پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۸۱۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۲
هرگونه عرضه و یا خرید و فروش گیاهان مهاجم نظیر سنبل آبی، آزولا و کاهوی آبی در سطح بازارهای محلی، گل ‌فروشی‌های استان گیلان و در فضای مجازی ممنوع بوده و با متخلفان برابر قانون برخورد می‌شود.

شعار سال: هرگونه عرضه و یا خرید و فروش گیاهان مهاجم نظیر سنبل آبی(Eichhornia crassipes)، آزولا (Azolla filiculoides) و کاهوی آبی(Pistia stratiotes) در سطح بازارهای محلی گیلان، گل ‌فروشی‌های استان و حتی در فضای مجازی ممنوع است و با متخلفان برابر قانون برخورد می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست گیلان اظهار داشت: از ابتدای بهمن امسال هرگونه عرضه، خرید و فروش گیاهان مهاجم توسط افراد سودجو و فرصت‌طلب در بازارهای محلی استان گیلان، فضای مجازی، گل‌فروشی‌ها و یا هر مکان دیگر که امکان عرضه این گیاهان وجود داشته باشد ممنوع است.

ساسان اکبری‌پور به معضلات عدیده و خطرات ناشی از تکثیر و رشد بی‌رویه گیاهان مهاجم نظیر سنبل آبی، آزولا و کاهوی آبی برای اکوسیستم‌های باارزش آبی و تالابی گیلان اشاره کرد و ابراز داشت: در صورت مشاهده خرید و فروش و عرضه گیاهان مهاجم که نمونه‌های آن ذکر شد با متخلفان برابر قانون برخورد می‌شود.

وی با بیان اینکه در همین راستا پرسنل یگان حفاظت محیط زیست گیلان از امروز مأموریت ویژه در برخورد با این پدیده در سطح استان را در دستور کار خود قرار داده‌اند افزود: انتشار گونه‌های مهاجمی نظیر سنبل آبی، آزولا و کاهوی آبی معضلات زیست‌محیطی زیادی را در گیلان به‌وجود می‌آورد و باید از آن جلوگیری به‌عمل آید.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست گیلان از پاکسازی گیاهان مهاجم در سطح تالاب عینک رشت، تالاب‌های شهرستان‌های فومن و شفت و چاف و چمخاله لنگرود سخن گفت و بیان داشت: این عملیات‌ها با محوریت اداره کل محیط زیست، همکاری سایر ارگان‌ها، نهادهای نظامی، انتظامی و دوستداران محیط‌زیست با صرف هزینه‌های فراوان انجام شد.

اکبری‌پور با تأکید بر اینکه اخیراً تالاب بین‌المللی انزلی نیز با معضل انتشار گیاهان مهاجم به شدت روبه‌رو شده است تصریح کرد: در صورت عدم اقدام عملی و حمایت جدی از اداره کل محیط‌زیست استان گیلان برای برخورد کامل و مهار و جمع‌آوری گیاه مهاجم سنبل آبی، تالاب انزلی با خطر نابودی کامل روبه‌رو می‌شود.

وی مشارکت مردم و طبیعت‌دوستان برای کنترل و جلوگیری از انتشار گیاهان مهاجم را اقدامی اثربخش و ضروری خواند و اظهار داشت: از عموم مردم طبیعت‌دوست گیلان تقاضا داریم به منظور پیشگیری و جلوگیری از انتشار این گیاهان مهاجم از هرگونه جابه‌جایی آن‌ها به عنوان گیاه تزئینی خودداری به‌عمل آورند.

اکبری‌پور با اشاره به اینکه مردم در صورت مشاهده خرید و فروش گیاهان مهاجم می‌توانند مراتب را به پرسنل یگان حفاظت محیط‌زیست در سطح گیلان و ادارات محیط‌زیست شهرستان‌ها اطلاع دهند عنوان کرد: شهروندان برای اطلاع‌رسانی می‌توانند از طریق شماره‌های 33832280-013 و 013- 33824626 نیز اقدام کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 9 بهمن 1398، کدخبر: 2191144، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
0
0
اخه این گل ها جزو محیط زیسته نابودی و کندنشون آسیب میرسونه به محیط زیست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین