پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۲۶۴۳۰۵
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۴
بهرمند گفت: با توجه به اینکه ویروس کرونا در دمای بالا از بین می‌رود، شیرینی‌جات نیز در دمای حدود ۳۰۰ درجه سانتی گراد پخت می‌شود پس احتمال انتقال این ویروس از شیرینی ممکن نیست.
شعارسال: بهرمند گفت: با توجه به اینکه ویروس کرونا در دمای بالا از بین می‌رود، شیرینی‌جات نیز در دمای حدود ۳۰۰ درجه سانتی گراد پخت می‌شود پس احتمال انتقال این ویروس از شیرینی ممکن نیست.
 
 امسال برای اقتصاد ایران سالی بحرانی بود، ولی با این حال بسیاری از صنوف با زحمت زیاد خود را سرپا نگه داشتند که یکی از آن‌ها صنف قنادی است که اخیراً ویروس کرونا تاثیر زیادی بر این صنف گذاشته و مردم به دلیل نگرانی از شیوع کرونا ویروس از خرید موادغذایی و شیرینی اجتناب می‌کنند.
 
علی بهرمند، رییس اتحادیه قنادان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد۲۴ در خصوص مهمترین اقدامات اتحادیه قنادان در سال ۱۳۹۸ گفت: اتحادیه قنادان تهران و هیات مدیره فعلی بر اساس زمان‌بندی انجام پذیرفته در بازه زمانی دوره خدمت مدیران فعلی، برنامه‌های کوتاه مدت و میان مدتی را در دستور کار قرار دادند که از جمله موارد کوتاه مدت، برنامه‌هایی شامل تسهیل در روند صدور جواز کسب و اصلاح ساختار‌ها است.
 
وی ادامه داد: برنامه‌های میان مدت که طی چند سال گذشته و سال جاری انجام شده است، تقویم و تدوین آیین‌نامه و اجرا و برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های قنادان ایران و مسابقه کیک‌های تجسمی (کیک شو) بوده است که اولی در مهرماه و دومی در بهمن‌ماه در معرض صنف و مخاطبان قرار گرفت.
 
بهرمند خاطرنشان کرد: از دیگر اقدامات اتحادیه، برگزاری (منظم) جلسات روسای اتحادیه‌های قنادی کشور جهت هم‌اندیشی بوده تا بتوان برای بهبود، به روزرسانی و رسیدگی به مشکلات این صنف تصمیمات جدی‌تری لحاظ کرد.
 
رییس اتحادیه قنادان تهران در خصوص مهمترین مطالبات قنادان در سال آینده اینگونه بیان کرد که کلیه صنوف و از جمله صنف قنادان تمایل دارند در فضای ثبات اقتصادی همراه با کاهش تورم تحمیلی فعالیت کنند تا با افزایش قدرت خرید مردم، گردش نقدینگی در جامعه روال عادی داشته باشد.
 
وی عنوان کرد: در شرایط فعلی که تورم و هجمه‌های اقتصادی و تحریم‌ها به‌شدت قدرت خرید جامعه را کاهش داده است، صنف قنادان خواهان تعدیل مالیات‌ها در سال آینده هستند که متاسفانه جهت‌گیری عمومی حاکی از تسلط رکود حداکثری بر بازار خواهد بود.
 
رییس اتحادیه قنادان تهران با بیان اینکه رکود تورمی پیش بینی شده از تحمل بخش عمده صنف خارج است، تصریح کرد: تسهیل در آغاز کسب و کار‌ها تنها با تسهیل و روان‌سازی صدور مجوز‌ها به دست نمی‌آید. موانع تسهیل در ادامه روند فعالیت واحد‌های مجاز شامل هزینه‌های انرژی، هزینه‌های ثابت (سرمایه گذاری) هزینه‌های جاری و هزینه‌های سربار هستند که هیچکدام در مسیر و همسو برای تسهیل‌گری فعالیت صنفی نیست و البته به‌نظر می‌رسد جهت حفظ اشتغال موجود و افزایش اشتغال با هدف رفع مشکلات عمومی جامعه بسیاری از قوانین و آیین‌نامه‌های جاری نیازمند اصلاح و بازنگری است تا منجر به کاهش هزینه‌های ایجاد اشتغال شوند.
 
بهرمند افزود: مشکلاتی که برای واحد‌های صنفی موجود وجود دارد آن‌ها را از پا می‌اندازد چه برسد به آنکه واحد‌های نوپا بتوانند فعالیت مطلوب داشته باشند.
 
رییس اتحادیه قنادان تهران در خصوص تاثیر ویروس کرونا در ایام قبل از عید در این صنف گفت: با توجه به اینکه این ویروس در دمای بالا از بین می‌رود، شیرینی‌جات نیز در دمای حدود ۳۰۰ درجه سانتی گراد پخت می‌شود پس احتمال انتقال این ویروس از شیرینی ممکن نیست. علاوه بر آن، همکاران‌مان در قنادی‌ها تمام مقررات بهداشتی را نیز رعایت و با استفاده از ماسک و دستکش‌های یکبار مصرف شیرینی را در جعبه‌ها قرار داده و علاوه بر آن به‌صورت مداوم محیط را ضدعفونی می‌کنند.


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از سایت خبری اقتصاد 24   ،تاریخ انتشار:    15 اسفند 1398،کدخبر: 58892  ،www.eghtesaad24.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین