید کرد: اوقاف باید در زمینه نظارت بر موقوفه‌ها نیز فعال‌تر بوده زیرا عدم نظارت درست و دقیق با خود آسیب‌هایی بهمراه خواهد داشت.

آیت الله فلاحتی متولیان اوقاف را امین مردم دانست و با تأکید بر لزوم احیای موقوفات، گفت: مردم باید بدانند سازمان اوقاف مکان امنی است تا به امر وقف ترغیب شوند در این راستا نظارت دقیق متولیان بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه تولی‌گری دقیق و نظام‌مند زمینه جلب اعتماد مردم به سازمان اوقاف را فراهم می کنند، افزود: باید موقوفات فراموش شده دوباره احیا شوند زیرا این موضوع ایجاد نشاط و امیدواری در مردم می شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار 4 آبان 98، کد خبر: 4756336، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین