پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۰۶۱۱
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۰
وضعیتی که امروز در کشور حاکم است اجازه ی هر اعمال سلیقه ای و اجرای هر سیاستی را نمی دهد بلکه باید یک تفکر از فیلترهای بخصوصی رد شود. سبک اندیشیدن برخی مدیران به خوبی روشن می کند که آنها هیچ آشنایی خاصی با مفهوم و چهارچوب اقتصاد مقاومتی ندارند.
شعارسال: وضعیتی که امروز در کشور حاکم است اجازه ی هر اعمال سلیقه ای و اجرای هر سیاستی را نمی دهد بلکه باید یک تفکر از فیلترهای بخصوصی رد شود. سبک اندیشیدن برخی مدیران به خوبی روشن می کند که آنها هیچ آشنایی خاصی با مفهوم و چهارچوب اقتصاد مقاومتی ندارند.
 
مفهومی که از همگرایی در مناسبات مختلف دریافت می شود حول محورهایی مانند ارق وطنی ، ملی گرایی ، انسجام و مواردی از این دست یافت می شود. چیزی که همه باید در این شرایط که کشور درگیر آن است بدانیم درک روشن و بدون ابهام این جمله خواهد بود که در شرایط فعلی حق خود تحریمی نداریم. در تمام سالهایی که در بخشهای مختلف دچار آسیب شدیم به عقیده ی بسیاری از کارشناسان جدا از اثرات مسائلی مانند تحریم ، موضوعاتی است که روح اقتصاد را از داخل می خورد و به آن لطمه های جبران ناپذیری وارد می کند. یکی از هنر مدیران اقتصادی و صنعتی ما باید این باشد که شکافهای موجود را شناسایی کنند و در رفع آن کوشا باشند اما نگاهی به مسئله ی برخی از هسته های تولیدی کشور این موضوع را انکار می کند و در جهت تقویت آن چیزی که دشمن در حال برنامه ریزی آن است گام برمی دارد. خروجی چنین ماجرای غم انگیزی البته رفتن به سمت عقب با اندیشه های واگرایانه است. اینکه برخی با اعمال چنین سیاستهایی چطور در بین مدیران ارشد یک بخش تولیدی قرار دارند البته سؤالی است که وقت پاسخگویی آن خیلی وقت پیش تمام شده و حالا باید مطالبه ی جدی را در این باره مطرح کرد.
 
وضعیتی که امروز در کشور حاکم است اجازه ی هر اعمال سلیقه ای و اجرای هر سیاستی را نمی دهد بلکه باید یک تفکر از فیلترهای بخصوصی رد شود. سبک اندیشیدن برخی مدیران به خوبی روشن می کند که آنها هیچ آشنایی خاصی با مفهوم و چهارچوب اقتصاد مقاومتی ندارند. به عنوان مثال اگر به انتخابات انجمن قطعه سازان نگاه کنیم به یاد واژه ی مهندسی میفتیم. این قضیه وقتی نمود پیدا می کند که می بینیم این مجمع که با راه ندادن قطعه سازانی که وکالت نامه برای رای گیری نداده بودند همراه بود و بدون توجه نمایندگان وزارت کار به شکایت های مطرح شده در خصوص عدم برگزاری سالم انتخابات برگزار شد تا اعضا فرمایشی بار دیگر انتخاب شوند.
 
سؤالی که باید در آستانه ی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی از مسئولین برگزاری این انتخابات پرسید این است که آیا در شأن جمهوری اسلامی است که در گوشه ای مدیران آن اقدام به برگزاری چنین انتخاباتی کنند و آیا به تبعات این مسئله فکر شده یا اینکه صرفا برای راضی نگه داشتن عده ای اینطور  رفتار می شود؟ در کدام بخش از نظام جمهوری اسلامی آن هم در مقوله ای مانند انتخابات شاهد چنین رفتاری بوده ایم و این الگوی رفتاری از کجا نشأت می گیرد؟ امیدواریم مدیران برگزاری چنین انتخاباتی پاسخهای شفافی داشته باشند زیرا در غیر اینصورت باید به افکار عمومی پاسخگو باشند.
 

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از سایت خبری تحلیلی  نبض خبر ،تاریخ انتشار:   19بهمن    1398،کدخبر:  50623   ،www.nabzebaazaar.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین