پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۴۶۳۵۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲
گزارش‌های میدانی از دور اول واریز کمک معیشتی نشان می‌دهد که احتمالاً تعداد معترضان به دریافت نکردن پرداخت‌های این طرح بالاست.

شعارسال: گزارش‌های میدانی از دور اول واریز کمک معیشتی نشان می‌دهد که احتمالاً تعداد معترضان به دریافت نکردن پرداخت‌های این طرح بالاست. ضمن این که برای برخی از آن‌هایی که انتظار دریافت نداشته اند، این مبالغ واریز شده است! در این حال، سخنگوی ستاد شناسایی خانوار‌های مشمول حمایت معیشتی، از مهلت ۱۰ روزه سرپرستان خانوار‌ها برای اعتراض در سامانه کد دستوری #۶۳۶۹* و صرفاً با سیم کارت به نام سرپرست خانوار خبر داد.
اولین مرحله از واریز کمک‌های معیشتی در حالی اجرا شد که گزارش‌ها از دریافت نشدن این مبالغ توسط برخی مردم حکایت دارد. افرادی که در آن سطح درآمدی متوسط و حتی ضعیف هم دیده می‌شود. برخی حتی با تعجب در شبکه‌های اجتماعی مدعی شده اند که افرادی را می‌شناسند که نیازمند بوده اند و از دریافت این یارانه محروم شده اند. البته گویا این مسئله فقط این گونه نیست و برخی مدعی شده اند بیشتر از سقف ۲۰۵ هزار تومان یعنی خانواده پنج نفره دریافت کرده اند! در این خصوص یکی از خوانندگان خراسان با بیان این که جانباز بازنشسته و یارانه بگیر است از واریز نشدن کمک معیشتی گلایه کرده است. مخاطب دیگری به کنایه ابراز رضایت کرده که با شغل نگهبانی و با فوق لیسانس، مشمول این کمک‌ها و هفت دهک کم درآمد شناخته نشده است. دیگری به شغل خود که کار با خودروی تک گانه سوز است به همراه اجاره نشینی و داشتن یک فرزند اشاره و بیان کرده برایش این یارانه واریز نشده است. با این حال سایر رسانه‌ها نیز گزارش‌هایی در این خصوص ارسال کرده اند. به عنوان مثال فارس به نقل از یکی از مخاطبان خود نوشته است: «همین قدر بگم که مادر بزرگ من تحت پوشش کمیته امداد هستن و براشون یارانه معیشتی واریز نشده، ایشون خط موبایل هم به نام خودشون ندارن که توسط این سامانه ثبت نام بشن، الان دقیقا باید چیکار کنن؟» فرد دیگری نیز گفته است: «در سازمان ما نیرو‌های رسمی همه یارانه معیشتی را دریافت کردن، ولی ما نیرو‌های قراردادی و شرکتی هیچ کدام دریافت نکردیم. جالبه همین جوری هم حقوق و مزایای ما یک سوم رسمی هاست.» اما در بین این تماس‌ها و گزارش‌های مردمی موارد عجیبی هم دیده می‌شود. یکی از خوانندگان خراسان با اشاره به نظرخواهی خود از اطرافیانش که نشان می‌دهد درصد کمی از چند ده خانوار کمک معیشتی را دریافت کرده اند، اظهار داشته که یکی از آشنایان که هم اینک در آمریکا به سر می‌برد، اما کارت یارانه اش در اختیار وی است! مشمول پرداختی‌های طرح معیشتی شده است. فارس نیز دیروز در گزارشی با عنوان «اختلالات پراکنده در واریز یارانه بنزینی» به نقل از یکی از مخاطبان اعلام کرد که برای خانوار دو نفره این فرد، یارانه بنزینی پنج نفره واریز شده، یعنی این فرد به جای ۱۰۳ هزار تومان، ۲۰۵ هزار تومان دریافت کرده است. وی اظهار کرده که سه فرزند دارد و فرزندانش سال هاست ازدواج کرده اند و خودشان یارانه نقدی جداگانه دریافت می‌کنند! اگر چه صحت و سقم این گزارش‌های مردمی قابل تایید یا رد نیست، اما نشانگر این است که دولت حداقل باید گزارش دقیقی از چگونگی تخصیص مبالغ سهمیه بندی به ۱۸ میلیون خانواری که اعلام کرده بود، ارائه دهد.
مهلت ۱۰ روزه برای اعتراض به واریز نشدن کمک معیشتی
در شرایطی که سامانه کد دستوری #۶۳۶۹* برای اعتراض جاماندگان از یارانه تا دیروز بعدازظهر و به خصوص برای مخاطبان همراه اول با اختلال مواجه بود، سخنگوی ستاد شناسایی خانوار‌های مشمول حمایت معیشتی، از مهلت ۱۰ روزه سرپرستان خانوار‌ها برای اعتراض خبر داد. به گزارش خبرگزاری مهر، حسین میرزایی با اعلام این مطلب افزود: پس از ثبت اعتراض، تا ۲۴ ساعت نتیجه بررسی از طریق پیامک اعلام خواهد شد. همچنین در کمتر از یک ماه، این که خانوار معترض مشمول حمایت معیشتی می‌شود یا خیر تعیین تکلیف خواهد شد. در این خصوص گفت وگوی خبرگزاری مهر با قمصریان رئیس مرکز اطلاع رسانی، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان برنامه و بودجه کشور حاکی از این است که در صورت تایید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مرحله اول و دوم کمک معیشتی جاماندگان از مرحله اول، به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.
سهم استان‌ها از یارانه بنزینی
سخنگوی ستاد شناسایی خانوار‌های مشمول حمایت معیشتی در ادامه سخنان خود، درباره جزئیات واریز کمک معیشتی به تفکیک استان‌های کشور اظهار کرد: یارانه بنزینی برای ۱۸ میلیون خانوار معادل ۶۰ میلیون نفر پرداخت شده و استان‌های کمتر برخوردار، بیشترین سهم را از واریز حمایت معیشتی دولت داشته اند. به گفته وی، در استان سیستان و بلوچستان، ۸۲.۱ درصد، استان خراسان شمالی ۷۹.۲ درصد، استان خراسان جنوبی ۷۸.۴ درصد، استان گلستان ۷۸ درصد و استان لرستان ۷۷.۷ درصد از مجموع خانوار‌های یارانه بگیر مشمول دریافت حمایت معیشتی دولت شده اند. همچنین آمار مشمولان طرح حمایتی از مجموع خانوار‌های یارانه بگیر در استان‌های تهران ۵۷.۲ درصد، البرز ۶۳.۶ درصد، یزد ۶۴.۹ درصد، اصفهان ۶۵.۹ درصد و بوشهر ۶۶.۸ درصد بوده است.
اعتراض به سامانه کد دستوری فقط با سیم کارت به نام سرپرست خانوار
میرزایی با اشاره به سامانه کد دستوری (ستاره مربع) برای اعتراض، تاکید کرد: شماره تلفن همراه سرپرستان خانوار باید حتماً به نام شخص سرپرست خانوار باشد. البته در این زمینه رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت کار توضیحات تکمیلی را ارائه داد. حامد شمس در گفتگو با ایسنا بیان کرد: سرپرستان متقاضی دریافت بسته حمایتی در صورت نداشتن سیم کارت تلفن همراه به نام خودشان حتماً باید سیم کارتی برای خودشان و به نام خودشان تهیه کنند و راه دیگری برای این کار وجود ندارد.
حضور گسترده جاماندگان یارانه بنزینی در سازمان هدفمندی
دیروز خبرگزاری فارس، از مراجعه تعداد قابل توجهی از جاماندگان یارانه بنزینی به سازمان هدفمندی برای ثبت اعتراض و دریافت یارانه خبر داد. این گزارش با بیان این که سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در طبقه همکف خود محلی را پیش‌بینی کرده تا معترضان به یارانه نقدی از وضعیت یارانه شان باخبر شوند، نوشت که ازدحام جمعیت در این محل بسیار زیاد بوده است. بر اساس این گزارش، عده زیادی در صف ایستادند تا از کارشناسان پشت باجه پاسخی دریافت کنند. با این حال بیشتر افرادی که به باجه‌ها مراجعه می‌کردند پاسخ قانع کننده‌ای دریافت نکرده و با اعتراض این محل را ترک می‌کردند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از روزنامه ابتکار، تاریخ انتشار: 4 آذر 1398 ، شماره خبر: 678791  ، www.khorasannews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
0
0
اول باید یارانه رو میدادن بعد بنزین گرون میشد اول گرون میکنن مردم که شاکی شدن یادشون میاد یارانه باید بدن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین