پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۱۴۱۳
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۲
سرمربی تیم ملی ژیمناستیک گفت: ملی‌پوشان ایران این توانایی را پیدا کرده‌اند که طلسم صعود به المپیک پس از ۵۶ سال شکسته شود.
شعارسال: کاروان چهار نفره ژیمناستیک ایران برای حضور در رقابت‌های جام جهانی ملبورن، امروز راهی استرالیا می‌شود. سعیدرضا کیخا، عبدالله جامعی در وسیله خرک حلقه و مهدی احمدکهنی در وسیله دارحلقه با مربیگری محمدرضا خیرخواه به استرالیا می‌روند تا طلسم ۵۶ ساله حضور ایران در المپیک را بشکنند.

محمدرضا خیرخواه در خصوص شرایط تیم ملی ژیمناستیک ایران برای شکستن طلسم المپیک به خبرنگار ورزشی آنا اظهار کرد: فدراسیون ژیمناستیک کارش را خیلی خوب انجام داده است و هیچ‌وقت فکر نمی‌کردم ملی‌پوشان ایران تا این اندازه به کسب سهمیه المپیک نزدیک باشند. سه نماینده ژیمناستیک ایران آن‌قدر خوب کار کردند که اگر سهمیه المپیک هم برای آن‌ها به دست نیاید چیزی از ارزش‌های آن‌ها کم نمی‌شود، ولی مطمئن باشید بچه‌ها تمام تلاش خود را خواهند کرد تا مجوز حضور در المپیک را پس از ۵۶ سال به دست آورند.

وی ادامه داد: ملی‌پوشان ژیمناستیک ایران پس از جام جهانی ملبورن باید در جام‌های جهانی باکو و قطر نیز شرکت کنند و بتوانند در تک‌وسیله، سهمیه المپیک را محقق کنند. ورزش قابل پیش‌بینی نیست و در ژیمناستیک جای خطا وجود ندارد. در برخی ورزش‌ها مانند فوتبال و والیبال فرصت برای جبران وجود دارد، اما در ژیمناستیک اولین اشتباه، آخرین اشتباه است. من قول ۱۰۰ درصد برای کسب سهمیه المپیک نمی‌دهم، اما یقین دارم بچه‌ها همه تلاش خود را برای شکستن طلسم المپیک خواهند کرد.

سرمربی تیم ملی ژیمناستیک با اشاره به این موضوع که دو ماه دیگر رقابت‌های ۶ وسیله در ژاپن برگزار خواهد شد، تصریح کرد: ملی‌پوشان ایران تلاش می‌کنند تا در ۶ وسیله هم به سهمیه المپیک دست پیدا کنند. تلاش‌های ملی‌پوشان ایران بسیار زیاد است و آن‌ها اگر خود را باور داشته باشند، بدون شک می‌توانند راهی المپیک شوند.

وی در مورد اینکه سعیدرضا کیخا که بیشترین شانس را برای کسب سهمیه المپیک دارد چگونه می‌تواند به این افتخار مهم دست یابد، تأکید کرد: ما در ۶ مسابقه شرکت کردیم و سه نمره بالای بچه‌ها برای صدور سهمیه المپیک محسوب می‌شود. برخی عنوان کرده‌اند نماینده چین به خاطر شیوع ویروس کرونا در جام جهانی ملبورن حضور پیدا نخواهد کرد و این موضوع کار ما را راحت خواهد کرد، ولی باید بدانید چین رقابتی با ما ندارد، چون نماینده این کشور پیش از این سه بار به عنوان اول دست پیدا کرده و نتیجه او تأثیری در عملکرد کیخا ندارد.

خیرخواه افزود: به نظرم کیخا اگر بتواند همین برنامه‌ای که در تمرینات ایران انجام می‌دهد را در استرالیا، قطر و آذربایجان اجرا کند، بدون شک به سهمیه المپیک دست پیدا می‌کند. احمدکهنی در دارحلقه در میان ۶ نفر اول دنیا قرار دارد. او در مسابقات آلمان و مغولستان موفق شد نتایج فوق‌العاده‌ای بگیرد و با سه دهم امتیاز اختلاف نسبت به نفر اول، رزرو مسابقه فینال شود. نمایندگان آمریکا، فرانسه و چین پشت سر احمدکهنی قرار گرفتند و من معتقدم الان زمان بهره‌برداری از توانایی‌های این ژیمناست ۲۱ ساله ایرانی است که زحمات زیادی برای او کشیده شده است.

وی در خصوص عبدالله جامعی نیز عنوان کرد: اولین مدال قهرمانی آسیای ایران در ماده خرک حلقه توسط جامعی به‌دست آمد. او باید اعتماد به نفس خود را بالا ببرد و به نظرم روز به روز بهتر می‌شود. من معتقدم جامعی در کنار کیخا و احمدکهنی می‌تواند طلسم صعود ایران به المپیک را پس از ۵۶ سال بشکنند و ژیمناستیک ایران برای اولین بار با کسب سهمیه وارد المپیک شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار: 27 بهمن 1398 ، کدخبر:  472162 ، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین