پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۲۵۹۰۹۵
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۸
جدیدترین گزارش اقتصادی شرکت شبکه الکترونیکی پرداخت کارت (شاپرک) نشان می‌دهد که بانک ملت توانسته رتبه نخست در نظام بانکی کشور را در بسیاری از شاخص‌ها برای خود حفظ کند.

شعارسال: طبق گزارش‌های اقتصادی شاپرک بانک ملت همواره رتبه نخست در نظام بانکی کشور را در بسیاری از شاخص‌ها به دست می‌آورد. در این مطلب با نگاهی به شاخص کلی «بررسی وضعیت بانک‌های صادرکننده و پذیرنده» به چگونگی عملکرد بانک ملت در آذرماه پرداخته‌ایم.

                     

سهم بازار بانک ملت از تعداد و مبلغ تراکنش‌های شبکه پرداخت

 

در گزارش آذر ماه شاپرک، «بانک ملت» با سهم  24/00% از تعداد تراکنش‌ها و سهم 23/75% از مبلغ تراکنش‌ها، همچنان با اختلاف زیاد بالاترین سهم از پذیرش تراکنش‌های بازار را به خود اختصاص داده و در جایگاه نخست در بین تمام بانک‌های پذیرنده قرار گرفته است.

 

 

سهم تعدادی و مبلغی بانک‌ ملت از کل بازار تراکنش‌های هر یک از ابزارهای پذیرش

 

همچنین از نظر سهم تعدادی و مبلغی بانک‌های پذیرنده از کل بازار تراکنش‌های هر یک از ابزارهای پذیرش، یعنی ابزار کارتخوان فروشگاهی، ابزار پذیرش اینترنتی و ابزار پذیرش موبایلی، بانک ملت رتبه اول را در این 6 بخش ( تعداد و مبلغ 3 ابزار پذیرش ) کسب کرده است.

 

سهم تعدادی و مبلغی هر یک از ابزارهای پذیرش از تراکنش‌های بانک ملت

 

در این بخش از گزارش، طی شاخصی سهم تعدادی و مبلغی هر بانک پذیرنده از کل تعداد تراکنش‌های همان بانک برای هر یک از ابزارهای پذیرش مورد برسی و محاسبه قرار گرفته است. بانک ملت توانسته رتبه دوم را در بالاترین سهم تعدادی از پذیرش تراکنش‌های هر بانک پذیرنده در خصوص ابزار موبایلی را به دست آورد.

 

سهم بازار صادرکنندگی بانک ملت

 

طی آذر ماه 98 تعداد کارت‌های دارای حداقل یک تراکنش, متعلق به 36 بانک صادر کننده بود. در این ماه بانک ملت به عنوان دومین بانکی شناخته شده است که بیشترین سهم را از تعداد کارت‌های بانکی تراکنش‌دار (برداشت، اعتباری و کارت هدیه و بن کارت) در شبکه شاپرک دارد.

 

 

سهم بانک‌ ملت از تعداد هر یک از انواع کارت‌های بانکی تراکنش‌دار

 

طبق جدیدترین گزارش اقتصادی شاپرک بیشترین کارت اعتباری تراکنش‌دا با 44/01درصد  متعلق به بانک ملت بوده است. همچنین در این گزارش نام بانک ملت به عنوان سومین بانکی که بیشترین کارت برداشت تراکنش‌دار  و کارت هدیه و بن کارت را دارد ثبت شده است.

 

سهم تعداد و مبلغ تراکنش‌های بانک‌ ملت در نقش پذیرنده و صادرکننده

 

در این بخش تعداد و مبلغ تراکنش‌های صادر شده و پذیرش شده بانک ملت آورده شده است تا میزان فعالیت این بانک در حوزه صدور و پذیرش تراکنش شاپرکی مشخص شود. طبق آمارهای این بخش بالاترین سهم تعدادی و مبلغی تراکنش‌های پذیرش شده متعلق به بانک ملت است. همچنین رتبه دوم بیشترین سهم از تعداد و مبلغ تراکنش‌های صادر شده به این بانک اختصاص پیدا کرده است.

 

عملکرد بانک ملت از نظر پذیرش یا صدور تراکنش‌های شاپرکی

 

برای محاسبه این ویژگی تعداد تراکنش‌های صادره هر بانک از تعداد تراکنش‌های پذیرش شده این بانک کسر شده است. طبق محاسبه شاپرک بانک ملت جایگاه نخست بیشترین اختلاف مثبت در تعداد تراکنش‌های پذیرش شده را کسب کرده است.

 

 

مجموع تعداد تراکنش‌های صادر شده و پذیرش شده

 

شاخص «مجموع تعداد تراکنش‌های صادر شده و پذیرش شده هر بانک» بیانگر سهم هر بانک از کل تعداد تراکنش‌هاست.  بانک ملت با کسب رتبه اول در این شاخص توانسته بیشترین سهم از کل تعداد تراکنش‌های صنعت پرداخت کارتی» را به دست آورد. این شاخص دید کاملی از عملکرد هر یک از بانک‌ها در دو نقش صادرکنندگی و پذیرندگی در نظام پرداخت الکترونیک کشور ارائه می‌کند.

 

 

 

 

گردش مالی شاپرک بانک ملت

 

بیشترین گردش مالی آذرماه متعلق به بانک ملت بوده است. همچنین این بانک بیشترین اختلاف مثبت در مبلغ تراکنش‌های صادر شده و پذیرش شده را داراست. این به این معنی است که بیشترین آمار مربوط به وجوهات ذخیره شده در حساب دارندگان کارت عمدتا از طریق ابزار پرداخت الکترونیکی به سمت بانک ملت در حال انتقال است.

 

شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت اقتصادآنلاین، تاریخ انتشار: 23دی1398، کدخبر: 409328 : www.eghtesadonline.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین