پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۲۴۴۹۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲
همایش ملی «آسیب شناسی حقوقی اقتصادی نظام پولی و بانکی در ایران» به میزبانی انجمن علمی حقوق اقتصادی ایران و همکاری پژوهشگاه قوه قضاییه، صبح امروز در مرکز داوری اطاق بازرگانی تهران برگزار شد.

شعار سال: به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه قوه قضاییه، همایش ملی «آسیب شناسی حقوقی اقتصادی نظام پولی و بانکی در ایران» به میزبانی انجمن علمی حقوق اقتصادی ایران و همکاری پژوهشگاه قوه قضاییه، صبح امروز در مرکز داوری اطاق بازرگانی تهران برگزار شد.

سید حجت اله علم‌الهدی با تبریک هفته وحدت اظهار کرد: آسیب شناسی برخی موضوعات ملی و کلان در کشور نیاز به یک عزم ملی دارد.

وی تصریح کرد: یک دستگاه، یک بخش، یک وزارتخانه و حتی یک قوه از قوای سه گانه کشور و دستگاه های حاکمیتی به تنهایی نمی‌توانند، موضوعات کلان را حل و فصل کنند و ضروری است که مجلس در بعد قانونگذاری، مجمع تشخیص مصلحت نظام در بعد سیاستگذاری، دولت در بعد اجرا، کارشناسی و متولی اداره امور کشور و قوه قضاییه در آخرین مرحله باید در کنار یکدیگر قرار بگیرند تا موضوعات را شناسایی کنند.

رییس پژوهشگاه قوه قضاییه با ضروری خواندن شکل‌گیری یک هم‌افزایی و هم‌خوانی بین بخش‌های مختلف حاکمیتی ادامه داد: نه تنها بخش‌های مختلف حاکمیت بلکه باید از ظرفیت علمی و کارشناسی کشور که بخش عمده آن در دانشگاه‌های کشور و مراکز علمی و پژوهشی هستند نیز استفاده کرد و همه در کنار هم قرار گیرد تا چالش‌های کلان کشور از جمله حوزه پولی و بانکی حل و فصل شود.

علم‌الهدی اذعان کرد: به توصیه ریاست دستگاه قضایی، در پژوهشگاه قوه قضاییه خود را محدود به موضوعات حقوقی نکردیم و بنا را بر این گذاشتیم در موضوعات مورد نیاز قوه قضاییه از جمله اقتصادی ورود تخصصی و علمی داشته باشیم که البته با سایر مراکز علمی و پژوهشی دستگاه‌های حاکمیتی هم‌افزایی خواهیم داشت.

همکاری با دفتر اقتصادی و برنامه بودجه مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، پژوهشکده شورای نگهبان، مرکز مطالعات راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام و سایر دستگاه‌های حاکمیتی از جمله موارد مورد اشاره رییس پژوهشگاه قوه قضاییه در بُعد این هم‌افزایی بود.

علم‌الهدی قوه قضاییه را بخشی از این پازل دانست و خاطر نشان کرد: در واقع در پرونده‌های پولی و بانکی و اقتصادی، ورودی قوه قضاییه، خروجی سایر دستگاه‌های حاکمیتی است و با حل و فصل آن با وجود چالش‌ها و پیچیدگی‌ها بدون همکاری و هم‌افزایی ممکن نخواهد بود.

رییس پژوهشگاه قوه قضاییه ضمن تاکید بر اهداف پژوهشگاه در راستای هم‌افزایی با سایر نهادهای علمی و پژوهشی، از امضای تفاهم نامه‌ای مشترک با انجمن علمی حقوق اقتصادی ایران خبر داد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری میزان، تاریخ 21 آبان 98، کد مطلب: 567383: www.mizanonline.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
0
0
خیلی ساده است همایش هم نمیخاد : فساد مالی بره یکم قانع باشن مسئولین به حقوقشون همه چی درست میشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین