پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۲۴۳۵۴۱
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۵
پژوهشگر مرکز مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با تأکید بر اینکه تنوع غذایی مردم ایران طی سال‌های اخیر افزایش یافته است، گفت: متأسفانه براساس نتایج این پژوهش و شاخص‌هایی که مورد بررسی قرار گرفت وضعیت جامعه ما از نظر الگوی مصرف، وضعیت نرمالی نیست و ما با وضعیت نامتعادل و نامناسب الگوهای مصرف در جامعه مواجهیم.
شعارسال:پژوهشگر مرکز مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با تأکید بر اینکه تنوع غذایی مردم ایران طی سال‌های اخیر افزایش یافته است، گفت: متأسفانه براساس نتایج این پژوهش و شاخص‌هایی که مورد بررسی قرار گرفت وضعیت جامعه ما از نظر الگوی مصرف، وضعیت نرمالی نیست و ما با وضعیت نامتعادل و نامناسب الگوهای مصرف در جامعه مواجهیم.
 
به گزارش ایسنا، دکتر حسین‌زاده در همایش ملی مطالعات فرهنگی و اجتماعی آموزش عالی به تشریح نتایج پژوهشی در خصوص سبک زندگی اجتماعی در کشور پرداخت و گفت:‌ مصرف دخانیات و نوشیدنی‌های غیرمجاز نیز در سبد غذایی ایرانیان رو به افزایش است.
 
وی در ادامه تصریح کرد: اگرچه در جامعه از نظر مصرف مواد غذایی طی این سال‌ها با تنوع مصرف مواجه بودیم و این تنوع در ایران بیشتر از سایر جوامع است اما از طرف دیگر، بیماری‌های مرتبط با مواد غذایی همچون بیماری‌های قلبی و عروقی نیز بالا است ضمن اینکه مصرف دخانیات، مشروبات غیرمجاز نیز در سبد غذایی ایرانی‌ها بیشتر شده است.
 
این پژوهشگر پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در خصوص مصرف رسانه‌ای دانشجویان و جوانان نیز گفت: براساس نتایج پژوهش انجام شده همچنان شنیدن موسیقی‌های پاپ و ایرانی در اولویت مصرف رسانه‌ای دانشجویان و جوانان قرار دارد و موسیقی غربی در رتبه‌های دیگر قرار می‌گیرد و بعد از این شبکه‌های تجاری و ماهواره‌ای نیز به عنوان ابزار سرگرمی دیگر آن‌ها به شمار می‌رود.
 
حسین‌زاده با تأکید بر اینکه طبق پژوهش‌های علمی ایرانیان مصرف کالاهای خارجی را به دلیل دوام و کیفیت بالا در اولویت خریدهای داخلی قرار می‌دهند، گفت: در بین خانواده‌های ایرانی زنان خانه‌دار نقش تعیین کننده‌ای در خرید کالاهای خارجی دارند ضمن اینکه گرایش به مصرف کالاهای برند در ایران بسیار اهمیت دارد.
 
وی در پایان تأکید کرد: براساس تحقیق انجام شده تنها شش درصد مردم ایران ورزش می‌کنند. سرانه فضای ورزشی برای هر فرد در جامعه 30 سانتی متر است و ورزش در بین مردم اهمیت چندانی ندارد.
 
 
شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری    ایسنا ،تاریخ انتشار:  15 آبان 1398،کدخبر: 98081509125   ،www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین