پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۲۴۸۵۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۴
علی حسینی عضو شورای ملی زعفران گفت: دلالان چینی در قالب توریست‌ با استقرار در مغازه‌های شهر‌های بزرگ تولید زعفران مانند مشهد بدون پرداخت عوارض و مالیات اقدام به خرید زعفران ایرانی با قیمت‌های پایین در حجم بالا می‌کنند و معلوم نیست این حجم از زعفران چگونه از کشور خارج می‌شود.

شعار سال:یک عضو شورای ملی زعفران گفت: دلالان چینی در قالب توریست‌ با استقرار در مغازه‌های شهر‌های بزرگ تولید زعفران مانند مشهد بدون پرداخت عوارض و مالیات اقدام به خرید زعفران ایرانی با قیمت‌های پایین در حجم بالا می‌کنند و معلوم نیست این حجم از زعفران چگونه از کشور خارج می‌شود.

علی حسینی با بیان اینکه بی‌نظمی در بازار زعفران پای دلالان خارجی را بیش از گذشته به بازار این محصول باز کرده است، اظهار کرد: در گذشته دلالان خارجی به طور پنهان اقدام به دخالت در بازار زعفران می‌کردند، اما در سال جاری بدون هیچ ابایی در بازار ظاهر شده‌اند.

وی ادامه داد: امسال بیش از سال‌های گذشته شاهد حضور بی‌پرده دلالان چینی در بازار زعفران و دخالت آن‌ها در قیمت‌گذاری‌ها هستیم.

حسینی با تاکید بر اینکه دلالان چینی در قالب توریست وارد کشور شده و در مغازه‌های شهرهای بزرگ عرضه کننده زعفران مستقر می‌شوند، افزود: آن‌ها آنچنان در بازار زعفران احساس امنیت می‌کنند که فقط در مغازه‌های شهر مشهد روزانه ۲۰۰ تا ۵۰۰ کیلوگرم از این محصول را خریداری می‌کنند.

به گفته وی؛ دلالان چینی مبلغی را به صورت کارمزد به مغازه‌داران داده و زعفران را با قیمت پایین و غیرمنصفانه از کشاورزان می‌خرند.

حسینی دلیل تمایل کشاورزان برای فروش محصول خود به دلالان چینی را پرداخت نقدی بهای محصول عنوان کرد و افزود: هر دلالال چینی مستقر در مغازه‌ها تعداد زیادی کارت بانکی دارد که بهای محصول را به محض دریافت به صورت نقدی پرداخت می‌کند.

حسینی دلیل این اتفاق را بینظمی در بازار این محصول مهم و مزیتدار کشور دانست.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا حضور سازمان مرکزی تعاون روستایی به عنوان بازوی دولتی در نظم بخشیدن به بازار زعفران نتیجه نداشته است،‌ گفت: تعاون روستایی زعفران را با قیمت مناسب از کشاورزان خریداری می‌کند، اما پرداخت بهای آن با تاخیر انجام می‌شود در حالی که با توجه به شرایط اقتصادی، کشاورزان نیازمند دریافت نقدی بهای زحمات خود هستند.

حسینی قیمت خرید هر گرم زعفران توسط تعاونی روستایی را ۸ هزار و ۲۰۰ تا ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان عنوان کرد.

این عضو شورای ملی زعفران با بیان اینکه دلالان چینی در حال پس زدن تجار واقعی زعفران هستند، گفت: تجار علاوه بر پرداخت عوارض باید مالیات نیز پرداخت کنند، اما دلالان چینی بدون پرداخت آن‌ها محصول را خریداری و بدون داشتن کارت بازرگانی از راههای غیرقانونی از کشور خارج می‌کنند.

حسینی یادآور شد: البته ورود زعفران ایرانی به چین با عوارض بالا همراه است و احتمالا این محصول به چین نیز به صورت قاچاق وارد می‌شود.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا،تاریخ انتشار:15آذر1398،کد خبر:842491،www.ilna.news

 

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
0
0
نمیشه که به توریست نفروشن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین