پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۹۵۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۷
معاون اقتصادی وزیر کشور با اشاره به اینکه ۸۷ هزار پروژه نیمه تمام در کشور وجود دارد، گفت: ۸۰۰ هزار میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه‌ها نیاز است. وی افزود: توجه به طرح‌های نیمه تمام به ویژه طرح‌های با پیشرفت فیزیکی بیش از ۶۰ درصد، همچنین واحد‌هایی که در طول شش سال دولت یازدهم و دوازدهم به غیر فعال تبدیل شده، از جمله این اولویت‌ها است.
شعارسال: معاون اقتصادی وزیر کشور با اشاره به اینکه ۸۷ هزار پروژه نیمه تمام در کشور وجود دارد، گفت: ۸۰۰ هزار میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه‌ها نیاز است.

 بابک دین پرست عصر امروز در جلسه ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه در ابتدای سال۹۸، ۲۰ اولویت مهم را به استانداران ابلاغ کردیم، اظهار کرد: متعاقب آن هفت ماموریت نیز به فرمانداران  ابلاغ شد که حفظ واحد های فعال، تلاش در راستای افزایش ظرفیت واحدهایی که با ظرفیت کمتر در حال فعالیت هستند همچنین توجه به واحد‌های بحران دار از جمله این اولویت‌ها است.
 
وی افزود: توجه به طرح‌های نیمه تمام به ویژه طرح‌های با پیشرفت فیزیکی بیش از ۶۰ درصد، همچنین واحد‌هایی که در طول شش سال  دولت یازدهم و دوازدهم به غیر فعال تبدیل شده، از جمله این اولویت‌ها است.
 
معاون اقتصادی وزیر کشور گفت: با احتساب جمعه و روزهای تعطیل تا پایان دولت دوازدهم ۳۶۰روز کاری فرصت داریم که این طرح‌ها را دنبال کنیم.
 
دین پرست با اشاره به برنامه توسعه استانداران تصریح کرد: طبق این برنامه استانداران می‌بایست سه طرح اولویت را به شرط اتمام در پایان دولت دوازدهم ارائه کنند.
 
وی افزود:  سه طرح پیشنهادی استان پروژه راه آهن دورود- خرم‌آباد- اندیمشک، آزاد راه خرم‌آباد - اراک و سد مخمل‌کوه بود.
 
معاون اقتصادی وزیر کشور گفت: ۳۵۹۸بنگاه اقتصادی در استان وجود دارد که از این تعداد ۲۴۶۰واحد یعنی معادل ۷۰درصد فعال و ۱۰۵۹ واحد یعنی ۳۰درصد غیر فعال است.
 
دین پرست ادامه داد: شهرستان بروجرد با ۵۴۹ واحد و حجم اشتغال ۷۱۷۲ نفر بیشترین واحد‌ها را به خود اختصاص داده که از این تعداد ۲۹۱واحد یعنی معادل ۲۷درصد تعطیل هستند.
 
وی بیان کرد: شهرستان خرم‌آباد با ۴۶۴واحد و اشتغال ۵۳۹۱ نفر رتبه دوم را به خود اختصاص داده که ۱۹۹واحد یعنی ۱۹,درصد غیر فعال هستند.
 
به گفته معاون اقتصادی وزیر کشور شهرستان دورود با ۳۱۱واحد رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.
 
دین پرست در ادامه صحبت‌های خود گفت: شهرستان رومشکان با ۱۹ واحد تولیدی، پل‌دختر با۶۷ و دلفان  با ۷۱ واحد کمترین واحد‌های تولیدی را به خود اختصاص داده‌اند.
 
وی با بیان اینکه نیازمند تغییر در آمار واحد‌های تعطیل استان هستیم، گفت: من به این آمار اعتقادی ندارم، زیرا برخی از این واحدها ممکن است قابلیت احیا نداشته باشند، بنابراین باید با تشکیل کمیته‌ای آمار  پس از بررسی اصلاح شود.
 
معاون اقتصادی وزیر کشور اما خطاب به فرمانداران عنوان کرد: ملاک ارزیابی ما ظرف شش ماه آینده اولویت‌هایی است که به آن اشاره کردیم.
 
دین پرست در ادامه با بیان اینکه ۹۰واحد تملک شده در استان شناسایی شده، اظهارکرد: خرم‌آباد با ۳۶واحد، دورود ۱۰واحد و دلفان و الیگودرز هرکدام با ۸ مورد بیشترین واحدهای تملک شده را به خود اختصاص داده‌اند.
 
وی خاطرنشان کرد: باید فکری به حال عدم تعادل و توازن در استان کرد، هر چند برخی دستگاه‌ها و نهادهای امنیتی در استان سرمایه‌گذار کرده‌اند اما مکانیزم مشخصی برای این امر وجود ندارد.
 
معاون اقتصادی وزیر کشور در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه ۸۷ هزار پروژه نیمه تمام در کشور وجود دارد، تصریح کرد: از این تعداد ۸۱ هزار استانی و ۶ هزار پروژه ملی است که طبق برآورد سال ۹۶ برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام به ۵۰۰هزار میلیارد تومان نیاز بود اما بنابر برآورد دو هفته گذشته این رقم به ۸۰۰ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.
 
دین پرست  تاکید کرد: طبق تبصره ۲۷ و ماده ۲۷و ۱۹سال ۹۷و  ۹۸  تاکیدجدی دولت واگذاری این طرح‌ها است.
 
وی عنوان کرد: از ۸۱ هزار پروژه نیمه تمام ۴۳هزار و ۲۲۸ پروژه احداثی و توسعه است که قابلیت واگذاری بیشتری دارند و هدف‌گذاری ما در سال ۹۸ تکمیل ۲۲۹۱طرح عمرانی است.
 
دین پرست بیان کرد: از مجموع ۲۲۹۱ پروژه‌ی که سازمان مدیریت و برنامه ریزی عنوان کرده سال ۹۸ باید تعیین تکلیف شود ۴۹پروژه متعلق به لرستان است که برای تکمیل نیازمند ۲۹۲میلیارد تومان اعتبار است.
 
وی در پایان گفت: لرستان در زمینه اعتبار رتبه ده و تعداد طرح‌ها رتبه۱۶را  به خود اختصاص داده است.
 
 
شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری  فارس  ،تاریخ انتشار:   16 بهمن    1398،کدخبر:    13981116001114،www.farsnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
0
0
فقط دوستان مسئول بلدن برن کلنگ بزنن بودجه رو هم که لابد خد جور میکنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین