پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۲۶۸۵
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۳:۰۷
پتروشیمی اروند طی کمتر از دوسال گذشته حوادث و اتفاقات سختی را از سر گذرانده است.

شعارسال: به اذعان کارشناسان حدود۲ سال قبل شرایط مدیریتی این مجتمع را به وضعیتی رسانده بود که تولید آن به حدود چهل درصد ظرفیت تولید رسیده بود. به همین دلیل در پانزدهم آبان ماه سال ۱۳۹۵ با حکم نژادسلیم مدیرعامل وقت هلدینگ خلیج فارس تقی قاسمیان عزیزی یکی از مردان با سابقه تولید از پتروشیمی بندرامام جدا شده و به عنوان مدیرعامل این شرکت که تولید اصلی آن گریدهای مختلف پی وی سی است را منصوب می‌شود. در این بین برخی از کارشناسان معتقدند این انتصاب خیلی خوب جواب داده و راهکارهای مدیریتی بکار گرفته شده توسط قاسمیان عزیزی تولید آن مجتمع را به بالای هفتاد درصد ظرفیت تولید هم می‌رساند. اسفند سال ۹۶ نژادسلیم از هلدینگ خلیج فارس می‌رود و در حالیکه مدیرعامل جدید هلدینگ خلیج فارس در اولین هفته پس از انتصاب خود۶ نفر از مدیران عامل شرکت‌های مهم هلدینگ مانند بندرامام، پارس، نوری و مبین، فجر و عملیات غیرصنعتی پازارگاد را برکنار می‌کند اما به نظر می‌رسد عملکرد مثبت اروند قاسمیان عزیزی را در حاشیه امن قرار می‌دهد. به نظر برخی از کارشناسان اختلاف عزیزی با یکی از مهره های اصلی هیات مدیره اروند باعث می‌شود تا وی حکم برکناری اش را دریافت کند. این برکناری در تاریخ ۲۴ آذرماه ۱۳۹۷ اتفاق افتاده و حسن نشان زاده به جای وی منصوب می‌شود.

 

انتصاب نشان زاده برای مدیریت پتروشیمی اروند هم البته قبلا با داستان مفصلی همراه بوده است. نشان زاده در ابتدای حضور ربیعی در هلدینگ خلیج فارس مدیر تولید پتروشیمی بندرامام بود و از جمله افرادی بود که در جابجایی۶ تن از مدیران در هفته اول حضور ربیعی به عنوان سرپرست مدیریت پتروشیمی بندرامام منصوب می‌شود و در حالی که در انتظار بود تا حکمش از سرپرستی به مدیرعاملی تغییر کند پس از دو ماه اداره پتروشیمی بندرامام به عنوان سرپرست از کار برکنار و حمیدرضا رستمی به جای وی منصوب شده و او در همان مجتمع به کار قبلی خود در مدیریت تولید بر می‌گردد و سپس بر اساس آنچه پیشتر به آن اشاره شد به جای قاسمیان عزیزی به پتروشیمی اروند می‌آید.

 

حالا اما در فاصله نزدیک به یک سال از حضورش در پتروشیمی اروند، یکی از مدیرانش در جلسه ای رسمی با مدیران اتحادیه چرم در نمایشگاه کیف و کفش صراحتا اعلام کرده پتروشیمی اروند به دلیل مشکلات فنی با ۵۰ درصد ظرفیت در حال تولید است.

 

بنابراین گزارش هفته گذشته و در اتفاقی عجیب یکی از مدیران شرکت پتروشیمی اروند در نشستی که با گروهی از اعضای اتحادیه چرم داشته به این موضوع اشاره کرده که این شرکت در حال حاضر با ۵۰ درصد ظرفیت کار می‌کند.

 

در این جلسه که در ششمین نمایشگاه بین المللی کیف، کفش و چرم برگزار شده مدیران بخش های مختلف پتروشیمی اروند و اعضای اتحادیه چرم در غرفه پتروشیمی اروند و رئیس دفتر توسعه صنایع پایین دستی شرکت ملی صنایع پتروشیمی حضور داشته اند. طبق گزارش‌های منتشر شده رئیس اتحادیه چرم به همراه دبیر اتحادیه و سه نفر از اعضای هیات رییسه اتحادیه چرم اعلام کرده اند اگر عرضه کافی محصولات پتروشیمی اروند وجود داشته باشد، کمبودی در بازار وجود نخواهد داشت و در صورت عدم عرضه کافی، اعضایی که نتوانند "ایی پی وی سی" مورد نیاز خود را از بازار آزاد تامین کنند به ناچار تعطیل خواهند شد.

 

در این جلسه اعضای اتحادیه چرم خواستار مکانیزمی شده اند که بر مبنای آن ۴۰۰۰۰ تن ظرفیت تولید این مجتمع بطور کامل انجام شده و رصد بیشتری برای تولید نوع گرید مصرفی ایی پی وی سی انجام شود و تاکید داشته اند در صورت تامین ۳۰۰۰۰ تن ایی پی وی سی، اتحادیه می‌تواند سالانه ۴۰ میلیون متر مربع چرم برای مصرف داخل و صادرات، تولید کند(تولیدی که بطور قطع و یقین اگر تحقق پیدا کند نقش بسیار مهمی در ایجاد اشتغال در این حوزه خواهد داشت) و خواستار افزایش سهمیه و تامین ایی پی وی سی اتحادیه و تامین آن از طریق قرارداد بلندمدت شدند.

 

بنا به گزارشی که از برگزاری این جلسه منتشر شده، مدیر بازرگانی پتروشیمی اروند در پاسخ به درخواست‌های اعضای اتحادیه چرم گفته وی در سیستم توزیع شرکت اروند نمی‌تواند دخالت بکند و افزوده با توجه به مسائل فنی رخ داده در آن شرکت هم اکنون با ۵۰ درصد ظرفیت تولید می‌کنند و اظهار امیدواری کرده از این هفته عرضه دو برابری در بورس کالا به میزان ۴۰۰ تن ای پی وی سی را داشته باشند که ۲۶۴ تن سهمیه عادی و ۱۳۲ تن( توضیح اینکه جمع این دو رقم ۳۹۶ تن می شود نه ۴۰۰ تن) هم سهمیه اتحادیه چرم است. (نفت ما شنبه ۴ آبان ۱۳۹۸)

 

شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت نفتی ها، تاریخ انتشار: 11آبان1398، کدخبر: 26935، naftiha.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین