پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۵۳۶۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۱
کمیسیون تلفیق مجلس سقف پاداش سالانه اعضای هیات مدیره و مدیران شرکت‌های دولتی را حداکثر حدود ۱۵ میلیون تومان تعیین کرد.
شعارسال:  اعضای کمیسیون تلفیق بودجه مجلس برای پاداش هیات مدیره شرکت‌های دولتی سقف تعیین کرد.
 
طبق این مصوبه حداکثر سقف پاداش سالانه تعیین شده نباید از ۱۰ برابر حداقل حقوق شورای عالی کار بیشتر باشد.
 
براین اساس نمایندگان در بند الحاقی به جزء ۱ بند ه تبصره ۲ لایحه بودجه ۹۹ مصوب کردند: پرداخت هرگونه پاداش سالانه به اعضای هیئت مدیره و مدیران شرکت‌های مشمول این جزء با رعایت ماده ۸۴ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت ۲ و نیز پرداخت هر گونه مزایا به رؤسا و مدیران این شرکت‌ها از شهریورماه ۱۳۹۹ منوط به انجام کامل تکالیف این جزء خواهد بود و در غیر این صورت پرداخت وجوه مذکور در حکم تصرف غیرقانونی در وجوه و اموال دولتی محسوب میشود.
 
وزارت امور اقتصادی و دارایی مکلف است هر شش ماه یکبار گزارش عملکرد شرکت‌های موضوع این جزء را به کمیسیون‌های برنامه و بودجه و محاسبات و اقتصادی مجلس شورای اسلامی ارائه کند.
 
به گزارش فارس در ماده ۸۴ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت ۲ آمده است: ناخالص حقوق و مزایای دریافتی مدیران عامل و اعضای هیأت مدیره شرکت‌های دولتی و غیردولتی که به نحوی از انحاء وابسته به نهاد‌های عمومی غیردولتی می‌باشند باید حداکثر از ده برابر حداقل حقوق مصوب سالانه شورای‌عالی کار بیشتر نباشد.
 
ضمناً پاداش پایان سال اعضای هیأت مدیره شرکت‌های فوق صرفاً به اشخاص حقوقی آنان قابل پرداخت بوده و مدیران عامل و اعضای موظف هیأت مدیره به‌غیر از حقوق و مزایای تعیین‌شده فوق و اعضای غیرموظف به‌جز حق جلسه ماهانه که حداکثر از دو برابر حداقل حقوق مصوب شورای‌عالی کار برای هرماه بیشتر نیست، هیچ‌گونه مبلغی تحت هیچ عنوانی دریافت نمی‌کنند.
 
به گزارش فارس، حداقل حقوق مصوب شورای عالی کار برای سال ۹۸ حدود ۱.۵ میلیون تومان است براین اساس حداکثر پاداش اعضای هیات مدیره شرکت‌های دولتی نباید بیش از ۱۵ میلیون تومان باشد.
 

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از پایگاه خبری تحلیلی فردا  ،تاریخ انتشار:   23 دی   1398،کدخبر:970901   ،www.fardanews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Denmark
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
0
0
فک کنم مبلغ حقوق و با پادشاه اشتباه گرفتن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین