پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۲۶۴۸۸۰
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۹
رئیس اتاق بازرگانی ایران و تاجیکستان گفت: بدبختی ما از روزی شروع شد که وزارت بازرگانی را منحل و وزارت صمت را راه‌اندازی کردند. امروز وزارت صمت حوزه تجارت را نابود کرده است و سازمان توسعه تجارت هم اختیارات و توان لازم را ندارد.

شعار سال: محمدحسین روشنک در مورد وضعیت 30 واگن مواد غذایی که در هفته‌های اخیر در مرز ترکمنستان در وضعیت بلاتکلیف قرار داشت گفت: ‌متاسفانه این 30 واگن برگشت خوردند و به نظر می‌رسد که به دلیل ویروس کرونا مسئولان ما روحیه لازم برای پیگیری این موضوعات را ندارند و به عبارت دیگر بلاتکلیفی و سردرگمی مسئولان را شاهد هستیم.

وی ادامه داد: به هر حال اکثر کشورها با این موضوع درگیر هستند بنابراین ما نباید از کسب و کارها و اقتصاد غفلت کنیم و نیاز داریم تا چرخ اقتصاد بچرخد. مقصد صادارتی بسیاری از تولیدات ما در استان‌های خراسان، آسیای میانه است مثلا بسیاری از واحدهای تولیدکننده خمیر مایع آماده صادرات به این کشورها به ویژه قزاقستان هستند که آ‌ن نیازمند بسترسازی است.

رییس اتاق بازرگانی ایران و تاجیکستان اظهار داشت: مسئولان ما باید به دنبال تهیه پروتکلی باشند تا راهکاری برای ادامه صادرات اندیشیده شود که اگر این گونه باشد می‌توان صادرات را حداقل از طریق واگن ادامه داد.

وی تاکید کرد: این پروتکل باید از سوی وزارت بازرگانی تهیه می‌شد که متاسفانه ما این وزارت را نداریم و وزارت صمت هم این کار را انجام نمی‌دهد.

روشنک تصریح کرد: بدبختی ما از روزی شروع شد که وزارت بازرگانی را منحل و وزارت صمت را راه‌اندازی کردند. امروز وزارت صمت حوزه تجارت را نابود کرده است و سازمان توسعه تجارت هم اختیارات و توان لازم را ندارد.

شعار سال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: 18اسفند1398 ، کدخبر: 882892: www.ilna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین