پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 26
کد خبر: ۲۵۵۲۴۰
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷
رئیس مرکز ساخت داخل وزارت صنعت با اشاره به حدود ۶ میلیارد دلار واردات ماشین‌آلات در سال، بر ضرورت برنامه‌ریزی برای داخلی‌سازی ۵۰ درصد از این واردات یعنی ۳ میلیارد دلار در سال، تاکید کرد.
شعارسال: رئیس مرکز ساخت داخل وزارت صنعت با اشاره به حدود ۶ میلیارد دلار واردات ماشین‌آلات در سال، بر ضرورت برنامه‌ریزی برای داخلی‌سازی ۵۰ درصد از این واردات یعنی ۳ میلیارد دلار در سال، تاکید کرد.
 
*** تعمیق ساخت داخل تجهیزات صنعت پتروشیمی
 
به گزارش خبرگزاری صنایع، محمدمهدی هادوی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار این خبرگزاری پیرامون برگزاری دومین میز تعمیق ساخت داخل تجهیزات صنعت پتروشیمی، اظهار داشت:

صنعت پتروشیمی یکی از صنایع بسیار مهم و درآمدزا برای کشور محسوب می‌شود، بنابراین ضرورت ایجاب می‌کند که بر روی این صنعت و ماشین‌سازی و تجهیزات این صنعت سرمایه‌گذاری خاصی انجام گیرد و به صورت جدی دنبال شود.
 
تمرکز بر روی پروژه‌های کلان اقدامی است که در حال حاضر در وزارت صنعت در حال انجام و پیگیری است تا از این طریق بتوانیم پروژه‌های سنگین را داخلی‌سازی کنیم چرا که با انجام این کار، شرکت‌های کوچک توسط شرکت‌های مادر تغذیه می‌شوند و آن‌ها نیز بکار گرفته خواهند شد.
 
در همین راستا دومین میز تخصصی ساخت داخل در صنعت پتروشیمی به منظور انعقاد قرارداد میان دو شرکت سیراف انرژی و ماشین‌سازی اراک برگزار شد.
 
ارزش قرارداد منعقد شده در این میز حدود ۳۱٫۹ میلیون یورو است و محوریت آن داخلی‌سازی تجهیزات ثابت خط تولید متانول است که در استان بوشهر و در شهر دیر بکار گرفته خواهد شد.
 
*** داخلی‌سازی قطعات وارداتی در صنعت ماشین‌آلات و تجهیزات کشور
 
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود، پیرامون داخلی‌سازی قطعات وارداتی در صنعت ماشین‌آلات و تجهیزات کشور، بیان کرد:
 
بر اساس آمار حدود ۶ تا ۶٫۴ میلیارد دلار میزان واردات ماشین‌آلات در سال است که این امر نشان می‌دهد اگر برنامه‌ریزی خوبی وجود داشته باشد، می‌توانیم از این ۶ میلیارد دلار حداقل نصف آن را داخلی‌سازی کنیم که باید در این راستا حرکت کرد.
 
هادوی در ادامه خاطرنشان کرد:
 
صادرات در حوزه ماشین‌سازی به مراتب کمتر از این میزان است و مقدار آن زیر یک میلیارد دلار است.
 
*** داخلی‌سازی ۱۰ میلیارد دلاری تا افق ۱۴۰۰
 
به گزارش خبرگزاری صنایع، رئیس مرکز ساخت داخل ، ماشین‌سازی و تجهیزات وزارت صمت در پایان، اظهار داشت:
 
در صددیم که بتوانیم میزان واردات را از ۶٫۴ به ۳ میلیارد دلار برسانیم و این ۳ میلیارد دلار را نیز داخلی‌سازی کنیم.
 
همچنین طی هدف‌گذاری صورت گرفته در تلاش هستیم که تا سال ۱۴۰۰ نزدیک به ۱۰ میلیارد دلار در بخش‌های مختلف کشور مدیریت واردات داشته باشیم.
 
در پایان می‌توانید گزارش تصویری این مصاحبه را مشاهده نمایید:
 
 
   
شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری  صنایع  ،تاریخ انتشار: 21  دی   1398،کدخبر:   ،www.sanayepress.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین