پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 17
کد خبر: ۲۴۲۴۵۶
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۳
معاون اقتصادی وزارت امور خارجه با بیان اینکه نیمی از تجارت کشورمان با کشورهای همسایه انجام می شود، گفت: به دلیلی مزیت‌های خوب اقتصادی مراوده تجاری با همسایگان باید در اولویت قرار داشته باشد.

شعارسال: معاون اقتصادی وزارت امور خارجه با بیان اینکه نیمی از تجارت کشورمان با کشورهای همسایه انجام می شود، گفت: به دلیلی مزیت‌های خوب اقتصادی مراوده تجاری با همسایگان باید در اولویت قرار داشته باشد.

غلامرضا انصاری روز جمعه در نشست بررسی پتانسیل های توسعه روابط اقتصادی فرامرزی افزود: بازارهای خوبی اطراف ما قرار دارد و مزیت های خوبی با دسترسی ساده و نزدیکی های فرهنگی داریم و باید ۱۵ همسایه در اولویت کاری ما باشد و نباید فرصت ها را از دست بدهیم.

وی تصریح کرد: سعی می کنیم در تجارت با همسایگان از پول ملی استفاده کنیم که نیاز را به نقل و انتقال بانکی کمتر می کند و ۴۰ سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به دلیل شرایطی که در آن قرار گرفتیم راه درستی در پیش گرفته ایم و آن مراوده با همسایگان است.

معاون اقتصادی وزارت امور خارجه ادامه داد: اولویت بعدی تجارت باید کشورهایی باشد که دسترسی به آنها از نظر نقل و انتقال پول و حمل کالا راحت تر است و کشف بازارهای جدید و حوزه های قابل دسترسی باید در اولویت های اتاق بازرگانی قرار داشته باشد.

انصاری با اشاره به اینکه در کرمان تجربه خوبی برای ساز و کارهای صادراتی وجود دارد اظهار داشت: امیدواریم سال آینده، سال توسعه صادرات نامگذاری شود و امسال در حوزه رونق تولید کارهای خیلی خوب و بزرگی انجام شده و در حوزه کشاورزی در کرمان تولیدات بسیار خوبی داشته ایم.

وی ادامه داد: گام بعدی صادرات و بازاریابی است و کرمانی ها در حوزه پسته تجربه بسیار خوبی دارند و باید این تجربه به حوزه های دیگر بازاریابی انتقال داده شود.

معاون اقتصادی وزارت امور خارجه تاکید کرد: تولید بدون صادرات ورشکستگی است و نمی توانیم فقط با هدف بازار ایران تولید را افزایش بدهیم لذا باید ضمن تشویق تولید، بازاریابی و صادرات را در کنار آن تشویق کنیم.

وی تصریح کرد: صندوق ضمانت صادرات و بانک توسعه صادرات از جمله سازو کارهای تجاری است و تجار بدون تکیه به این ساز و کارهای صادراتی نباید صادرات را انجام دهند زیرا با ریسک روبرو می شوند و باید با کمک نمایندگان این ساز و کارها تقویت شود.

انصاری ادامه داد: اگر برای سازو کارهای صادراتی و شرکت های فعال این حوزه فکر اساسی نکنیم، نگران این هستیم که تولیدکنندگان ما با مشکلات جدی در سال های آینده روبه رو شوند.

وی تاکید کرد: یکی از موضوعاتی که فعالان اقتصادی باید توجه داشته باشند این است که اساس مراوده باید طبق قرداد حقوقی قوی و چارچوب دار باشد.

معاون اقتصادی وزارت امور خارجه افزود: به‌ دلیل شرایط تحریم مشکلاتی برای تجار ما به‌ وجود آمده که به‌ دلیل توجه نکردن به قراردادهای حقوقی با مشکل روبرو شده اند و اتاق بازرگانی باید مشاوره حقوقی به تجار بدهد و در سیاست‌های وزارت خارجه این مسئله اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه یکی از نکات خوب کرمان شرایط گردشگری این استان است تصریح کرد: ایران در گردشگری ملی و بومی بسیار موفق بوده و در سال های اخیر دهها هزار نفر بین استان ها و شهرها رفت و آمد می کنند که باید به ایجاد زیرساخت های خوب گردشگری کمک کند و این حمایت زیرساخت ها گردشگری را تقویت می کند و باید هر کدام از استان ها و شهرهای هدف گردشگری کرمان هتلی استاندارد در حد هتل رفسنجان داشته باشند.

انصاری گفت: توصیه دیگر ما کشت فراسرزمینی است که این یک فرصت برای جمهوری اسلامی تا در کشورهای دیگر به کشت، تولید و صادرات بپردازد.

وی تاکید کرد: وزارت امور خارجه هرچه در توان دارد برای فعالان اقتصادی انجام می دهد و در خدمت تجار است و سفارتخانه های ما در طول ۴۰ سال گذشته هیچ وقت به اندازه کنونی در زمینه تجارت وقت نگذاشته اند.

معاون وزیر امور خارجه افزود: باید بازرگانان حتما برای کار با نمایندگی های وزارت خارجه در کشورهای مختلف در ارتباط باشند و متاسفانه تجار زمانی به ما مراجعه می‌کنند که دچار مشکلی در کشورهای دنیا شدده اند و ما دوست داریم در زمان موفقیت نیز به ما مراجعه کنند و ما از آنها در هر شرایطی حمایت خواهیم کرد.

نشست بررسی پتانسیل های توسعه روابط اقتصادی فرامرزی با حضور سفرا و رایزنهای اقتصادی ۱۵ کشور جهان، استاندار کرمان جمعی از نمایندگان مردم استان کرمان در مجلس شورای اسلامی، مسئولان و فعالان اقتصادی در محل هتل پارس کرمان برگزار شد.


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا ،تاریخ انتشار: 10 آبان 1398،کدخبر: 83537555،www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین