پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۲۶۱۴۳۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۱
یک کارافرین با اشاره به آمار‌هایی که مسئولان اقتصادی ارائه کرده اند گفت: ۸۵ درصد از منابع کشور فقط در اختیار ۱۳۰ نفر است بنابراین بانک‌ها باید مطالبات خود را از این ۱۳۰ نفر داشته باشند.
شعارسال: مجید حسینی یک کارآفرین ملی با حضور در میزگرد بررسی ربا در سیستم بانکداری ایران گفت: من به عنوان تولید کننده و درد کشیده می‌دانم که مشکل سیستم بانکی ایران کجا است.

وی با اشاره به اینکه ۴۰ سال است یک رویکرد غلط را داشته ایم و این رویه باید اصلاح شود گفت:در گام دوم انقلاب باید این رویه اصلاح شود، اما واقعاباید بخواهیم تا این رویه اصلاح شود نه اینکه ظاهرش را درست کنیم، ولی باطن همان چیزی است که تا امروز بوده است.

*سیستم بانکی اصلاح شود مشکل معیشت برطرف خواهد شد

وی با اشاره به اینکه مردم امروز مشکل معیشتی دارند و از نبود شغل در جامعه گلمند هستند ادامه داد: اگر مشکل سیستم بانکی کشور برطرف شود کارافرینان زیادی هستند که میتوانند از بانک تسهیلات گیرند و چرخه اقتصاد را به حرکت درآورند، اما اگر این سیستم معیوب باشد کارخانه‌ها تعطیل می‌شود و به تبع امار بیکاری نیز افزایش خواهد یافت.

حسینی با تاکید به اینکه بانک‌ها وظیفه دارند برای دادن تسهیلات طرح‌ها را بررسی کنند تا هم خودش در این طرح منتفع شود و هم طرف مقابل تصریح کرد:اما متاسفانه بانک‌ها به گونه‌ای رفتار می‌کنند که فقط خودش منتفع می‌شود و همواره طرف مقابل زیان کار است.

*۸۵درصد از منابع کشور در اختیار ۱۳۰ نفر

به گفته حسینی اگر بانک‌ها امکان نظارت و بررسی طرح‌ها را ندارند آن را اجرا نکنند، زیرا در حال حاضر ۸۵ درصد از منابع کل کشور در اختیار ۱۳۰ نفر است یعنی از نظر حسابرسی فقط ۱۰ یا ۱۵ درصد از کارافرینان هستند که نتوانستند بدهی خود را بدهند و بانک‌ها باید از این موضوع چشم پوشی کند در صورتی که در حال حاضر بانک پای خودرا روی گردن همین ۱۰ یا ۱۵ درصد قرارداده است.

این کارافرین ادامه داد: یکی از مشکلات امروز سیستم بانکداری ایران موضوع بنگاه داری است در صورتیکه رهبر انقلاب بار‌ها اعلام کرده اند وظیفه بانک‌ها بنگاه داری نیست؛ یکی دیگر از کار‌هایی که بانک‌ها انجام می‌دهند و با ان زندگی می‌کنند خلق پول است که این خلق پول اقتصاد ایران را به تنگنا رسانده است.

وی با اشاره به اینکه موضوعات فقهی باید در شورای فقهی بانک مرکزی مورد ازیابی شود گفتک، اما بالاخره ما درک و شعور داریم و میدانیم انچه که در سیستم بانکداری اتفاق می‌افتد ربوی است من همین حالا حاضرم با هر استاد دانشگاهی مناظره کنم و بگویم که آنچه در سیستم بانکی ایران می‌گذرد ربوی است، اما اصلاح کننده‌ای وجود ندارد.

حسینی ادامه دادک ما نمی‌خواهیم ظواهر قوانین را اسلامیزه کنیم و بطن قوانین با مشکل مواجه باشد این کار ما را به هدف نمی‌رساند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: انکاری که بانک‌ها هم اکنون انجام می‌دهند نتیجه اش تورم است و اثر این تورم را من و شمایی که در این قرارداد دخیل نیستیم هم احساس می‌کنیم که عملا جفا به قشر کارمند و کارگر است که سبد معیشتش هر روز کوچک می‌شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار: 27 بهمن 1398 ، کدخبر:  472168 ، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
0
0
اگر این سیستم معیوب باشد کارخانه‌ها تعطیل می‌شود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین