پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۲۵۹۸۲۰
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۲
اغلب میان پس انداز و سرمایه گذاری فرقی گذاشته نمی شود و ما آنها را به جای یکدیگر استفاده می کنیم. سرمایه گذاری، به زبان ساده یعنی کار کردن با پولتان. در پس انداز شما بخشی از پول نقد خود را برای مصارف کوتاه مدت کنار می گذارید. سرمایه گذاری نگاه به آینده بلندمدت پیش رو است. همین امر مهم ترین تفاوت سرمایه گذاری و پس انداز است.

شعار سال:اغلب میان پس انداز و سرمایه گذاری فرقی گذاشته نمی شود و ما آنها را به جای یکدیگر استفاده می کنیم. سرمایه گذاری، به زبان ساده یعنی کار کردن با پولتان. در پس انداز شما بخشی از پول نقد خود را برای مصارف کوتاه مدت کنار می گذارید (مثلا برای هزینه های خانه و پرداخت اقساط بدهی). سرمایه گذاری نگاه به آینده بلندمدت پیش رو است. همین امر مهم ترین تفاوت سرمایه گذاری و پس انداز است.

سرمایه گذاری همواره دارای ریسک است. چرا که شما امری را به آینده موکول کرده اید و آینده تحت تاثیر عوامل زیادی است. شما ریسک سرمایه گذاری را می پذیرید به این امید که در آینده به دستاوردهای مالی بیشتری برسید. اگر شما نمی توانید ریسک را تحمل کنید، یا اگر نمی توانید وقت و انرژی کافی برای سرمایه گذاری کنار بگذارید، بهتر است از راه آسان تر یعنی پس انداز استفاده کنید. اما استراتژی محافظه کارانه و صرفا پس انداز نمی تواند شما را در رسیدن به اهداف مالی از قبیل حفظ قدرت خرید در برابر تورم، ارتقای کیفیت زندگی، راه اندازی کسب وکار، تامین بازنشستگی و دیگر اهداف بلندمدتان یاری کند.

مهمترین مزیتی که سرمایه گذاری نسبت به پس انداز دارد مرکب شدن است. به این معنا که سرمایه گذاری مجدد و عدم برداشت از سود سرمایه گذاری باعث افزایش بیشتر بازدهی شما خواهد شد.

بطور مثال اگر شما طی ۵ سال گذشته ماهی ۱۰۰ هزار تومان در قلکتان پس انداز کرده باشید، اکنون پولی معادل ۶ میلیون تومان خواهید داشت، اما اگر به جای پس انداز کردن ۱۰۰ هزار تومان را سرمایه گذاری کنید، احتمالا پول بیشتری بدست خواهید آورد.

پس انداز یا سرمایه گذاری؟

پس انداز هر چقدرهم که کوچک باشد مهم است، اگر بخشی از درآمد خود را پس انداز کنیم، در درازمدت روی هم جمع شده و مبلغ قابل توجهی می شود . این مبالغ می توانند سرمایه گذاری شوند و به ما در رسیدن به خواسته های بلند مدتمان ، حفظ قدرت خرید در برابر تورم، ارتقای کیفیت زندگی، تامین بازنشستگی، راه اندازی کسب و کار خود و سایر اهداف بلندمدت کمک کنند.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی انتخاب،تاریخ انتشار:17بهمن1398،کد خبر:528181،www.entekhab.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین