پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۲۵۲۰۸
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۳
وزیر امور اقتصادی و دارایی با تأکید براینکه امسال سال استثنایی است، گفت: همه لوازم و امکانات برای رشد مستمر اقتصادی وجود دارد.

شعار سال: علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار و مناسبت میلاد با سعادت حضرت علی‌بن موسی‌الرضا با اشاره به اهداف انقلاب و نظام اظهار داشت: پیشبرد این اهداف در نقد کارهای صورت گرفته انجام خواهد شد و برطرف شدن ضعف‌ها و کاستی‌ها تنها در پرتو نقد آگاهانه خواهد بود.

وی افزود: باید با صبر و حوصله نقاط ضعف را شناسایی کرد و البته منظور از نقد تخریب و تخطئه نیست. اطلاع‌رسانی از موفقیت‌های دولت و دستگاه‌های مختلف باعث ایجاد روحیه و امید در جامعه می‌شود که این موضوع عنصر اصلی سرمایه اجتماعی است.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه خبرنگاران با تلاش خود می‌توانند نقش مؤثری در ایجاد انگیزه و امید در عنصر سرمایه اجتماعی داشته باشند، تصریح کرد:‌ خبرنگاران از موضع پرداختن به ضعف و کاستی و نقص‌ها و نیز اطلاع‌رسانی از توفیقات نقش مؤثری خواهند داشت.

طیب‌نیا با اشاره به اینکه از نقد سازنده استقبال می‌کنیم، یادآور شد: نقدی که بر مبنای خیراندایشی و اهداف و آرمان‌های جامعه مبنی بر درک و شناسایی دقیق محدودیت‌ها و مشکلات باشد سازنده خواهد بود اگر نقد نباشد به سستی و کاستی‌ها واقف نمی‌شویم.

وی ادامه داد: اگر نقد با تخطئه همراه باشد اعتماد مردم نسبت به مسئولان سلب می‌شود و اعتبار قائل شدن برای دستگاه‌های دولتی در این مسئله شرط لازم است.

وزیر اقتصاد با تأکید براینکه امسال در تاریخ اقتصادی سالی استثنایی و ویژه است، گفت: بعد از یک دوره تحریم کم‌نظیر که آثار مخرب آن را چشیدیم شاهد حذف محدودیت‌های ناشی از تحریم هستیم.

وی افزود: اقتصادی که تولیدش از داخل سرچشمه نمی‌گیرد نمی‌تواند در برابر تکانه‌های خارجی مقاومت کند. همچین هدف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دستیابی به رشد اقتصاد پایدار است تا در پرتو آن فقر ریشه‌کن شده و عدالت اجتماعی ایجاد شود.

به گفته طیب‌نیا رشدی که از درون بجوشد کمترین آسیب‌ را از تکانه‌های بیرون خواهد داشت امسال باید با رشد کند اقتصادی فاصله بگیریم و قدم‌های مؤثر برداریم اصحاب رسانه نیز در دستیابی به این هدف نقش مهمی دارند.

وزیر اقتصاد تأکید کرد: همه لوازم، امکانات و پتانسیل‌ها برای دستیابی به رشد اقتصادی مستمر وجود دارد و عزم مشترک مسئولان و قوا مهم‌ترین لوازم این کار است. سال جاری باید ارتقا توان تولید، اولویت باشد و هر حاشیه‌ای که به این متن بتواند غلبه کند مطرود است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 23 مرداد 95 ، کد مطلب: 13950523001417: www.farsnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین