پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۳۱۹۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۹
دوچرخه‌های نارنجی که قرار بود شهر را پروانه‌ای کنند حدود یک‌ماه‌و‌نیم از شهر هجرت کرده بودند اما 46‌روز بعد از غیبت‌شان دوباره وارد خیابان‌های شهر شدند.

شعار سال:در بیش از یک‌ماه گذشته که ایستگاه‌های شرکت بیدود در گوشه‌و‌کنار شهر خالی از هر دوچرخه‌ای شده بودند بسیاری از مشترکان گلایه‌های خود را مطرح می‌کردند. البته این گلایه‌ها بیشتر در فضای مجازی منتشر می‌شد چراکه تلفن‌های شرکت پاسخگوی مردم نبود. بسیاری از مردم این مساله را مطرح می‌کردند که دوچرخه‌ای در کار نیست و کسی هم پول ودیعه پرداختی را به مشترکان باز نمی‌گرداند. اما از دیروز ایستگاه‌های بیدود دوباره شاهد حضور دوچرخه‌های نارنجی‌رنگ بود و خدمات‌دهی هم با شرایط جدید آغاز شد.
یوسف حجت، سرپرست معاونت حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری تهران دیروز درباره بازگشت دوچرخه‌های نارنجی و ادامه همکاری با شرکت بیدود گفت: توافق جدید با این شرکت انجام گرفته است و بر همین اساس شرکت بیدود اجازه تبلیغات روی دوچرخه و ایستگاه‌ها را خواهد داشت و از این طریق منبع درآمد جدیدی برای شرکت دوچرخه‌های اشتراکی فراهم می‌شود. وی با بیان اینکه هیچ یارانه نقدی به شرکت بیدود نمی‌دهیم، گفت: به غیر از شرکت بیدود هر شرکت دیگری که آمادگی فعالیت در حوزه دوچرخه‌های هوشمند و نسل‌4 را داشته باشد شهرداری امکانات لازم برای آن فراهم می‌کند و به‌زودی فراخوانی در این زمینه صورت می‌گیرد.
سرپرست معاونت حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره شرایط عضویت در بیدود هم خاطرنشان کرد: حق عضویت برای مشترکان دوچرخه‌های بیدود ۴۹‌هزار تومان در سال است و خود شرکت موظف به پرداخت بیمه مسافران است. در حالی‌که پیش از این مسافران دوچرخه علاوه بر ۳۰‌هزار تومان پرداخت حق بیمه باید یک ودیعه ۱۶۰‌هزار تومانی نیز
پرداخت می‌کردند.

دشواری‌های دوچرخه سواری
موقعیت جغرافیایی تهران مناسب دوچرخه‌سواری نیست. این را کارشناسان حمل‌و‌نقلی بسیاری مطرح می‌کنند. البته این موضوع هم مطرح می‌شود که استفاده از دوچرخه در مسیرهای کوتاه یا شرقی-‌غربی تهران می‌تواند مخاطبان خاص خود را داشته باشد. بیدود هم در حدود یکسال گذشته‌ای که در تهران شروع به فعالیت کرد توانست مخاطبان خاص خود را بیابد. یکی از علت‌های مهم این امر پرداخت کرایه کمتر در مقایسه با مترو، اتوبوس و نیز سهولت ترددی بیشتر بود. به عبارت دیگر هر شهروندی می‌تواند دوچرخه را تا نزدیک‌ترین محل مورد نظر خود در اختیار داشته باشد و بعد از رسیدن به مقصد نیز آن را در همان محل قفل کرده و به سراغ کار خود برود. حالا که بیدود دوباره با شرایط جدید قرار شده کار خود را از سر گیرد می‌توان امیدوار به استفاده بیشتر از این دوچرخه‌ها بود. آقای یعقوب آزاده‌دل، مدیر واحد حمل‌ونقل پاک شهرداری تهران هم درباره بازگشت دوچرخه‌های بیدود گفته است: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده فرایند واگذاری دوچرخه‌های بیدود قدری تغییر کرده و مقرر شده در قالب ویدیوها این فرایند آموزش داده شود. وی ادامه داد: متولیان دوچرخه‌های بیدود ابتدا گفتند که نیازی به حمایت از سوی شهرداری ندارند و می‌توانند با برنامه‌ریزی و توانی که دارند کار را پیش ببرند.
مدیر واحد حمل‌ونقل پاک شهرداری تهران ادامه داد: رفته رفته مسوولان این شرکت دریافتند که این مدل تجارت جوابگوی آن‌ها نیست به طوری که نهایتاً بعد از جمع‌آوری دوچرخه‌ها تقاضای حمایت از شهرداری کردند. به گفته آزاده‌دل، نه تنها سیستم دوچرخه‌های اشتراکی بلکه همه مدل‌های حمل‌ونقل در اغلب کلانشهرهای دنیا نیازمند حمایت و ارائه یارانه هستند و سیستم حمل‌ونقل پاک از این موضوع مستثنا نیست. وی با بیان اینکه جلسات متعددی در این زمینه برگزار کرده‌ایم، گفت: ما صرفاً از بیدود حمایت نمی‌کنیم بلکه شهرداری از همه شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات در حوزه دوچرخه‌های اشتراکی حمایت خواهد کرد و در این زمینه نیز حمایت‌ها قانونی، شفاف و در قالب قرارداد مشخص خواهد بود. مدیر واحد حمل‌ونقل پاک شهرداری تهران تأکید کرد: ما به‌دنبال سازوکاری هستیم که هر شرکتی که بتواند خدمات قابل قبولی در حوزه دوچرخه اشتراکی منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای ارائه کند حمایت کنیم و باید سازوکاری فراهم کنیم که هم شهروندان سود برده و به دغدغه‌های بخش خصوصی هم پاسخ دهیم.
البته محمد علیخانی، رییس کمیسیون حمل‌و‌نقل و عمران شورای شهر تهران درباره شرایط جدید بیدود و آغاز فعالیت دوباره گفت: اطلاعی از جزئیات توافق شهرداری با شرکت بیدود نداریم البته در آن زمان ارتباط معاونت حمل‌ونقل با کمیسیون تقریباً قطع بود و ما اطلاعی از کارهای آن‌ها نداشتیم و شهرداری موضوعات خود را برای کمیسیون حمل‌ونقل ارسال نمی‌کرد لذا اعتراضات و تذکراتی در این رابطه دادیم که کارها بدون بررسی و نظر مشورتی شورا انجام می‌شود.

دوچرخه‌ها بودند، اما نبودند
دیروز سه‌شنبه بود؛یکی از همان روزهای بدون خودرو که آقای پیروز حناچی، شهردار فعلی تهران در یکسال گذشته به‌طور مداوم از آن گفته و سعی کرده در اجرایش کوشا باشد. همچنین قرار بود از صبح دیروز دوچرخه‌های بیدود در اختیار شهروندان باشد. در این ارتباط پیامک‌هایی هم به مشترکان ارسال شده بود اما ناهماهنگی موجب گلایه‌های مردم شد. براساس اخبار دریافتی بسیاری از شهروندانی که از ساعات اولیه دیروز به سراغ دوچرخه‌های موجود در ایستگاه‌ها رفته بودند به‌دلیل در دسترس نبودن اپلیکیشن نتوانسته بودند از دوچرخه‌ها استفاده کنند که همین مساله موجب گلایه آن‌ها را فراهم کرده بود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از  روزنامه صبح نو، تاریخ انتشار: 11 دی 1398، کد خبر:34523، www.sobhe-no.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
0
0
حیف پول که هزینه این طرح های مسخره میشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین