پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۲۸۰۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۴
براساس اتهامات آمریکا، حمله اخیر به K1 از نظر زمانبندی، به احتمال زیاد، توسط نیروهای وابسته به ایران انجام شده و یک پیام هشدار مهم برای واشنگتن است، مبنی بر اینکه دست از ادامه دخالتها در مسائل داخلی عراق بردارند.

شعار سال:براساس اتهامات آمریکا، حمله اخیر به K1 از نظر زمانبندی، به احتمال زیاد، توسط نیروهای وابسته به ایران انجام شده و یک پیام هشدار مهم برای واشنگتن است، مبنی بر اینکه دست از ادامه دخالتها در مسائل داخلی عراق بردارند.

رای الیوم نوشت: سفر پنهانی مایک پومپئو به عراق و دیدار از پایگاه نظامی عین الاسد در الانبار، بدون اطلاع قبلی به مسئولان عراقی، نشان دهنده نگرانی بی سابقه آمریکاست از حملاتی که به نیروهای نظامی و دیپلمات های آمریکایی در مناطق متعددی از عراق شد.

در ادامه این مطلب آمده است: سفر مذکور، پس از حمله موشکی به پایگاه نظامی«k1» آمریکا در نزدیکی شهر کرکوک صورت گرفت؛ حمله ای که منجر به کشته شدن یک آمریکایی و مجروح شدن چند سرباز شد و این نخستین بار است که از زمان خروج رسمی نیروهای آمریکایی از عراق در پایان سال 2011، خسارت جانی متوجه نیروهای آمریکایی می شود.

براساس اتهامات آمریکا، این حمله از نظر زمانبندی، به احتمال زیاد، توسط نیروهای وابسته به ایران انجام شده و یک پیام هشدار مهم برای واشنگتن است، مبنی بر اینکه دست از ادامه دخالتها در مسائل داخلی عراق بردارند.

ده حمله قبلی که پایگاههای نظامی و سفارت آمریکا در منطقه الخضراء را هدف گرفت، هشدار آمیز بود، اما از حیث دقت، به پای حمله شب جمعه گذشته که منجر به کشته و زخمی شدن سه تن از سربازان آمریکایی شد، نمی رسید و این امر، بیانگر آن است که گروههای وابسته به ایران، به نقشه«ب» منتقل شده اند، که همان اعلان جنگ علیه حضور نظامی آمریکا در عراق، برای واداشتن ترامپ به خارج کردن حدود شش هزار سرباز است.

در ماههای اخیر شاهد حملات موشکی و هوایی«ناشناسی» به پایگاههای حشد الشعبی در شمال و غرب عراق بودیم و گزارشهای خبری، احتمال می دهد که رژیم صهیونیستی پشت این حملات قرار گرفته باشد.

باتوجه به تحولات اخیر، فاصله شعله ور شدن جنگ نیابتی بین ایران و ایالات متحده در خاک عراق، به اندازه «دو سر کمان» است و قطعا، براساس تجارب گذشته، می توان گفت ایالات متحده از این جنگ بازنده بیرون می آید؛ چرا که این جنگ هرگز به هدف گرفتن نیروهای آمریکایی در عراق منحصر نمی شود و شعله آن، به شرق فرات در سوریه و چه بسا پایگاهها و کشتی های جنگی آمریکایی در خلیج فارس نیز برسد.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی انتخاب،تاریخ انتشار:9دی1398،کد خبر:520599،www.entekhab.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Canada
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
0
0
قطعا همینطوره ، جرات مبارزه مستقیم و ندارن یعنی نمیشه و دارن در کشورهیا دیگه قدرت نمایی میکنن
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
0
0
بیچاره اون کشوری که مکان این جنگ نیابتی باشه مثل سوریه ویران خواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین