پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۵۱۴۸
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰
نشست مشترک شهرداران استان‌های یزد و گیلان، بعد از ظهر پنج شنبه و در جریان سفر آموزشی شهرداران استان یزد به استان گیلان و شهرستان مرزی آستارا با حضور مسئولان حوزه شهرداری‌های این دو استان و همچنین مسئولان شهرستان آستارا در سالن اجتماعات شهرداری این شهر برگزار شد.
شعارسال: نشست مشترک شهرداران استان‌های یزد و گیلان به میزبانی شهر مرزی آستارا برگزار شد.
 
 نشست مشترک شهرداران استان‌های یزد و گیلان، بعد از ظهر پنج شنبه و در جریان سفر آموزشی شهرداران استان یزد به استان گیلان و شهرستان مرزی آستارا با حضور مسئولان حوزه شهرداری‌های این دو استان و همچنین مسئولان شهرستان آستارا در سالن اجتماعات شهرداری این شهر برگزار شد.
 
 

نقش مهم شهرداری‌ها در عمران و آبادانی شهر
 
فرماندار آستارا در این نشست با اشاره به ویژگی‌های پیوند خواهرخواندگی بین شهر مرزی آستارا و کلانشهر یزد، اظهار کرد: آستارا و یزد شباهت‌های بسیاری در حوزه فرهنگ دارند و با پیوند خواهرخواندگی میان این دو شهر قدیمی و فرهنگی کشور، افزایش مناسبات را شاهد خواهیم بود.
 
حسن رستم زاده با اشاره به نقش شهرداری در عمران و آبادی شهر، گفت: امروز بحث‌های مختلف مدیریت شهری و توسعه بی رویه بافت‌های شهری، تراکم و ساختمان سازی بدون در نظر گرفتن مناسبات فرهنگی نیاز این گونه نشست‌ها را بیش از پیش نمایان می‌کند.
 
وی بافت دو استان گیلان و یزد را در یک اقلیم کاملاً متفاوت دانست و تصریح کرد: همین نکته می‌تواند یک نقطه قوت در تبادل افکار باشد و آستارا امروز در بحث پسماند باید تلاش کند تا یک شهر بدون زباله باشد.
 
فرماندار آستارا با اشاره به ارتقای درجه شهرداری آستارا، گفت: ارتقای درجه شهرداری آستارا از ۷ به ۸ نشان از تلاش و کوشش‌های شبانه روزی مجموعه شهرداری این شهر دارد و از نگاه وزیر کشور و استانداری گیلان در این بحث مهم تشکر ویژه دارم.
 
رستم زاد شهرستان مرزی آستارا را دروازه طلایی کشور دانست و بیان کرد: آستارا یک اهرم مهم در توسعه و پیشرفت کشور بوده و این نقطه مهم اهمیت خود را همواره در حوزه‌های مختلف به خوبی نشان داده است.
 
 
گلایه شهردار آستارا از نبود فرودگاه و کارخانه
 
شهردار آستارا نیز در این نشست با اشاره به دستور مدیرکل امور شهرداری‌های استانداری گیلان در تشکیل این نشست، اظهار کرد: آستارا به موازات شهر همنام خود در جمهوری آذربایجان یک نقطه مهم در کشور بوده و تنها شهر مرزی جمهوری اسلامی ایران است که دارای سه مرز آبی، ریلی و خشکی با کشور همسایه است.
 
جواد معیتی با اشاره به جمعیت ۵۴ هزار نفری شهر مرزی آستارا، گفت: ۱۷ درصد مردم آستارا از اهل تسنن هستند و نرخ باسوادی این شهر ۹۸.۲ درصد، ۴۷ درصد مردم این آستارا دارای تحصیلات عالی هستند و ضریب رشد جمعیت ۱.۲ درصدی است.
 
شهردار آستارا، مرز آستارا را سومین مرز فعال ایران عنوان کرد و گفت: آستارا امن ترین و پرترددترین مرز زمینی کشور با تردد روزانه ۲ هزار نفر است.
 
وی، ادامه داد: دومین منبع درآمد گیلان شهرستان مرزی آستارا با ماهیانه یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان درآمد از ارزش افزوده است و امروز گمرک آستارا با صادرات محصولات مختلف از جمله کشاورزی یک توان و ظرفیت اقتصادی مهم در استان گیلان است.
 
معیتی با اشاره به حضور ۶ میلیون گردشگر در تابستان سال جاری در این شهرستان مرزنشین کشور، گفت: حدود ۳۲ هزار تردد در اوایل سال جاری از مرز آستارا انجام شده و برنامه‌های شهرداری برای جذب توریست کاملاً فعال است و با فراهم کردن زمینه جذب سرمایه‌گذار در آستارا از تمام توان این شهر در بحث جذب گردشگر استفاده می‌کنیم.
 
معیتی با انتقاد از نبود فرودگاه و کارخانجات در آستارا، اظهار کرد: مشکلاتی همچون جمع آوری آبهای سطحی نیز در آستارا نیاز به نگاه ویژه و ملی دارد و مشکل زباله آستارا همچون دیگر شهرهای استان گیلان باید حل شود.
 
در ادامه سفر یک روزه شهرداران استان‌های یزد و گیلان به شهرستان آستارا بازدید از طرح های عمرانی این شهرستان انجام شد.


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از  خبرگزاری   مهر ،تاریخ انتشار:    23  آبان 1398،کدخبر:  4772475  ،www.mehrnews.com
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین