پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۲۴۳۵۵۴
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۲
چند روز قبل افشای دستور ترخیص نزدیک به 1000 خودروی متعلق به یک شرکت خاص در رسانه‌ها جنجال ساز شد. بر این اساس خبری با عنوان دستور ترخیص 1048 خودرو به‌صورت گسترده در رسانه‌‌ها منتشر شد، هرچند مشخص نیست ذی‌نفع‌های اصلی این ترخیص چه‌کسانی بوده‌اند اما این حجم از خبر برای ترخیص هزار دستگاه خودرو متعلق به یک شرکت دور از انتظار بود.
شعارسال: در حالی که تا کنون توضیح مشخصی از سوی وزیر صمت در توجیه سازوکار قانونی ترخیص ۱۰۰۰ دستگاه خودروی متعلق به یک شرکت داده نشده، ورود نهادهای نظارتی می‌تواند ابهامات این پرونده را بر طرف کند.
 
 چند روز قبل افشای دستور ترخیص نزدیک به 1000 خودروی متعلق به یک شرکت خاص در رسانه‌ها جنجال ساز شد. بر این اساس خبری با عنوان دستور ترخیص 1048 خودرو به‌صورت گسترده در رسانه‌‌ها منتشر شد، هرچند مشخص نیست ذی‌نفع‌های اصلی این ترخیص چه‌کسانی بوده‌اند اما این حجم از خبر برای ترخیص هزار دستگاه خودرو متعلق به یک شرکت دور از انتظار بود.
 
در واقع بعد از پایان مهلت 4ماه هیئت دولت، در نیمه تیر ماه عملاً فرجه زمانی ترخیص خودروهای دپوشده به پایان رسیده بود و خودروهای مذکور باید راهی سازمان اموال تملیکی میشدند اما بعد از سه ماه شاهد خبر صدور مجوز این خودروها از سوی معاون گمرک بودیم.
 
هرچند مشخص نیست پیشنهاد ترخیص این خودروها از سوی کدام دستگاه به وزیر صمت داده شده اما به هر ترتیب دبیر انجمن واردکنندگان خبر از ورود نهادهای نظارتی به این پرونده داده است. دادفر ضمن تایید خبر تسنیم درخصوص عدم وجود مصوبه دولت برای ترخیص این خودروها، گفت: با توجه به اینکه دولت هیچ مصوبه‌ای در این خصوص نداشته و موضوع ترخیص خودروهای وارداتی نیز با ابهامات زیادی مواجه است، روز گذشته انجمن واردکنندگان خودرو در نامه‌ای به سازمان بازرسی کل کشور، موضوع را مطرح کرده و خواستار ورود نهادهای نظارتی به این حوزه شد.
 
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو افزود: بر این اساس، از امروز نهادهای نظارتی به این پرونده‌ ورود کرده و سازمان بازرسی کشور نیز آن را در دست پیگیری دارد.
 
گفتنی است، یکی از نکاتی که لازم است از سوی نهادهای نظارتی درخصوص آن شفاف سازی صورت گیرد  این است که باید مشخص شود در زمان ورود خودروهای  مذکور آیا  ثبت سفارش معتبر وجود داشته و یا اینکه خودروهای مذکور در زمان ممنوعیت واردات وارد بنادر کشور شده‌اند.
 
در واقع اگر این خودروها از قبل  ثبت سفارش داشته و یا در زمان باز بودن سایت ثبت سفارش وارد بنادر و  گمرک شده‌اند تا حدودی موضوع روشن است اما اگر خودروها در زمان ممنوعیت ثبت سفارش وارد شده‌اند باید پرسید آیا اطلاعی از باز شدن سایت ثبت سفارش وجود داشته است؟
 
 
شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری   تسنیم  ،تاریخ انتشار: 15  آبان 1398،کدخبر:  2135215  ،www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین