شعار سال: عصر روز پنچ شنبه ، وزارت امور خارجه در بیانیهای اعلام کرد ، اساس اعلام اداره کل اطلاع رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه با توجه به توقف برخی پروازها از مبدا و به مقصد کشورمان از سوی برخی خطوط هوایی و مشکلات بوجود آمده برای پارهای از هممیهنان گرانقدر در فرودگاهها و بنادر کشورهای همسایه و یا دیگر کشورها، وزارت امور خارجه با همکاری سایر دستگاههای ذیربط در داخل کشور و نمایندگیهای جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور با بهرهگیری از همه امکانات و ظرفیت های موجود، مجدانه در حال تلاش برای رفع مشکلات بوده و در همین ارتباط هم میهنان گرامی میتوانند نتایج آخرین تحولات در این خصوص را در تماس با ستاد ویژه ارتباطات کنسولی وزارت امور خارجه با شماره همراه ۹۱۰۰۰۲۳۵۰۱ به صورت شبانهروزی کسب اطلاع کنند.
این در حالی است که جهت راست آزمایی و سنجش سطح روزآمدی پرسنل پاسخگو ، با این شماره تماس برقرار شد و خبرنگار ما با پاسخ هایی کلی و نوعی رفع مسئولیت کاملا ملموس و مشهود مواجه گردید. در خصوص پروازهای هند از اپراتور مربوطه سوال شد. نامبرده صرفا با بیان این جمله که در حال رایزنی هستیم ، اکتفا نمود. درخواست اطلاعات روزآمدتر و دقیق تر گردید . ایشان در پاسخگویی وامانده شده و بیان نمودند که برای کسب اطلاعات روزآمدتر می توانیم مجددا به همین شماره با اطلاعات فرودگاه امام تماس حاصل کنیم.
سوال ما از آقای ظریف این است که اگر خانواده شخص خودت (مثلا پسرت) در هند بودند و شما بعنوان خانواده ای دل نگران، با همچین شیوه اطلاع رسانی مواجه می شدید، چه می کردید؟؟؟
نتیجه کاربردی و نهایی اینکه، اگر توان پاسخگویی یا پاسخگویی موثر را ندارید (به هر دلیل ممکن)، لطفا شهروندان را سرکار نگذارید و از اتلاف وقت دیگران پرهیز کنید. این شیوه ویترین چینی و شوآف ها ، در مواقعی نظیر بحران کنونی ، بدرد خودتان می خورد . فقط و فقط بدرد خودتان می خورد.
توضیحات تکمیلی: نمونه دیگر این شیوه خدمات رسانی ناکارآمد و مسئله دار را می توانید در تماس با سامانه 190 (داخلی 6)، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ملاحظه نمود. خوش شانس باشید، باید نیم ساعت در نوبت بمانید تا با یک کارشناس صحبت کنید. عزیزان برنامه ریز و مجری این سامانه ، یا واقعیت مدیریت بحران را نمی فهمند و یا دچار اهمال آشکار و عامدانه در کار هستند. در هر صورت، دادن حقوق از جیب بیت المال و مالیات دهندگان به اداره کنندگان این شیوه و رویه خدمات رسانی با قید فوریت باید قطع شده و همچنین انتظار می رود در نظام اداری یا قضایی عادلانه ، مورد پرسش و پاسخ و در صورت اثبات جرم، مورد تنبیه قانونی قرار گیرند.
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری پرواز خبر، تاریخ 9 اسفند 98، کد مطلب: 280657: www.airlinepress.ir