پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۴۰۳۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: به جرات اعلام می‌کنم که پس از امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، قاسم سلیمانی سومین قهرمان بین‌المللی ایران است.

شعار سال : محسن رضایی در مراسم سوگواری که شامگاه یکشنبه به مناسبت شهادت سردار قاسم سلیمانی در مصلای تهران برگزار شد، اظهار کرد: قاسم سلیمانی نماد اقتدار جمهوری اسلامی و عزت اسلام و مسلمانان بود. او خواب را از تجاوزگران گرفته بود و در هر جبهه‌ای که حضور پیدا می‌کرد، اشغالگران لرزه به اندامشان می‌افتاد. هیچ رسانه و روزنامه پرتیراژ جهانی نبود که در چند سال گذشته عکس یا نام قاسم سلیمانی را در صفحه اول خود چاپ نکرده باشد.

وی ادامه داد: ایشان جزو استثناء قهرمانان ایران است که هم در دوران حیات و هم پس از شهادت قهرمان ملی شدند. اگر آمریکایی‌ها فکر می‌کردند که شهادت ایشان بیشتر از حیات ایشان به آنها ضربه می‌زند و شهادت ایشان تبدیل به یک انقلاب بزرگ در ایران می‌شود شاید هرگز جرات این کار را پیدا نمی کردند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: به جرات اعلام می کنم که پس از امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، قاسم سلیمانی سومین قهرمان بین‌المللی ایران است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام انتقام ملت ایران و عراق و جبهه مقاومت از آمریکایی‌ها را بسیار سخت توصیف کرد و افزود: آقای ترامپ شما توییت زدید که به پنجاه و دو نقطه ایران حمله می‌کنید؟ فقط دو نکته را به شما اعلام می کنم. اولاً در مسئله انتقام از شما و سربازان تان جدی هستیم و به هیچ وجه کنار نمی‌رویم و تردید هم به خودمان راه نمی دهیم. مسئله برای ملت ایران جدی است. شما زده‌اید حالا باید بخورید. منشور سازمان ملل هم می‌گوید حق دفاع با ماست.

رضایی ادامه داد: به ملت عراق حمله کردید این ملت هم حق دارد از خودش دفاع کند. به مقاومت آسیب زدید آنان نیز حق دارند از خودشان دفاع کنند.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس ادامه داد: دوما، شما گفته‌اید اگر ایران انتقام بگیرد باز حمله می کنید؟ مطمئن باشید ایران حیفا و مراکز اسرائیل را به شکلی با خاک یکسان می کند که اسرائیل از صحنه روزگار محو شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ترور سپهبد شهید قاسم سلیمانی را سیاه‌ترین ترور تاریخ بشر توصیف کرد و افزود: شما مهمان رسمی عراق که به دعوت نخست وزیر به این کشور سفر کرد و در فرودگاه مورد استقبال رسمی قرار گرفت را ترور کردید. سیاه تر از این ترور در دنیا وجود ندارد که یک مقام رسمی بنا بر دعوت رسمی یک دولت در نزدیکی فرودگاه ترور شود. به حق این کار را کردید؟ تمام حقوق بین الملل را زیر پا گذاشتی و سیاه‌ترین ترور را مرتکب شدید حالا هم داستان درست کرده اید. البته ما دست شما را باز خواهیم کرد. ما در آینده داستان شما را افشا می کنیم شما در منطقه دنبال چه چیزی هستید؟

رضایی ادامه داد: شما دنبال تجدید حیات داعش هستید. آقای بشار اسد با آقای قاسم سلیمانی صحبت کرده که ما اطلاعاتی داریم مبنی بر اینکه آمریکایی‌ها دوباره در حال تجدید حیات داعش هستند.

وی ادامه داد: حالا می‌گویید با ترور قاسم سلیمانی اقدام پیشگیرانه انجام دادید؟ ما دست شما را در روزهای آینده رو خواهیم کرد تا ملت‌های دیگر بدانند دنبال چه سیاهکاری و تبهکاری در منطقه هستید. خوشبختانه بدون این که ملت و دولت ایران دست به کار نظامی زودهنگام بزنند، انتقام کشی‌ها آغاز شده است. دو سه ساعت قبل مجلس انقلابی عراق اخراج آمریکایی‌ها را از سرزمین مقدس عراق تصویب کرد.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس در بخش دیگری از سخنانش گفت: شهادت قاسم سلیمانی یک بار دیگر انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مبارزه با تروریسم و جبهه مقاومت را احیاء کرد و از طرف دیگر پرده از چهره کریه و ضد بشری و شرارت آمیز آمریکا و اسرائیل برداشت. قاسم سلیمانی هم در چهره مقاومت  و هم در جبهه مبارزه با تروریسم تبدیل به قهرمان ملی شد.

رضایی خاطرنشان کرد: شهادت قاسم سلیمانی به یک انقلاب بزرگ در ایران تبدیل شده است. هیچ شهر و روستایی نیست که در سوگ این برادر عزیز ناراحت نباشد، گریه نکند و با مشت‌های گره کرده آماده اعزام به جبهه ها نباشد. آقای ترامپ شما انقلاب بزرگی در ایران به وجود آورده اید.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: مردم دنیا بیش از ۵۰ سال است که می دانند اسرائیل به عنوان یک غده سرطانی در منطقه خاورمیانه و غرب آسیا کاشته شده است تا امنیت را از جهان اسلام بگیرد. اولین باری که شاخ اسرائیل شکسته شد در جنگ ۳۳ روزه بود. اسرائیل در این جنگ هر کاری انجام داد تا از مرز لبنان عبور کند اما نتوانست. قبل از لبنان حزب الله اسرائیل را از جنوب لبنان عقب زد.

وی ادامه داد جنگ ۳۳ روزه شکست اسرائیل بود که موجب شکسته شدن هیمنه این کشور در منطقه غرب آسیا شد. همه می گفتند این اتفاق اتفاق جدیدی است. اولین کشور اسلامی که توانست اسرائیل را از کشورش بیرون کند و اجازه بازگشت دوباره را ندهد، لبنان بود. لبنانی ها به عنوان معجزه جدید در برابر هیمنه اسرائیل و آمریکا قد بلند کردند.

وی افزود: تمام دنیا حتی اروپایی‌ها و مردم فرانسه و آلمان ناراحت هستند و یا در بهت به سر می برند. عده ای در خود آمریکا تظاهرات کردند. در برزیل و آمریکای جنوبی مردم بسیاری  پیام داده اند که اگرچه نام «آمریکا» را یدک می کشیم ولی با آمریکای شمالی نیستیم یک وقت ما را نزنید. در حالی که ما قصد زدن مردم را نداریم.

رضایی تأکید کرد: ما دنبال انتقام خون قاسم سلیمانی، ابومهدی و هشت برادر شهیدمان هستیم که آن را از ژنرالهای آمریکایی خواهیم گرفت. حتی غیر مسلمانان نیز این جنایت برایشان قابل قبول نیست.

فرمانده سپاه در دوران دفاع مقدس سپس به تحلیل رفتار آمریکا از دو سال گذشته علیه ایران پرداخت و افزود: ترامپ حدود دو سال است درگیری با ایران را آغاز کرده است. اولین کاری که انجام داد درگیری سیاسی بین المللی را با ما رقم زد. آمد برجام را که به آن هم راضی نبودیم، پاره کرد. ترامپ درگیری سیاسی با ما را از اینجا شروع کرد حالا هم بیش از یک سال است که ما را به شدت تحریم کرد. درگیری اقتصادی را بعد از درگیری سیاسی آغاز کرد و بدین ترتیب میلیاردها دلار به ملت ایران ضرر رساند. اکنون هم قهرمان ملی ما را به شهادت رسانده است. چرا ملت ایران نباید لباس رزم به تن کند و دشمنان انسانیت و بشریت را از منطقه بیرون کنند؟ ما تا اخراج آمریکا از کل منطقه به صورت جدی در مبارزه و مقاومت خواهیم بود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام  ادامه داد: فرمانده جدید سپاه قدس، قاسم سلیمانی دیگری است که ابلاغ کرده است برنامه قدس ادامه خواهد داشت. برنامه قدس برنامه همه ملت ایران است. این برنامه تا  این شرور را  سر جایش بنشاند و تا دست از شرارتش علیه ملت ایران برندارد ادامه خواهد یافت. آقای ترامپ به چه مجوزی جلوی پیشرفت ایران را گرفتید و ما را تحریم کردید؟ اگر به این شرور اجازه داده شود گام به گام جلو می آید. عده ای مجددا دو هفته دیگر بلند نشوند و بگویند با این شرور مذاکره کنیم یا بخواهند مسائل فرعی را با او حل کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد:  می‌خواهیم راه قاسم سلیمانی را ادامه دهیم. آزادی خرمشهر و بعد آزادی ایران، عراق، لبنان و سوریه راهی بود که امام بزرگوار و مقام معظم رهبری ترسیم کردند و قاسم سلیمانی در نوک پیکان این راه بود اما این راه چیست؟ این راه امنیت واقعی و پایدار است. این امنیت متکی به مردم منطقه است.

فرمانده سپاه در دوران دفاع مقدس ادامه داد: در عراق کمک کردیم حشدالشعبی درست شد، در لبنان حزب الله درست شد و در سوریه جیش الوطن  درست شد. ما نیامدیم رفتارهای استعماری را به عنوان امنیت به وجود بیاوریم.

وی با بیان اینکه در هر جا که وارد شدیم ارزانترین دفاع را درست کردیم،  خاطر نشان کرد: امروز ارزان ترین ارتش دنیا، نیروهای مسلح ایران هستند. نیروهای مسلح ما کم خرج ترین نیرو های نظامی دنیا هستند. حزب الله لبنان که موثرترین قدرت دفاعی لبنان است در کنار ارتش این کشور با حداقل هزینه ها یک مجموعه نظامی مکمل ایجاد کرده‌اند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: جیش الوطنی در سوریه هم همینطور این مدل امنیتی مدلی است که قاسم سلیمانی پرچمدار آن بود. عزت، استقلال و مردمی بودن در این مدل است. این راهی است که جمهوری اسلامی در پیش دارد. با عناصر اصلی ناامنی در منطقه یعنی آمریکا و اسرائیل حتماً سرشاخ خواهیم شد.

رضایی در پایان خطاب به ملت گفت: ملت همه بدانند تا کنون قاطع و مدبرانه همانند دوران دفاع مقدس عمل کردیم. قهرمانی مظلوم اما با قدرت هستیم. در این حادثه هم، ما آغازگر درگیری نبودیم بلکه آمریکایی‌ها بودند. با منطق مقاومت و امنیت، تقاص و انتقام می‌گیریم البته انتقام و تقاص ما سخت و مدبرانه است.

شعار سال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار 15 دی 98  ، کد خبر : 98101511950 ، isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۶
0
0
باید هر چه در توان داریم بذاریم تا آمریکا رو از منطقه بیرون و اسرائیل رو از نقشه محو کنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین