پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۴۸۲۸۵
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۸
رئیس سازمان امور عشایر ایران با اشاره به تسهیلات پرداختی به این قشر، از پرداخت ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی به اشتغال عشایر خبر داد.

شعار سال: کرمعلی قندالی روز شنبه در جلسه شورای امور عشایر استان چهارمحال و بختیاری افزود: این میزان تسهیلات با نرخ سود ۱۰ درصد در راستای ایجاد اشتغال با اولویت زنجیره تولید گوشت قرمز در سال جاری پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه از این میزان ۳۵ میلیارد تومان به استان چهارمحال وبختیاری اختصاص داده شده است، گفت: هیچ گونه مشکلی برای پرداخت تسهیلات و اعتبارات ارزان قیمت در جهت ایجاد اشتغال پایدار جامعه عشایری وجود ندارد.

به گفته وی، برای حمایت از عشایر خسارت دیده در حوادث غیرمترقبه به منظور اشتغال نیز تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت در نظر گرفته شده است.

وی اظهار داشت: تولید گوشت قرمز، گیاهان دارویی، گردشگری و صنایع دستی با اولویت زنجیره تولید از مهمترین برنامه های و سیاست های سازمان امور عشایر برای اشتغال عشایر است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی،  با اشاره به جمعیت بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفری جمیعت عشایر کشور گفت: جمعیت عشایر کشور  در ۲۰۰ تشکل تحت عنوان تعاونی و اتحادیه ساماندهی شده است.

وی گفت: معیشت، استقرار جمعیت از مهمترین مباحث در حوزه ساماندهی و برنامهریزی  برای جامعه هدف عشایری است که با انجام کار مطالعاتی دو ساله برنامه راهبردی ساماندهی عشایر در سطح استانی و ملی تهیه و تصویب شده است.

قندالی افزود: در حوزه معیشت جامعه هدف عشایری نباید دنبال تک محصولی بود بلکه تنوع محصول و اشتغال در اقتصادی مقاومتی مد نظر است.

وی با اشاره به اینکه سه دوره سرشماری از ابتدای انقلاب تاکنون از جامعه عشایری انجام شده است، اظهار داشت: در این سه دوره جمعیت عشایری تغییر نداشته است.

وی به اسکان ۱۰۵ هزار خانواده عشایری از اول انقلاب تاکنون در سطح کشور خبر داد و گفت: ساماندهی جمعیت سرریز عشایر در قالب طرح های اسکان از مهمترین برنامه ای سازمان امور عشایربعد از انقلاب بوده است.

قندالی افزود: به منظور حمایت از جامعه عشایری یک تعهد با استانداران سراسر کشور منعقد شده است، که برابر اعتبار و تجهیزاتی که از سوی سازمان به استان‌ها برای عشایر اختصاص داده می شود، از سوی استان نیز همان میزان اختصاص داده شود.

به گفته وی، این تعهد تاکنون در ۱۵ استان کشور محقق شده است و به  استان چهارمحال وبختیاری نیز از سوی سازمان چهار دستاه تانکر آبرسانی و شش دستگاه خودوری کمک دار اعطا شده است.

وی به توسعه ایلراه های عشایری در سالجاری اشاره کرد و گفت: امسال ۶۴ میلیارد تومان برای ایل راه و ابنیه ها اختصاص داده شده است که از این میزان سهم استان چهارمحال وبختیاری ۲.۵ میلیارد تومان است.

استان چهارمحال وبختیاری با جمعیت ۱۲۶ هزار نفری بعد از استان فارس دومین استان عشایرنشین کشور است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ 23 شهریور 98، کد مطلب: 83474921: www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین