پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 17
کد خبر: ۲۶۲۱۰۴
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۴
رئیس سازمان مالیاتی و سفیر هند بر ضرورت انعقاد موافقتنامه اجتناب از اخذ مالیات مضاعف بین دو کشور و تصویب هر چه سریع‌تر این موافقتنامه توسط مراجع قانونگذاری تاکید کردند.

شعار سال: امیدعلی پارسا در دیداری که سه شنبه ۲۹ بهمن با قدم درمندرا سفیر هند در تهران برگزار شد، خاطرنشان کرد: نظام مالیاتی ایران در طی سال‌های اخیر گام‌های مؤثری در جهت پیاده سازی مالیات الکترونیک در کشور برداشته و هم اکنون، تلاش‌ها برای اجرای نظام مالیات هوشمند از طریق دستیابی به تمامی دیتاها و اطلاعات اشخاص در نزد دستگاه‌های مختلف ادامه دارد.                                   

رئیس کل سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه لایحه موافقتنامه اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و جلوگیری از فرار مالیاتی بین دو کشور ایران و هند، در دی ماه سال جاری به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده، ولی از سوی شورای نگهبان چند ایراد شکلی به آن وارد شد، عنوان کرد: امیدواریم پس از رفع ابهامات و ایرادات مذکور، اوایل سال آینده، شاهد تصویب موافقت نامه در مجلس باشیم.

وی تصریح کرد: اجرای این موافقتنامه، منجر به ارتقای مناسبات اقتصادی و تبادل تجاری بین دو کشور خواهد شد و تجار و بازرگانان دو کشور در وضعیت ایده آل تری به تجارت خواهند پرداخت.

پارسا همچنین به موضوع اجرای قانون نصب، راه اندازی و استفاده از پایانه‌های فروشگاهی توسط اصناف کشور اشاره کرد و گفت: اجرای این قانون، یکی از اقداماتی است که به مدرن سازی و تحقق نظام مالیاتی هوشمند در کشور کمک قابل توجهی می‌نماید.

قدم درمندرا سفیر هند در ایران نیز در این دیدار، با اشاره به روابط دیرینه تجاری و اقتصادی بین دو کشور عنوان داشت: ایران یکی از شرکای ارزشمند هند است و تصویب موافقتنامه اجتناب از اخذ مالیات مضاعف، مراودات اقتصادی دو کشور را توسعه می بخشد.

وی با بیان اینکه لایحه موافقتنامه اجتناب از اخذ مالیات مضاعف بین دو کشور ایران و هند به تصویب مجلس این کشور رسیده، عنوان کرد: اجرای این موافقتنامه علاوه بر اینکه به جلوگیری از فرار مالیاتی کمک می‌نماید، به توسعه صنعت حمل و نقل دریایی و هوایی و تقویت روابط بین دو کشور خواهد انجامید.

شعار سال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 30بهمن1398 ، کدخبر: 4856649: www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین