پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۷۳۲۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۶
مفتی گروه داعش که فتواهای گوناگونی در رابطه با مهدورالدم کردن نیروهای امنیتی، قتل شیعیان و خرید و فروش دختران و زنان ایزدی در کارنامه خود دارد، اطلاعات قابل تاملی را در مورد نقش عربستان در شکل‌گیری خلافت سلفی در موصل افشا کرد.

شعار سال:مفتی گروه داعش که فتواهای گوناگونی در رابطه با مهدورالدم کردن نیروهای امنیتی، قتل شیعیان و خرید و فروش دختران و زنان ایزدی در کارنامه خود دارد، اطلاعات قابل تاملی را در مورد نقش عربستان در شکل‌گیری خلافت سلفی در موصل افشا کرد.

مفتی گروه داعش که فتواهای گوناگونی در رابطه با مهدورالدم کردن نیروهای امنیتی، قتل شیعیان و خرید و فروش دختران و زنان ایزدی در کارنامه خود دارد، اطلاعات قابل تاملی را در مورد نقش عربستان در شکل‌گیری خلافت سلفی در موصل افشا کرد.

 قوه قضاییه عراق اعترافات «شفاء النعمه»، مفتی گروه تروریستی داعش در موصل را که چندی پیش دستگیر شد، منتشر کرد.

النعمه متاهل است و پنج فرزند دارد که یکی از پسرانش در حال حاضر مفتی داعش است.

این مرد فربه که پشت بدن سنگینش یکی از بزرگ‌ترین تروریست‌های جهان را پنهان کرده است، در سال 1984 از دانشگاه اسلامی مدینه منوره فارغ‌التحصیل شد و مدتی هم در مدرسه الراشدین شیخ‌نشین عجمان در امارات متحده عربی به تدریس پرداخت.

او طی دوره حکومت صدام حسین به طور رسمی فعالیت دینی و مذهبی‌ای در عراق نداشت، اما بعد از سال 2003 و سقوط صدام، به مناصب مختلفی از جمله ریاست اوقاف نینوا (به مرکزیت موصل) رسید.

او در حالی به این مقام رسید که خودش تاکید می‌کند همواره به اندیشه‌های سلفی ایمان داشته و ساختار سیاسی عراق را کاملاً نامشروع می‌داند.

النعمه در اعترافات خود می‌گوید‌: «فارغ‌التحصیل فقه بودم و به همین دلیل این فتواها را صادر کردم.»

او می‌افزاید: «این فتواها امری بسیار معمول در موصل بود و از سال (2006 ـ2007) کار صدور این فتواها آغاز شد و تا 2014 (زمان تسلط داعش) ائمه مساجد این شهر نقش عمده‌ای در عملیات علیه نیروهای امنیتی و ارتش عراق داشتند.»

در ادامه این اعترافات آمده است: «در سال 2007 برای ادای عمره به عربستان سفر کردم. در آنجا با یک سَلَفی مقیم لندن به نام «ابو مصطفی النجماوی» که از اهالی موصل بود ملاقات کردم. او برای کمک به گروه‌های مسلح 6 هزار دلار به من داد و من بعد از بازگشت این پول را بین گروه‌های مسلح تقسیم کردم.

در همان سال برای ادای مناسک حج دوباره به عربستان رفتم و بار دیگر با این فرد ملاقات کردم. در این ملاقات او یک عربستانی را هم به من معرفی کرد. این عربستانی اطلاعات کاملی از من داشت و برای کمک به گروه‌های مسلح چهار هزار دلار به من بخشید.

از طریق کمک‌های او، یک مدرسه سلفی در موصل تاسیس و تعداد زیادی جنگجو، از طریق آموزش این مذهب، تربیت کردم.»

او درباره دوره بعد از سقوط موصل می‌گوید: «در حوادث 2014 که منجر به سلطه داعش بر موصل و مساحت وسیعی از عراق شد، به شدت احساس شعف و خوشحالی کردم، تا آنجا که عاملان این اقدام را در منطقه خود، فرستادگان خدا خواندم و با القحطانی، قاضی شرعی داعش که یک عربستانی بود، بیعت کردم.

بعد از سلطه داعش، من در بخش آموزش به کار گمارده شدم. ما در دانشگاه موصل برای افرادی که قرار بود مبلغان شرعی داعش باشند دوره‌های فشرده‌ای برگزار می‌کردیم و در هر دوره حدود 50 تروریست آموزش می‌دیدند.

علاوه بر این، من رئیس دادگاه شرعی وابسته به دیوان قضا و مظالم موصل شدم. البته به شرطی این پست را پذیرفتم که از در پشتی دادگاه وارد و خارج شوم تا کسی از هویتم مطلع نشود.

معمولاً قضات دادگاه را از میان شاگردانم انتخاب می‌کردم و در این بین تعداد زیادی حکم جزایی مانند شلاق، جریمه و سنگسار برای شهروندان موصل صادر شد.

در سال 2015 از بخش قضایی به آموزشی بازگردانده شدم و در آنجا پیشنهاد دادم متون کتب آموزشی تغییر کند.»

او در مورد فتواهایش توضیح می‌دهد: «من فتوای شلاق زدن سیگاری‌ها را صادر کردم. علاوه بر آن فتواهایی همچون الزام اقرار به توبه و تسلیم سلاح پرسنل سازمان‌های امنیتی، لزوم پرداخت زکات توسط صاحبان مغازه‌ها، اخراج مسیحیان از موصل، قتل عام شیعیان، انفجار مساجد موصل که قبرهای انبیا در آنها واقع است؛ مانند مسجد حضرت یونس، مصادره دارایی فراریان از موصل و قتل مردان و [سوء]استفاده از دختران و زنان ایزدی از طریق خرید و فروش آنها بین اعضای داعش را صادر کردم.»

او ادامه می‌دهد: «یکی از آخرین فتواهای من لزوم دفاع از موصل در مقابل حمله نیروهای دولتی بود که در آن تاکید کردم مرتدهای رافضی (شیعیان) در صورت ورود به شهر موصل به زنان شهر تجاوز می‌کنند و کفر را در سرزمین خلافت گسترش خواهند داد.»

مفتی داعش اعترافات خود را این‌گونه به پایان می‌رساند: «با سقوط موصل، بعد از 2 ماه پنهان شدن در منزل دخترم، به چند نقطه از این شهر نقل مکان کردم تا اینکه در نهایت توسط نیروهای امنیتی دستگیر شدم.»

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از اعتمادآنلاین،تاریخ انتشار:4بهمن1398،کد خبر:379590،etemadonline.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
0
0
قطعا عرب های جاهلی هستن که مغزشون تو شکمشونه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین