پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۷۱۸۱
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۴
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری سیراف انرژی با اشاره به موفقیت شرکت متبوعش در داخلی‌سازی ۲۶۰ میلیون یورویی تجهیزات صنعت پتروشیمی، از صادرات ۲۵۰ میلیون دلاری این شرکت در سال خبر داد.

شعار سال: محمدطاهر آهنگری پیرامون عمده فعالیت شرکت سرمایه‌گذاری سیراف انرژی، اظهار داشت:این شرکت مجموعه‌ای پتروشیمی محور است که مشغول سرمایه‌گذاری برای ساخت یک واحدهای پتروشیمی به منظور تولید محصولات صادراتی است که در ساخت این واحد، پیشرفت ۴۵ درصدی حاصل شده است.

حدود ۱۰۰ میلیون یورو از سرمایه این طرح نیز صرف واگذاری کار به شرکت‌های داخلی به منظور داخلی‌سازی قطعات وارداتی مورد نیاز شرکت اختصاص داده شده است که در همین راستا نیز طی برگزاری دومین میز تعمیق ساخت داخل صنعت پتروشیمی که با همت وزارت صنعت برگزار شد، ساخت تجهیزات خاص فرایندی مورد نیاز شرکت، به شرکت ماشین‌سازی اراک واگذار گردید.

وی در ادامه افزود:با این اتفاق عملاً هم دانش این کار در کشور بومی شده و هم امکان ساخت تجهیزات مشابه برای واحدهای دیگر فراهم شده است که این امر موجب صرفه‌جویی ارزی، ایجاد اشتغال و تعمیق دانش فنی ساخت تجهیزات نیز خواهد شد.

حجم این قرارداد حدود ۳۲ میلیون یورو است که این تجهیزات به تدریج در مدت ۲۲ ماه ساخته شده و برای نصب وارد کارخانه خواهند شد.

*** داخلی‌سازی ۲۶۰ میلیون یورویی صنایع و تجهیزات صنایع پتروشیمی

 آهنگری در بخش دیگری از صحبت‌های خود پیرامون داخلی‌سازی قطعات و تجهیزات در شرکت سرمایه‌گذاری سیراف انرژی بیان کرد:

در سال‌های قبل بیشتر امورات مربوط به اجرای پروژه‌ها به شرکت‌های داخلی واگذار می‌شد اما چند سال است که در بخش ساخت تجهیزات نیز این اتفاق افتاده است.

تقریباً ۷۰ درصد سرمایه‌گذاری شرکت طبق جدولی که با وزارت صنعت توافق کرده‌ایم صرف داخلی‌سازی تجهیزات خواهیم کرد که این ۷۰ درصد حدود ۲۶۰ میلیون یورو خواهد بود و این میزان در واقع حجم قراردادهایی است که با شرکت‌های داخلی بستیم و یا به تدریج خواهیم بست.

 

*** صادرات ۲۵۰ میلیون دلار در سیراف انرژی

 مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری سیراف انرژی در پایان، اظهار داشت:حجم صادرات مجموعه سیراف انرژی در سال حدود ۲۵۰ میلیون دلار است، محصول تولیدی این مجموعه محصولی صادراتی است که در عین حال محصول استراتژیکی نیز محسوب می‌شود و ارزآوری بالایی نیز دارد.

 شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صنایع، تاریخ 2 بهمن  98، کد مطلب: -: www.sanayepress.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین