پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۵۴۶۵۸
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۹
پس از یک هفته پرتنش سیاسی، بازار ارز از امروز وارد دوره جدیدی می‌شود. در این دوره کاهش التهابات سیاسی پیش‌بینی می‌شود چه اتفاقاتی برای دلار رخ دهد؟

شعار سال: پس از یک هفته پرتنش سیاسی، بازار ارز از امروز وارد دوره جدیدی می‌شود. در این دوره کاهش التهابات سیاسی پیش‌بینی می‌شود چه اتفاقاتی برای قیمت دلار رخ دهد؟

قیمت دلار در صرافی ملی و صرافی‌ها روز گذشته تا ساعت ۱۸به ۱۳ هزار و ۳۸۰ تومان رسید.

روند چند وقت اخیر هم نشان می‌دهد که در هفته اخیر ارز روزهای متفاوتی را پشت سر گذاشته است.

روند قیمت دلار

امنا با این روند دلار چه خواهد شد؟

معاملات بازار ارز هم طی روز گذشته مانند دیگر بازارها تحت‌الشعاع تشدید تنش‌ها میان ایران و آمریکا به‌ویژه پس از حملات موشکی سپاه پاسداران به پایگاه‌های آمریکایی قرار گرفت. نرخ دلار که روز سه‌شنبه تا سطح ۱۳ هزار و ۹۵۰ تومان پیش آمده بود، ساعت ۱۶ دیروز پس از رفت و برگشتی نسبتا معنادار، نهایتا افزایش ۱۰۰تومانی را ثبت کرد و به سطح ۱۴ هزار و ۵۰ تومانی صعود کرد. شاخص ارزی کشور از پنجم خرداد سال‌جاری مجال استقرار در کانال ۱۴ هزار راه نیافته بود. بوی جنگ و نگرانی شدید از تقابل نظامی بین ایران و آمریکا تقاضا برای دارایی‌های امن را افزایش داد. دیروز نرخ دلار تا اوج ۱۴ هزار و ۱۸۰ تومانی هم پیش رفت؛ اما سیگنال‌های غیرتنش‌زا از سوی مقامات آمریکا و ایران سبب شد التهاب بازار داخلی ارز همچون بازار جهانی فروکش کند.

همچنین روز گذشته رئیس کل بانک مرکزی گفت: بانک مرکزی با قدرت بیشتر و با تدبیر لازم تلاش خود را برای خنثی‌سازی هرگونه تلاش برای بی ثباتی بازارها خواهد کرد. اطمینان دارم مدیریت عملی و دقیق بازارها تاکنون موفق بوده و لذا با قوت ادامه پیدا خواهد کرد.

وی عنوان کرده است: بازار ارز همچنان با آرامش به تخلیه شوک‌های سیاسی خود ادامه می‌دهد و مردم عزیز نیز دریافته‌اند که نباید اجازه سودجویی به فرصت طلبان در این بازار بدهند و دارایی خود را در معرض ریسک آن قرار دهند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت خبری تحلیلی تجارت نیوز، تاریخ انتشار: 19 دی 1398، کدخبر: 422306، www.tejaratnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین