پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۳۷۴۶
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۷
شرکت آمریکایی "ناربیس"(Narbis) اخیرا موفق به توسعه عینک‌هایی شده است که امواج مغزی کاربر را برای اندازه‌گیری میزان توجه وی، شناسایی می‌کند و صفحه عینک هنگام نبود تمرکز کمی تاریک می‌شود تا کابران مجددا تمرکز خود را به دست آورند.

شعار سال: به نقل از مدگجت، دستگاه‌های "نوار مغزی" یا "الکتروانسفالوگرافی"(EEG) فناوری‌های جالب و شگفت انگیزی هستند اما قابلیت‌های آنها بسیار محدود است. با این حال آنچه در آنها بسیار خوب است این موضوع است که می‌توانند ارزیابی کنند آیا فرد توجهش بر روی موضوعی متمرکز است یا خیر.

 

این توانایی بیشتر در بازی‌ها و مراقبه استفاده می‌شود، اما اکنون دستگاه جدیدی عرضه شده است که هدف آن کمک به افراد به ویژه کودکان در یادگیری نحوه تمرکز هنگام انجام تکالیف، خواندن کتاب و انجام سایر کارهای نیازمند توجه است.

این شرکت از چهار سال پیش در حال جمع آوری کمک‌های مالی برای توسعه دستگاه جدید خود بود و اکنون نیز اعلام کرده است که در نهایت این محصول توسعه داده شده و افراد می‌توانند این محصول را که شامل یک جفت عینک و یک حسگر امواج مغزی و یک مچ‌بند کنترل کننده است را سفارش دهند.

 

حسگر امواج مغزی این شرکت می‌تواند نوسانات مربوط به فعالیت مغز کاربر را تشخیص دهد و هنگامی که متوجه شود تمرکز کاربر در حال کم شدن است، صفحه عینک به آرامی مات می‌شود. این کار کاربر را مجبور می‌کند تا تلاش کند تا تمرکز خود را به منظور ادامه کار مجددا به دست آورد. تصور می‌شود که انجام مکرر این کار باعث افزایش توجه کاربر در طولانی مدت می‌شود. دستگاه شرکت "ناربیس" محصولی پزشکی نیست اما ممکن است به کاهش اختلالات کم توجهی-بیش فعالی کمک چشمگیری کند.

اختلال کم‌توجهی - بیش‌فعالی(ADHD) یک اختلال رفتاری رشدی است. افراد مبتلا به این اختلال معمولا توانایی دقت و تمرکز بر روی یک موضوع را نداشته و یادگیری در آنها کند است. این اختلال با فقدان توجه، فعّالیت بیش‌از حد، رفتارهای تکانشی، یا ترکیبی از این موارد همراه است.

 

تعداد بازدید : 3

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ 8 آبان 98، کد مطلب: 98080803988: www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین