پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۲۵۴۲۴۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۷
وزیر امور اقتصادی و دارایی در مراسم گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی گفت: برای رسیدن به نقطه مطلوب توسعه، نیازمند مشارکت جدی هستیم، ما باید به لغو مقررات زائد سرعت بخشیم.

شعار سال  :فرهاد دژپسند امروز در جلسه گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در اتاق بازرگانی ایران گفت:  در شرایط فعلی که قرار داریم، همه در جریان هستند که این روزها نه فقط ایران و بلکه منطقه و همه آزادیخواهان جهان در سوگ شهید حاج قاسم نشسته‌اند و بنابراین در این مدت نشان دادند که افراد به درجه محدودیت می‌توانند برسند بدون اینکه تبلیغت رسانه‌ای داشته باشند.

وی گفت: آمریکا بر خلاف تمام قوانین و مقررات بین‌المللی از موضع قلدری و قوانین جنگل دست به کاری زد که حقوق دانان بین‌المللی معتقدند که اگر این اتفاق برای یک شهروند ساده آمریکایی اتفاق می‌افتد، قطعا هیات حاکمه آمریکا به گونه‌ای دیگری برخورد می‌کرد و این در حالی است که اکنون هیات حاکمه آمریکا  و به خصوص ترامپ عملا و رسما لباس یک تروریست را بر تن کرده است و اگر با ادعای بسیار بی شرمانه می‌گوید ما این همه هزینه کرده‌ایم برای چه زمانی است و بدتر از آن یک کشور را تهدید  می کند به تخریب 52 نقطه و به خیال واهی تصور می‌کند که می‌تواند این کار را انجام دهد.

دژپسند بیان داشت: این مساله نشان  می‌دهد که ما در عرصه بین المللی با اف ای تی اف که با تامین مالی تروریسم  مباررزه می‌کند، اتفاقا نباید  جای خیلی دوری برویم، زیرا همین هیات حاکمه آمریکا از محل بودجه کشور  براساس اعلام ترا مپ تروریسم دولتی را به بدترین وجه ترویج می‌دهد، در حالی که سردار سلیمانی به دعوت رسمی یک کشوری برای مستشاری آن کشور دعوت شده بود و دلیلی نداشت که اینان دست به چنین کاری بزنند.

وی افزود: به نظر من هم مردم منطقه و آزادیخواهان جهان خوب جواب دادند و هم مردم عراق در مراسم با شکوه عزاداری در شهرهای مختلف عراق نشان دادند که ادعای ترامپ مبنی بر خوشحالی خیلی‌ها ادعای واهی بوده، ضمن اینکه خروج نیروهای آمریکایی که در مجلس عراق مصوب شد، بسیار مهم است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی بیان داشت: حضور بی نظیر و یکپارچه مردم در صحنه همگانی بود و فارغ از هر نوع طبقه‌بندی بود به طوریکه در تهران حضور گسترده و اقیانوسی بودند،  من معتقدم این حضور یک سرمایه و یک پشتوانه در حوزه اقتصاد است، بطوری که م می توانیم از آن استفاده کنیم و با استفاده از یک حمیت ملی دست به دست هم دهیم و در جهت روان سازی فعالیت‌های اقتصادی از آن بهره بگیریم و بدانیم که در حوزه اقتصاد هر کاری توسط هر شخصی برای بهبود فعالیت های اقتصادی صورت گیرد، قطع یقین شاهد همین قدردانی مردم خواهد بود، زیرا مردم نشان دادند که هر که در جهت رفاه و امنیت و بهبود شرایط زندگی اقدام کند، مورد توجه مردم خواهد بود.

وی افزود: بنابراین در همین رابطه  یکی از کا رهایی که می‌توانیم انجام دهیم و بدون قید و بند باید انجام دهیم و اگر در تامین مالی دچار مشکل شده‌ایم، نباید اجازه دهیم که سایر مشکلات و قوانین  و مقررات دست و پاگیر مانع از چابکی و سرعت توسعه شود.   

وزیر امور اقتصادی و دارایی بیان داشت: در یک سال گذشته هیات مقررات زدایی مصوبات خیلی خوبی داشته، به خصوص در مورد زمین در دو جلسه مصوبات خوبی داشت، ولی به رغم اینکه عملکرد هیات می‌تواند مقبول واقع شود، به نظرم برای رسیدن به نقطه مطلوب، نیازمند مشارکت جدی هستیم. ما باید به لغو مقررات زائد سرعت ببخشیم.

وی با اشاره به تجارت خارجی کشور در 9 ماهه سال جاری بیان دانشت: تجارت خارجی ما شرایط قابل قبولی دارد، بطوری که علیرغم تمام فشارها عملکرد ما با کمترین اختلاف نسبت به سال گذشته بود و حتی صادرات غیر نفتی 20 درصد رشد وزنی داشته است.

دژپسند بیان داشت: یکی از دغدغه های امروز رشد سرمایه‌گذاری در کشور است که مقررات زدایی در رفع این مشکل می‌تواند به ما کمک کند که معتقدم می‌توانیم با کریدور سوم تامین مالی بازار سرمایه این کار را انجام دهیم.

وی افزود: در سرمایه گذاری باید بخش خصوصی با استفاده از مختصات خود،  خودش تامین مالی را از نهادهای مالی خارج کشور به عهده بگیرد و باید دید برای این کار  ما چه کمکی می‌توانیم بکنیم.

دژپسند اظهار داشت:  بخش خصوصی در حوزه واردات و صادرات خیلی نقش دارد و من می‌خواهم از این بخش که بخش خصوصی در حوزه تامین مالی هم  از نهادهای  خارجی ایفای نقش کند و  اگر این اتفاق بیفتد، بصورت فایناس و جذب سرمایه گذاری خارجی و با این کار  بابی برای رفع یا کاهش شکاف بازار سرمایه گشوده خواهد شد و از این طریق می‌تواند به تقویت و رونق تولید کمک کرد. از سال 91 تاکنون فقط دو سال رشد سرمایه‌گذاری ما مثبت بوده است.

شعار سال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار 17 دی 98  ، کد خبر  :13981017000095 ، farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
0
0
بفکر گرفتن بازار عراق باشيد ، بفکر حذف لابي دولتي باشيد همه موانع خود به خود رفع ميشه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
0
0
این بهترین کار مشکل اصلی اقتصاد ایران قوانین دست و پا گیر و بیخودی هستش
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین