پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۲۵۹۰۴۰
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۴
سیدعبدالمجید اجتهادی با اشاره به اینکه میزان قاچاق در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ تغییر زیادی نداشته است، درباره امکان ریشه‌کن شدن قاچاق سازمان یافته، اظهار داشت: وقتی به تصاویر صف‌های کولبری نگاه کنید، مشاهده می‌کنید که همه آن‌ها یک نوع کالا را حمل می‌کنند و این نشان‌دهنده سازمان یافتگی است.
شعارسال: مدیرکل پیشگیری از قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی از سازمان یافتگی بخش زیادی از قاچاق کولبری خبر داد.
 
*** سازمان یافتگی بخش زیادی از قاچاق کولبری
 
به گزارش خبرگزاری صنایع، سیدعبدالمجید اجتهادی با اشاره به اینکه میزان قاچاق در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ تغییر زیادی نداشته است، درباره امکان ریشه‌کن شدن قاچاق سازمان یافته، اظهار داشت:
 
وقتی به تصاویر صف‌های کولبری نگاه کنید، مشاهده می‌کنید که همه آن‌ها یک نوع کالا را حمل می‌کنند و این نشان‌دهنده سازمان یافتگی است.
 
مدیرکل پیشگیری از قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی تصریح کرد:
 
امروز شاهد قاچاق کالا از مبادی رسمی تحت عنوان معافیت‌های مرز‌نشینی هستیم که قاچاق کالا‌های ته لنجی و ملوانی از این دست به شمار می‌روند، زیرا ورود این کالا‌ها از مبادی رسمی صورت می‌گیرد.
 
*** ساختار گمرک دارای مشکلات زیادی است
 
وی گفت: متاسفانه میزان بسیار زیادی از کالا‌ها از طریق لنج‌ها و از مبادی گمرکی وارد کشور می‌شود و کسی هم کاری به این موضوع ندارد البته گمرکات علاقه‌مند هستند برخورد کنند، اما سیاست‌های منطقه‌ای و استانی اجازه این کار را نمی‌دهد.
 
اجتهادی ضمن تصریح بر اینکه ساختار گمرک دارای مشکلات زیادی است، عنوان کرد: البته ایجاد سامانه‌های هوشمند که اظهار کالا از این طریق صورت می‌گیرد مثبت خواهد بود.
 
 مدیرکل پیشگیری از قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی در پایان، اظهار داشت:
 
البته شاید بخشی از دلایل قاچاق سازمان یافته مرتبط با گمرک باشد و حقیقت آن است که یک سازمان مدیریت شده در پشت قاچاق کالا وجود دارد.
 
 
شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  ازخبرگزاری  صنایع  ،تاریخ انتشار:  14 بهمن    1398،کدخبر:  158313،www.sanayepress.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین