پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۲۵۳۴۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۹
رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: ۱۱ درصد از تولید ناخالص ملی صرف هزینه‌های مبارزه با مواد مخدر در کشور می‌شود.

شعار سال: اسکندر مومنی، رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: مبارزه و کشفیات در قاچاق سیگار تحت مسئولیت ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز انجام می‌شود و مقابله با قاچاق سیگار که به عنوان کالا شناخته شده بر عهده ستاد مبارزه با مواد مخدر نیست.

او با اشاره به اینکه مسئولیت ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز شامل تمامی اقلام و کالاها به جز مواد مخدر می‌شود، اظهار کرد: حوزه ستاد مبارزه با مواد مخدر به مبارزه و برخورد با تمامی مشتقات مواد مخدر اعم از صنعتی و سنتی می‌شود، اما سیگار به دلیل آن که جزء دخانیات محسوب می‌شود در حیطه مسئولیتی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برخورد می‌شود.

سردار مومنی در پاسخ به این سوال که کیفیت سنجی‌ها و موارد بهداشتی در سیستم واردات و یا قاچاق سیگار چگونه ارزیابی می‌شود؟ یادآور شد: رسیدگی به دخانیات از لحاظ بهداشتی مربوط به وزارت بهداشت است، اما از لحاظ رسیدگی و برخورد با آن ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بررسی‌های لازم را انجام می‌دهد.

رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر یادآور شد: طبق برآورد‌هایی که صورت گرفته ۱۱ درصد از تولید ناخالص ملی صرف هزینه‌های مستقیم و غیرمستقیم در رابطه با مبارزه با مواد مخدر می‌شود.

او افزود: هزینه‌های مستقیم شامل هزینه‌هایی که مربوط به تهیه امکانات و سیستم‌های انسداد در مرز‌ها و سایر اقدامات در این حوزه می‌شود و هزینه‌های غیرمستقیم در رابطه با بخش جمعیت فعال کشور عمری که در این حوزه صرف شده و اشتغال بالایی که به دلیل استفاده از مواد مخدر از دست رفته است.

سردار مومنی گفت: متأسفانه ۱۱ درصد از تولید ناخالص ملی صرف چنین هزینه‌هایی می‌شود که می‌توانیم با مبارزه با مواد مخدر و کاهش میزان مصرف آن از طریق فرهنگسازی آن را اصلاح کنیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت نوداقتصادی، تاریخ 11 دی 98، کد مطلب: 2126770: www.90eghtesadi.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Canada
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
0
0
خودشون وارد میکنن تولید میکنن بعد مبارزه میکنن ، این وسط یه چیزی میزنن به جیب
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین