پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۲۶۰۰۳۴
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۱
فنلاند به تنها تولیدکننده اورانیوم اتحادیه اروپا بدل می شود و وزارت صنعت این کشور با اعلام این خبر گفته که هنوز خیلی زود است که بگوییم این اورانیوم به کدام سمت می رود.

شعار سال: مجوز این کار به کارخانه ای در شرق فنلاند داده شده است  که طبق مجوز اجازه تولید سالانه ۲۵۰ تن اورانیوم را دارد ، اما این شرکت می گوید تولید واقعی آن احتمالاً پایین تر از این خواهد بود

محصولات اصلی این معدن نیکل و روی است ، اما اورانیوم نیز به طور مداوم به عنوان محصول جانبی استخراج می شود.

بنابراین گزارش، از این اورانیوم برای تولید  و تامین سوخت نیروگاه های هسته ای استفاده می شود.

در حال حاضر هیچ تولید اورانیومی در اتحادیه اروپا وجود ندارد و جمهوری چک و رومانی این عملیات را متوقف کرده اند.

روسیه تنها کشور تولیدکننده اورانیوم در نزدیکی فنلاند است. سایر صادر کنندگان اورانیوم شامل قزاقستان ، ازبکستان و اوکراین می باشند.

فنلاند اعلام کرده که برنامه ای برای تصفیه این اورانیوم برای استفاده در دو نیروگاه هسته ای این کشور ندارد و کیک زرد را به سایر کشورها در اروپا یا آمریکای شمالی صادر می کند.

گفتنی است، سازمان ایمنی هسته ای فنلاند پیش از این گفته بود که خطرات ایمنی هسته ای و تشعشعات ناشی از تولید اورانیوم به محیط زیست و ساکنان این منطقه جزئی است اما انتظار می رود انجمن حفاظت از طبیعت مجددا درباره این تصمیم به دیوان عالی اداری در خواست تجدید نظر کند.

شعار سال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت شفقنا، تاریخ انتشار: 18بهمن1398  ، کدخبر: 885135: fa.shafaqna.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین