پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۷۹۶۷
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۵
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ توضیحاتی را درخصوص اختصاص کد جریمه به دوربین‌های تجهیز شده توسط شهرداری تهران ارائه کرد.

شعار سال: رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با تاکید بر اینکه با موتورسیکلت‌ها برخورد لازم انجام می‌شود، گفت: ما برنامه درست و دقیق و عملیاتی برای تشویق استفاده از موتور برقی نداریم و برای فرسوده‌ها نیز برنامه دقیقی وجود ندارد. علی‌رغم تمام تذکراتی که در مورد مسائل اجتماعی وجود دارد ما برخورد با موتورسیکلت‌ها را انجام می‌دهیم.

سردار مهماندار در سومین جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران که بعدازظهر امروز دوشنبه در محل استانداری تهران برگزار شد، در ارائه گزارشی درخصوص موتورسیکلت‌ها در تهران گفت: برخورد با موتورسیکلت‌سواران از ابتدای آبان‌ماه تا دهم آذرماه 3209 موتورسیکلت توقیف شده و 1131 کلاس تعمیری داشتیم که بخشی از آنها خودرویی و بخش دیگر موتورسیکلت‌ها بودند.

وی افزود: 86 هزار برگه جریمه صادر کردیم که از این تعداد 17 هزار برگه جریمه درخصوص نقص فنی و 12 هزار برگه جریمه برای دودزاها بوده است.

وی ادامه داد: امروز موتورسیکلت‌ها بیشتر مورد استفاده اقشار ضعیف و وسیله امرار معاش آنها بوده و برنامه‌ای هم برای کمک درخصوص از رده خارج کردن موتورسیکلت‌های فرسوده نداشته‌ایم.

سردار مهماندار با تاکید بر اینکه سه میلیون موتورسیکلت شماره‌گذاری شده در تهران وجود دارد، افزود: از سال گذشته با توجه به افزایش قیمت موتورسیکلت اقشار ضعیف به سمت استفاده از موتورسیکلت‌های فرسوده سوق داده شدند. امروز 60 هزار دستگاه موتورسیکلت در پارکینگ‌ها وجود دارد که بیش از شش ماه است مراجعه‌کننده‌ای نداشته‌اند و به مشکلی بزرگ تبدیل شده‌اند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با تاکید بر اینکه با موتورسیکلت‌ها برخورد لازم انجام می‌شود، گفت: ما برنامه درست و دقیق و عملیاتی برای تشویق استفاده از موتور برقی نداریم و برای فرسوده‌ها نیز برنامه دقیقی وجود ندارد. علی‌رغم تمام تذکراتی که در مورد مسائل اجتماعی وجود دارد ما برخورد با موتورسیکلت‌ها را انجام می‌دهیم.

وی افزود: 80 درصد افرادی که از موتورسیکلت استفاده می‌کنند استفاده آنها کاری است و به عنوان وسیله امرار معاش از موتورسیکلت بهره می‌گیرند لذا باید برای آنها برنامه دقیقی داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع کامیون‌ها و ممنوعیت تردد آنها در هنگام افزایش آلودگی هوا اشاره کرد و افزود: 152 نقطه در شرایط اضطرار آلودگی هوا در تهران کنترل می‌شود که همکاران ما علی‌رغم سختی‌های بسیار در شرایط آلودگی هوا این کامیون‌ها را نگه می‌دارند و کنار لوله اگزوز آنها وظیفه خود را انجام می‌دهند و اعمال قانون صورت می‌گیرد.

وی تاکید کرد: مساله عدم بازدارندگی جریمه‌ها موضوع مهمی است. ما در شورای ترافیک این موضوع را مطرح کردیم و تازه جریمه برای کامیون‌ها به 90 هزار تومان رسید این در حالی است که ممکن است یک باری سه میلیون تومان برای حمل و نقل دریافت شود و یا بسیاری از پیمانکاران پرداخت این جریمه را تقبل می‌کنند تا پروژه آنها متوقف نشود. از سوی دیگر ما دستوری هم برای توقیف کامیون‌ها نداریم و تنها جریمه برای این کار وجود دارد.

مهماندار ادامه داد: 1000 معبر در این شهر وجود دارد و راه‌های فرار علی‌رغم استقرار همکاران ما به صورت محدود مواردی از تردد کامیون‌ها در شهر مشاهده می‌شود. بی‌تردید جریمه‌ها باید بازدارنده باشد یا مجوزی برای توقیف آنها صادر شود.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه برخی همه مسائل را گردن پلیس می‌اندازند، افزود: ظرف 9 ماهه امسال دو میلیون و 945 هزار برگه جریمه برای کسانی که فاقد معاینه فنی هستند صادر شده البته این به معنای این نیست که این تعداد خودرو جریمه شده‌اند بلکه ممکن است خودرویی مثلا 50 بار از مقابل دوربین رد شده باشد.

وی ادامه داد: برخی عنوان می‌کنند پلیس در مورد خودروهای گازوئیل‌سوز وظیفه خود را انجام نمی‌دهند. من اصلا متوجه این حرف نمی‌شوم. براساس قانون هوای پاک اگر خودرویی معاینه فنی نداشت عنوان شده ضمن متوقف کردن خودرو جریمه برای آن اعمال شود. این به معنای توقیف خودرو نیست بلکه برای توقیف خودرو باید دستوری صراحتا در قانون عنوان شود.

وی تاکید کرد: بعضاً عنوان می‌شود که دوربین‌های نظارتی نصب شده اما کد جریمه به آنها تعلق نمی‌گیرد. 33 نقطه نصب این دوربین‌ها انجام شده و اعلام کرده‌اند که آماده هستیم. ما باید ابتدا دوربین‌ها را تست کنیم تا مطمئن شویم که به استاندارهای ناجا برای صحت‌سنجی پلاک‌ها رسیده‌اند و در این صورت می‌توانیم کد جریمه بدهیم. نمی‌شود با 20 تا 30 درصد خطا ما کد جریمه را بدهیم و افرادی بی‌دلیل جریمه شوند. این موضوع با حقوق مردم در ارتباط است.

وی ادامه داد: از 33 نقطه‌ای که اعلام شد دوربین‌ها آماده هستند در 21 نقطه مشکلی نداشتیم و استانداردها رعایت شده بود اما در 12 نقطه دیگر استانداردها را پاس نکرده‌اند و ما نتوانستیم کد جریمه به آنها بدهیم. این 12 نقطه نیز کتباً به شهرداری تهران اعلام شده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تحلیلی خبری عصر ایران، تاریخ 11 آذر 98، کد مطلب: 419991: www.fararu.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین