پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۹۲۹۶
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۹
پژوهشگر و سردبیر آوانت تی وی با بیان اینکه الان مشروعیت همه مسئولان از جمله رئیس جمهور به شدت زیر سوال است، گفت: در زیر عبا و لباس روحانی، مفسدان و اخلالگران امنیت روانی دارند؛ از این رو باید این امنیت به هم بخورد.

شعار سال: میلاد گودرزی، پژوهشگر و سردبیر آوانت تی وی امروز در همایش پایان تدبیر که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر و مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه تهران برگزار شد با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای مقابله با بازداشت شهاب الدین قندالی گفت: در دیدار سال ۹۵ کارکنان وزارت آموزش و پرورش با رهبر معظم انقلاب مسئولان نظارتی که باید نفر اول مبارزه با فساد آقای قندالی و صندوق ذخیره فرهنگی باشند او را به عنوان نفر سوم کنار دست رهبری گذاشته بودند و از طرفی مصاحبه‌های خبری در تلویزیون و حتی خندوانه را برای او هماهنگ کردند تا هزینه بازداشت او را بالا ببرند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر قندالی در بازداشت است و قرار است به زودی محاکمه شود، افزود: او یکی از ریشه‌های فساد ۱۶ هزار میلیارد تومانی بانک سرمایه است که به عنوان یکی از مدیران ارشد دولتی مورد حمایت بوده است.

گودرزی به بازداشت رئیس هلال احمر اشاره کرد و گفت: از یک سال پیش بحث فساد در هلال احمر مطرح بوده به گونه‌ای که دبیر کل آن نیز برکنار و کلی از مدیران این مجموعه نیز استعفا دادند.

این فعال عدالتخواه اضافه کرد: در پایان یک جلسه ۱۳ ساعته که در مورد بررسی فساد هلال احمر بررسی شده بود آقای نوبخت پس از آنکه از جلسه بیرون آمد گفت: جلسه مفصلی بود، ولی بحث هلال احمر یک بحث ریشه‌ای است و من نمی‌توانم توضیح دهم با این وجود در یک بیانیه مفصل موضوع را توضیح می‌دهیم، اما یک سال از آن قضیه می‌گذرد و هنوز هیچ بیانیه منتشر نشده است و آقای پیوندی رئیس جمعیت هلال احمر هم سر کار خود بود تا اینکه قدرت بیرونی یعنی دستگاه قضائی او را بازداشت کرد، ولی با وثیقه سه میلیاردی آزاد شد.

وی با بیان اینکه نه تنها عزمی در دولت برای برخورد با فساد رئیس جمعیت هلال احمر وجود ندارد بلکه مجوز خروج از کشور را نیز برای او هماهنگ کرده بودند در حالی که قوه قضائیه او را ممنوع الخروج کرده اظهار کرد: دفتر ریاست جمهوری پیشنهاد خروج پیوندی را داده بود، ولی او در فرودگاه بازداشت شد.

گودرزی به اظهارات نوبخت اشاره کرد و افزود: به گفته نوبخت هنوز استعفای پیوندی از نظر فرآیند‌های قانونی به دست روحانی نرسیده است پس او هنوز رئیس هلال احمر است با این وجود مثال‌هایی از این دست در لایه‌های مختلف دولت وجود دارد.

این فعال عدالتخواه افزود: بنده اخیرا لیستی از مدیران متخلف گمرکی را به رئیس گمرک دادم و گفتم اگر این افراد تا یک ماه آینده برکنار نشوند آن‌ها را رسانه‌ای می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه یک مدیر گمرکی در یک پرونده قاچاق متهم شده بود و با وثیقه بیرون است الان به یک لایه بالاتر ارتقا پیدا کرده ادامه داد: در دو سه ماه اخیر حدود ۶۰ مدیر در وزارت جهاد کشاورزی بازداشت شده اند که یکی از آن‌ها مربوط به افتضاح گوشت‌های برزیلی بود در این پرونده متهم ۱۱۴ تنی گوشت که از مدیران وزارت جهاد کشاورزی است جمله‌ای را به قاضی گفت: مبنی بر اینکه من خودم که مدیر جهاد بودم یک پرونده ۵۰۰۰ تنی کشف کرده ام و حالا شما آن را رها کرده اید و به این پرونده چسبیده اید.

گودرزی اظهار کرد: افتضاح، فساد و تخلفات اداری در دولت یک بحث است و عدم وجود یک عزم برای برخورد با این مفاسد و همچنین لاپوشانی کردن، کتمان کردن و حمایت کردن از مفسدین یک بحث دیگر است.

این فعال عدالتخواه اظهار کرد: در دولت یک جا‌های پولسازی وجود دارد که یکسری آدم خودی باید به این جا‌های پولساز بروند و برای اهدافی که قرار نیست خیلی شفاف باشد مثل اهداف انتخاباتی تولید ثروت کنند.

وی با بیان اینکه الان مشروعیت همه مسئولان از جمله رئیس جمهور به شدت زیر سوال است، چون در زیر عبا و لباس او مفسدین و اخلالگران امنیت روانی دارند از این رو باید این امنیت به هم بخورد، تصریح کرد: به هم خوردن امنیت مفسدین یک مطالبه کاملا روی زمین جدی، شفاف و مستدلی است که اگر می‌خواهیم این امنیت به هم بخورد باید آن شخصی که از آن‌ها حمایت می‌کند به دادگاه بیاید.

گودرزی با بیان اینکه آقایان در این شش سال کار‌هایی را رقم زده اند و در خیلی از کار‌ها متهم هستند با این وجود باید پاسخ دهند تصریح کرد: پیشنهاد من که سازوکار آن در قانون اساسی و دیوان عالی کشور پیش بینی شده این است که برای شروع شخص رئیس جمهور محاکمه و نهایتا در گام بعدی عدم کفایت صلاحیت سیاسی او بررسی شود.

این فعال عدالتخواه با اشاره به اینکه پیشگیری از اتفاقات دو سال آینده یک وظیفه مهم است، تصریح کرد: آقای لیلاز از اقتصاددانان حامی دولت جمله‌ای را به رئیس جمهور گفت که اگر به آن فکر کنیم خیلی جمله خطرناکی است او به رئیس جمهور توصیه کرده است که فریب اعتراضات مردمی را نخورد و اصلاحات اقتصادی را با قدرت ادامه دهد.

وی تصریح کرد: حس من این است که دولتی که یک کابینه آن در اوین شکل گرفته و بی آبرو شده و از طرفی در بین افکار عمومی محبوبیت آن هفت درصد است هیچ چیزی برای از دست ندارد بنابراین ممکن است ما هر دو سه ماه یکبار از اتفاقاتی که پس از اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت رخ داد را شاهد باشیم و لذا هر جا این داستان را قطع کنیم برده ایم و ان شاالله که تا قبل از ۲۲ بهمن آن را قطع کنیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ 19 آذر 98، کد مطلب: 811138: www.snn.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین