پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۶۶۵۴۶
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۷
شرکت ایران‌خودرو با افزایش سرمایه از ۱٫۵۳ به ۳۰٫۱ هزار میلیارد تومان، در سال ۹۸ رتبه نخست بزرگان بورس ایران از لحاظ سرمایه اسمی را به خود اختصاص داد. بانک تجارت و فولاد مبارکه به‌ترتیب در پله‌های دوم و سوم نشستند.

شعار سال: بورس درحالی آخرین روز کاری سال جاری را سپری کرد که تغییر و تحولات متعددی از لحاظ مواردی چون شاخص بورس، سرمایه اسمی شرکت‌ها، قیمت هر سهم، ارزش روز بازار شرکتها و… در بورس رخ داده است.

بر این اساس، بررسی شرکت‌ها از لحاظ سرمایه اسمی در سال گذشته حکایت از کسب رتبه اول توسط فولاد مبارکه با سرمایه ۱۳ هزار میلیارد تومانی داشت و پس از آن به ترتیب شرکت‌های هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، تاپیکو، ملی مس، سرمایه‌گذاری غدیر، ذوب آهن، مخابرات، بانک صادرات، بانک پاسارگاد و بانک ملت در رتبه‌های دوم تا دهم قرار گرفتند.

اما بانک تجارت در حالی از ابتدای سال جاری با افزایش سرمایه ۳۹۰ درصدی از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها و رساندن سرمایه اسمی به ۲۲٫۳ هزار میلیارد تومان در صدرنشینی این گروه ایستاده بود که طی روز گذشته، شرکت ایران‌خودرو با برگزاری مجمع فوق‌العاده و تصویب افزایش سرمایه ۱۸۷۲ درصدی از همین محل، سرمایه را از ۱٫۵۳ به ۳۰٫۱ هزار میلیارد تومان رساند و به رتبه نخست بزرگان بورس ایران از لحاظ سرمایه اسمی پرید.

پس از ایران‌خودرو، بانک تجارت با سرمایه ۲۲٫۳ هزار میلیارد تومانی و فولاد مبارکه با سرمایه ۲۰٫۹ هزار میلیارد تومانی در پله‌های دوم و سوم نشستند. همچنین شرکت‌های بانک صادرات، هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، ملی مس، تاپیکو، سرمایه‌گذاری غدیر، ذوب آهن و مخابرات به ترتیب با سرمایه ۱۷٫۵، ۱۴٫۳، ۱۰٫۱، ۸٫۱، ۷٫۲، ۶٫۱ و ۶ هزار میلیارد تومانی در رتبه‌های چهارم تا دهم سرمایه اسمی ایستادند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت تجارت نیوز، تاریخ 29 اسفند 98، کد مطلب: 438668: www.tejaratnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین