پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۲۴۸۲۴۸
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱
معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: به منظور توسعه نوآوری، تعاونی هایی که واحد تحقیق و توسعه را در مجموعه خود فعال کنند مشمول ارائه ضمانت‌نامه تا سقف یک میلیارد تومان بدون نیاز به وثیقه ملکی می‌شوند.

شعار سال:  به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی محمد کبیری در هشتمین جشنواره ملی تعالی مدیریت تعاونی ها که به همت خانه تعاونگران ایرانی برگزار شد، در پنل تخصصی این برنامه با موضوع شفافیت و نوآوری در بخش تعاونی با بیان این که در بخش تعاون بیشتر از گذشته نیازمند شفافیت هستیم، گفت: شفافیت با جلوگیری از ایجاد زمینه های انحراف یکی از کارآمدترین راه های مبارزه با فساد است.
وی ادامه داد: توسعه شفافیت از ابتدا جز اولویت های این وزارتخانه بوده است زیرا معتقدیم این امر باعث افزایش سرمایه اجتماعی می شود.
معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن اشاره به نقش بخش تعاون در تاب آوری اقتصادی کشور، پیش شرط توسعه تعاون را افزایش شفافیت در این بخش عنوان کرد و افزود: توسعه شفافیت قطعا منجر به توسعه بهره وری در تمام بخش ها خواهد شد و صرف انتشار اطلاعات به معنای شفافیت نیست و ایجاد زمینه استفاده و دسترسی مناسب از اطلاعات برای مخاطبین یکی از مقدمه های شفافیت است.
کبیری خاطرنشان کرد: ما باید ابزارهایی را طراحی کنیم تا مخاطبین در هر زمانی که می خواهند به اطلاعات مورد نیاز دسترسی پیدا کنند.

وی با بیان این که سامانه جامع و هوشمند بخش تعاونی کشور  بر اساس نظام خودکنترلی اعضا، با نظارت بر فعالیت‌های هیئت‌مدیره و مدیران عامل ایجاد شده است، تاکید کرد: این سامانه از بین برنده زمینه کلیه انحرافات به ویژه امضاهای طلایی خواهد بود.
معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی  افزایش 12 برابری اهداف نظارتی با هدف افزایش نظارت عمومی بر فعالیت شرکت ها را مکمل کار سامانه جامع دانست و عنوان کرد: درکنار توسعه شفافیت، نوآوری اصلی ترین نیاز بخش تعاون است. چالش امروز ما برای افزایش رقابت پذیری و بهره وری تعاونی ها ب، نوآوری در تعاونی ها است.

کبیری ادامه داد: در این راستا ساختاری در قالب مرکز نوآوری و توسعه تعاونی ها طرح ریزی کرده ایم تا بتوانیم از ظرفیت استارتاپ ها که روح تعاون در آنها حاکم است برای رفع نیازهای  تعاونی ها استفاده کنیم.
وی در پایان بر لزوم بهره گیری از روش ها و الگوهای نوین در بخش تعاون تاکید کرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، تاریخ 13 آذر 98، کد مطلب: 178882: www.mcls.gov.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین