پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۹۵۹۰
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰
کلنگ ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس لرستان سال ۸۹ بر زمین زده شد و بنا بود طی چهار سال ۹ فاز این پروژه تکمیل و به بهره‌برداری برسد اما با بی‌مهری مسئولان ارشد استان و نمایندگان لرستان در مجلس، این پروژه عظیم بعد از گذشت ۱۰سال تنها یک‌فاز آن آماده بهره‌برداری است.
شعارسال: موزه دفاع مقدس لرستان که بنا بود طی 4 سال 9 فاز آن به بهره‌برداری برسد در پی غفلت مسئولان و عدم پیگیری جهت تخصیص اعتبار، پس از گذشت 10 سال تنها یک‌فاز آن تکمیل‌شده است.
 
 ایران اسلامی در طول هشت سال دفاع مقدس شهدای زیادی را تقدیم انقلاب کرده است، دلاورمردان لرستانی نیز تا آخرین قطره خون، پای حق و دفاع از میهن خویش ایستادند و مردم شش هزار و ۳۰۰ شهید را تقدیم انقلاب کردند؛ جوانان رشیدی که درراه حفظ دین ایستادگی کردند و جان‌برکف روانه جبهه‌های حق علیه باطل شدند و با رشادت‌ خود افتخاری در دل تاریخ شدند.
 
خاطرات رزمندگان هشت سال دفاع مقدس گنجینه‌ای ارزشمند است که باید همچون امانتی گران‌قدر به نسل‌های آینده منتقل شود حال ما وارثان این تاریخ هستیم که باید بازنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا دِین خود را به این عزیزان ادا کنیم.
 
آغاز ساخت موزه دفاع مقدس لرستان در سال ۸۹
 
کلنگ ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس لرستان سال ۸۹ بر زمین زده شد و بنا بود طی چهار سال ۹ فاز این پروژه تکمیل و به بهره‌برداری برسد اما با بی‌مهری مسئولان ارشد استان و نمایندگان لرستان در مجلس، این پروژه عظیم بعد از گذشت ۱۰سال تنها یک‌فاز آن آماده بهره‌برداری است.
 
سرهنگ حجت‌الله ناصر پور در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک، با اشاره به افتتاح فاز اول مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان لرستان در دهه فجر امسال اظهار داشت: دهه فجر امسال و با اعلام زمان افتتاح از طرف مرکز، فاز اول مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان لرستان به بهره‌برداری خواهد رسید.
 
وی افزود: پروژه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان لرستان از سال ۸۶ مطرح شد و احداث آن‌یکی از مصوبات سفر هیئت دولت وقت در سال ۸۷ بود که کارهای مطالعاتی این طرح در سال ۸۷ به پایان رسید و عملیات اجرای این پروژه در سال ۸۹ در زمینی به مساحت چهار هزار و ۲۵۰مترمربع واقع در تپه شهدای گمنام خرم‌آباد آغاز شد.
 
تکمیل فاز نخست مرکز فرهنگی پس از ۱۰ سال
 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان عنوان کرد: پروژه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان در ۹ فاز تعریف‌شده که می‌بایست چهارساله به بهره‌برداری برسد و نقش رزمندگان لرستانی را در دفاع مقدس تعریف می‌کرد ولی متأسفانه این کار عملی نشد و پس از گذشت بیش از ۱۰ سال فاز اول این پروژه که شامل سالن آمفی‌تئاتر و سازه اصلی ساختمان به بهره‌برداری خواهد رسید.
 
وی محرومیت استان لرستان و پای‌کار نیامدن مسئولان را از مهم‌ترین عوامل طولانی شدن و عدم ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس دانست و بیان کرد: اگر مسئولان استان مرکز فرهنگی دفاع مقدس را به‌عنوان موزاییک شهری و به‌عنوان عامل اثرگذار در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می‌دانستند قطعاً طی این سال‌ها مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس برای آن‌ها اولویت داشت، در مقایسه با مراکز فرهنگی دفاع مقدس استان‌های دیگر نباید عقب می‌ماندیم ولی امروز پس از ۱۰ سال با چنگ و دندان تنها بتوانیم فاز اول را به بهره‌برداری برسانیم.
 
ناصر پور گفت: باوجود مظلومیت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان لرستان و دست‌خالی افرادی که کارکردند خوشبختانه این مرکز یکی از باکیفیت‌ترین مراکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس کشور است و ازنظر مکانی نیز جانمایی بسیار خوبی دارد.
 
بی مهری مسئولان به پروژه باغ موزه دفاع مقدس
 
وی تصریح کرد: با توجه به نقش رزمندگان لرستانی در ۸ سال دفاع مقدس جای تأسف دارد که این مرکز از طرف مسئولان استان به فراموشی سپرده‌شده است .
 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از سیل ناملموس و هجمه فرهنگی دشمنان که ذهن و فکر جوانان را درگیر می‌کند ساخت این‌چنین مراکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در کنار رسیدگی به کلیه مشکلات مردم دارای اولویت است.
 
وی با اشاره به بودجه موردنیاز مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان لرستان اظهار داشت: بودجه موردنیاز جهت اتمام این مرکز فرهنگی ۲۰ میلیارد تومان است، اگر سالانه ۱۰ میلیارد تومان در اختیار مرکز فرهنگی قرار بدهند طی دو سال این مرکز فرهنگی کاملاً به بهره‌برداری خواهد رسید.
 
ناصررپور افزود: برای اختصاص بودجه ملی نیز سال گذشته تلاش‌هایی شده که از ۲۸ میلیارد تومان میزان بودجه برای استان‌های فاقد مرکز فرهنگی چهار میلیارد تومان به استان لرستان اختصاص داده‌شده است که با همین بودجه توانستیم فاز اول را آماده کنیم.
 
عدم تخصیص اعتبارات
 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان عنوان کرد: به‌شدت از نمایندگان فعلی استان گلایه‌مند هستیم چراکه علی‌رغم بازدیدهایی که از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس داشتند ولی به‌هیچ‌عنوان قدمی برای ساخت این مرکز برنداشته‌اند درحالی‌که می‌توانستند درگرفتن سهم بیشتر از ردیف بودجه ملی از طریق سازمان برنامه‌ریزی و بودجه و یا کمیسیون تلفیق نقش مؤثری داشته باشند ولی متأسفانه هیچ اقدامی نکردند.
 
وی بیان کرد: من نمی‌دانم نماینده‌ای که تا دیروز برای مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس هیچ قدمی‌برنداشته چطور امروز حرف از انقلابی بودن و مردم می‌زند درحالی‌که برای بزرگ‌ترین سرمایه نظام که می‌تواند جوانان را در مقابل هجمه‌های دشمن نجات دهد حاضر نیستند قدمی بردارند.
 
ناصر پور خاطرنشان کرد: امروز آبروی همه دل‌سوختگان نظام، انقلاب و مسئولان استان درگرو مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس است، نباید فردی احساس کند در رابطه با این مرکز فرهنگی مسئول نیست و بگوید حیطه کاری من نیست چراکه نسل آینده ما مسئولان را زیر سؤال می‌برند.
 
وی اظهار داشت: امروز شاهد هستیم استان‌هایی که کمتر از استان لرستان درگیر جنگ بودند و حتی تعداد شهدای آن‌ها بسیار کمتر از لرستان است دارای مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس هستند و به‌عنوان پاتوق رزمندگان و مسائل فرهنگی مطابق باارزش‌های انقلابی از آن استفاده می‌کنند .
 
تقدیم ۶۳۰۰ شهید لرستانی
 
ناصر پور افزود: اگر برای به بهره‌برداری رسیدن مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان تلاش نکنیم و کلیه مسئولان پای‌کار نباشند تمام ارزش‌هایی که به‌واسطه خون شش هزار و ۳۰۰ شهید لرستانی ایجادشده است نابود خواهد شد.
 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان بیان کرد: متأسفانه در ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس لرستان طی ۱۰ سال گذشته انتظاری که از مسئولان نظامی و قوای نیروهای نظامی داشتیم تاکنون برآورده نشده است، در استان‌های دیگر سرداران و امیرهایی همچون شهید همدانی باوجود مشغله کاری ولی پای‌کار ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان‌های خودشان بودند چون تأثیر این مرکز را درک کرده بودند و به‌خوبی می‌دانستند این مرکز فرهنگی جان یک جامعه است.
 

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  ازسایت خبری سفیر افلاک   ،تاریخ انتشار:  15 بهمن    1398،کدخبر:  6116   ،www.safiraflak.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین