پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۵۳۴۵
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۶
«در روزهایی که مسئولان، صاحبان خودروهای شهر را به گرفتن تاییدیه معاینه فنی اجبار می‌کنند، آیا این اجبار برای خودروهای پلیس‌راهور و راهنمایی و رانندگی هم وجود دارد؟ اگر بله، چرا هیچ خودروی پلیسی در صف‌های معاینه فنی دیده نمی‌شود؟ بنده بارها خودروهای پلیس، بدون شرایط استاندارد را دیدم که در شهر تردد دارند و کسی هم بر شرایط‌شان نظارت ندارد.»متن فوق، بخشی از صحبت‌های یک شهروند است که مدتی قبل در گفت‌وگو با صفحه حرف‌مردم مطرح کرده بود. «سرهنگ علیرضا رحیمی» رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی استان در پاسخ به این انتقاد و ادعا، توضیح می‌دهد: «خودروهای پلیس، فارغ از این که در چه حوزه‌ای مشغول فعالیت هستند هم هیچ فرقی با دیگر خودروهای شهر ندارند و برابر با قوانین راهنمایی و رانندگی، در صورتی که تاییدیه معاینه فنی نداشته باشند، اعمال قانون می‌شوند.

شعار سال: متن فوق، بخشی از صحبت‌های یک شهروند است که مدتی قبل در گفت‌وگو با صفحه حرف‌مردم مطرح کرده بود. «سرهنگ علیرضا رحیمی» رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی استان در پاسخ به این انتقاد و ادعا، توضیح می‌دهد:
«خودروهای پلیس، فارغ از این که در چه حوزه‌ای مشغول فعالیت هستند هم هیچ فرقی با دیگر خودروهای شهر ندارند و برابر با قوانین راهنمایی و رانندگی، در صورتی که تاییدیه معاینه فنی نداشته باشند، اعمال قانون می‌شوند. منتها ما به واسطه نوع عملکرد سازمانی مان نمی‌توانیم در صف‌های مراکز معاینه فنی منتظر بمانیم؛ چون در این صورت باید تعداد زیادی از ماموریت هایمان را لغو کنیم. به همین دلیل، خودروهای پلیس و دیگر نهادهای نظامی، به صورت گروهی در زمان و مکان‌های خاص، بررسی و معاینه فنی می‌شوند و برای دریافت تاییدیه معاینه فنی، اقدام می‌کنند. از مردم می‌خواهم چنان چه خودرویی از خودروهای پلیس را مشاهده کردند که دچار نقایص فنی از قبیل آلایندگی و موارد این چنینی بود، موضوع را با شماره 197 در میان بگذارند تا به سرعت به مسئله رسیدگی شود. ممکن است مردم تصور کنند به دلیل تعارف بین برخی افسران راهنمایی و رانندگی با خودروی برخی ادارات و سازمان‌ها از جمله پلیس، از جریمه خودداری می‌شود اما تاکید می‌کنم در بین همکاران ما، این تعارفات وجود ندارد و اتفاقا آمار اعمال قانون بر خودروهای دولتی بسیار بالاست و هیچ استثنایی نداریم. در آینده نزدیک و برای کنترل مجوز معاینه فنی هم که به جای فرد، دوربین‌های هوشمند به کارگیری می‌شود، در شهر هر خودرویی، اعم از خودروی پلیس و نیروهای مسلح یا خودروهای اداری و سازمانی که معاینه فنی نداشته باشند، سیستماتیک جریمه خواهند شد.» رحیمی در پاسخ به این شبهه که «برخی مدعی‌اند پلاک خودروهای دولتی و نظامی، دارای کد و ویژگی‌هایی است که توسط هیچ دوربینی خوانده نمی‌شود و طبیعتا جریمه بردار هم نیست»، می‌گوید: «این یک شایعه است و اصلا صحت ندارد. زیرا سامانه دوربین‌های هوشمند یک فناوری لیزری است و تمام پلاک‌هایی که از برابرش عیور کنند، با هر کیفیتی خوانده و در صورت بروز تخلف، ثبت می‌شود. ثبت جریمه برای نداشتن تاییدیه معاینه فنی هم، اگرچه امسال به واسطه طرح L.E.Z موردتوجه قرار گرفت اما از سال‌ها قبل وجود داشت و برای تمامی خودروها به صورت دستی اعمال می‌شد اما به دلیل بالا رفتن چشمگیر آمار خودروهای شهر و این که احتمالا نتوانیم با تخلفات احتمالی برخورد و مقابله کنیم، استفاده از سامانه و دوربین‌های هوشمند را در دستور کار قرار دادیم و یادمان نمی‌رود که برای رسیدن به شهری ایمن با هوایی پاک، باید همه با هم، پلیس و کارمند و شهروند، شانه به شانه یکدیگر تلاش کنیـــم.»

سایت شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از سایت خبری خراسان نیوز، تاریخ انتشار -------- ، کد خبر:   235505، www.khorasannews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین