پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۶۱۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۲
به هرحال آنگونه که از شرایط حاکم بر نفت پیداست باید زنگنه پس از استیضاح را به نحوی دیگر تحلیل کرد چراکه وی در روزهای سخت به اظهارات برخی از دوستان نزدیک اما دور امروز خود رسید که همگان به وی تاکید میکردند که "دوست برای روزهای سخت است نه روزهای خوشی سعی کن دوستانی دور خود جمع کنی که اگر روزی دچار مشکل شدی به هواخواهی تو عمل نمایند نه برضد تو!"

شعار سال:آنگونه که از شرایط حاکم بر نفت پیداست باید زنگنه پس از استیضاح را به نحوی دیگر تحلیل کرد چراکه در روزهای سخت به اظهارات برخی از دوستان نزدیک اما دور امروز خود رسید که همگان به وی تاکید میکردند که ...

چند روز پس از خاموش شدن آتش استیضاح زنگنه در مجلس این وزیر در جمع معاونین خود حاضر و تاکید می‌کند" عده ای … وجود دارند که نه تنها از استیضاح من ناراحت نشدند بلکه برای جانشینی من نیز خیز برداشتند." این اظهارات گوئی اعلام هشدار وزیر برای مدیرانی بود که طی جریان احتمال استیضاحش کنار کشیدند و علیرغم تماس مکرر دفتر وی با برخی ازاین مدیران برای مصاحبه ای در دفاع از عملکرد وی وارد عمل نشدند.
دراین بین وضع کرباسیان مدیرعامل شرکت ملی نفت و محمدی مدیرعامل مناطق نفت خیز جنوب از همه نگران کننده تر است. چراکه وی در آنروزها علاوه بر عدم دفاع تمام قد از زنگنه این شایعه نیز علیه وی تقویت شد که احتمال جانشینی وی برصندلی زنگنه به عنوان سرپرست وجود داشته و البته مهمتر آنکه گفته می‌شد وی تلویحا با این پیشنهادات اعلام موافقت کرده است.
ازسویی دیگر احمد محمدی مدیرعامل مناطق نفت خیز جنوب به اذعان برخی از کارشناسان که وزیر را ماندگار می‌بیند در ۲۲ آذر ۹۸ در افتتاحیه نمایشگاه نفت گاز با علم به اینکه زنگنه وزیر خواهد ماند اسم زنگنه را برای کشور یک برند می‌خواند، اما چه فایده که ظاهرا اقدام دیرهنگام وی مورد خوش آیند وزیر نفت واقع نمی‌شود.
استدلال خشم زنگنه علیه کرباسیان زمانی به واقعیت نزدیک شد که اول دی ماه زنگنه ۲ معاون کرباسیان را تحت امر پاک‌نژاد معاون نظارت بر منابع هیدروکربوری به مناطق نفتخیز جنوب گسیل می‌دارد و همچنین پروژه جابجایی محمدی را با دادن حکم مشاوره به بیژن عالیپور در ۳ حوزه، نوسازی و بازسازی تاسیسات مناطق نفتخیز جنوب، طرح O&M ماشین‌های دوار و طرح جمع آوری گازهای همراه نفت کلید می‌زند. مسائلی که عالیپور باید در آن مشاوره دهد دقیقا در حوزه عملکردی احمد محمدی است و اختلاف بین محمدی و عالیپور بر هیچ‌کس پوشیده نیست. نکته جالب این است که احمد محمدی حتی در لیست گیرندگان رونوشت حکم عالیپور نیز قرار ندارد!
این درحالی است که در سال گذشته پاک‌نژاد که سابقه نمایندگی وزیر نفت در مدیریت بحران و مهار چاه ۱۴۷ رگ‌سفید را بر عهده داشت به این مناطق اعزام نگردید و زبیدی وعلیخانی این وظیفه را بر عهده گرفتند و بعنوان نماینده وزیر در مناطق نفت‌خیز جنوب مستقر شدند؟
به هرحال آنگونه که از شرایط حاکم بر نفت پیداست باید زنگنه پس از استیضاح را به نحوی دیگر تحلیل کرد چراکه وی در روزهای سخت به اظهارات برخی از دوستان نزدیک اما دور امروز خود رسید که همگان به وی تاکید میکردند که "دوست برای روزهای سخت است نه روزهای خوشی سعی کن دوستانی دور خود جمع کنی که اگر روزی دچار مشکل شدی به هواخواهی تو عمل نمایند نه برضد تو!"
این درحالی است که اغلب کارشناسان معتقدند به نظر می‌رسد امروز بیش از هر وقت دیگری زنگنه به این حرف رسیده باشد و بهتر بداند بیش از همیشه تنهاست. زنگنه امروز حتی تنهاتر از دوره ۸ ساله احمدی نژاد شده است. چراکه یاران وفادار وی طی ۷ سال گذشته اغلب وی را تنها گذاشته اند و امروز قطعا اگر زنگنه برای چند دقیقه ای غرور خود را کنار بگذارد بیش از همیشه به آن خواهد رسید. مساله ای که حداقل واکنش‌های وی نشان از درک آن توسط این وزیر دولت روحانی دارد. بنابراین باید گمان برد که به زودی تسویه حسابهای زنگنه با برخی از مدیرانش آغاز خواهد شد. اما مهره چینی‌ها به کدام سمت خواهد رفت فعلا مشخص نیست

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری نفتی ها،تاریخ انتشار:28دی1398،کد خبر:27589،naftiha.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Romania
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
0
0
امثال زنگنه ها نه استیضاح میشوند نه محاکمه اینکارها مردانی مثل مدرس را میخواهد که متاسفانه در این زمان جای چنین افرادی در مجلس خالی است
زنگنه هم موندگار شده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین