اقتصادی - بورس،بيمه،لیزینگ

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۴ - 2025 December 03
اقتصادی - بورس،بيمه،لیزینگ
در یک منطقه جنگی قرار داریم، چرا نباید موضوع جنگ در بیمه دیده شود؟ + بیمه در ایران امری نمایشی است جناب معاون اول، صورت های مالی سالیانه شان را نگاه کنید لطفا
دکتر محمدرضا عارف:

در یک منطقه جنگی قرار داریم، چرا نباید موضوع جنگ در بیمه دیده شود؟ + بیمه در ایران امری نمایشی است جناب معاون اول، صورت های مالی سالیانه شان را نگاه کنید لطفا

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: قوانین بیمه شامل شرایط جنگی نمی‌شود در حالی که ما در یک منطقه جنگی قرار داریم و در کشور ما جنگ ۸ ساله و یک جنگ ۱۲ روزه و درگیری‌های مقطعی رخ داده است پس چرا نباید موضوع جنگ در بیمه دیده شود؟ بیمه در کشورمان صنعتی است که حداقل ۲۵۰ هزار کارمند و مسئول دارد و نوپا نیست. اهمیت بیمه از بانک و بازار سرمایه کمتر نیست بلکه بیشتر هم هست. صنعت بیمه می‌تواند هم تامین کننده مالی و هم مصونیت بخش باشد. ذات بیمه حمایت‌گری و مصونیت‌بخشی نسبت به اتفاقات پیش‌بینی نشده آینده است و .... . این در حالی است که در عمل، مردم رضایت چندانی از صنعت بیمه در شاخه ها و حوزه های مختلف ندارند. وقتی برای بحث ساده تصادفات با اصطلاحات من درآوردی نظیر خودروی متعارف لایه کشی صورت می پذیرد، وقتی بخش زیادی از سود سالیانه شرکت های بیمه از بخش غیرعملیاتی شان بدست می آید، وقتی در بحث فرانشیز تا دسته با خلق الله برخورد می کنند، وقتی اول باید پول درمان را بدهید و بعد با التماس دنبال گرفتن حقوق حقه خودتان باشید، وقتی فساد چون چهره معتاد شیره ای از سر و روی بعضی از شرکت های بیمه سرریز است،وقتی بیمه مرکزی در خواب خرگوشی تشریف دارند و ..... ، از کدام تحول حرف می زنید جناب دکتر عارف عزیز. ما عموما با جماعت کیسه دوخته برای جیب مردم روبرو هستیم نه صنعت بیمه به ماهو صنعت بیمه.
صدای سهامداران و مسئولان بلند شد:

سازمان بورس با مدیران بازنشسته جان نمی‌گیرد! + ضرورت شفاف سازی سازمان بورس درخصوص وضعیت بازنشستگی حجت الله صیدی

انتقادها از ادامه حضور مدیران بازنشسته در رأس سازمان بورس شدت گرفته است؛ منتقدان می‌گویند نادیده گرفتن قانون در نهاد ناظر، اعتماد فعالان بازار را تضعیف کرده و مانع ورود نسل جدید مدیران می‌شود. نوک پیکان منتقدین نیز به سمت حجت الله صیدی ریاست سازمان بورس است. بسیاری از منتقدین و سهامداران قائل به این موضوع هستند که سازمان بورس باید درخصوص ادامه فعالیت صیدی ، شفاف سازی کند. برخی از منتقدین نیز بیان داشته اند که در صورت کم توجهی سازمان به ارایه پاسخ شفاف ، اقدام به طرح دعوی حقوقی و کیفری در این خصوص برعلیه سازمان بورس و رئیس سازمان خواهند کرد. موضوعی که بنا بر حساسیت خود و وجود زمان کمتر از چهارماه به پایان سال، لازم است تا مورد توجه جدی و شفاف سازی قرار گیرد.
گردن کلفتی یا قانون گریزی؟ تاخیر در پرداخت حق بیمه کارگران توسط کارفرما ، با قطع استحقاق درمان کارگر توسط تامین اجتماعی همراه است، چرا سازمان معظم، پاسخگو به قطع بیمه تکمیلی کارگران نیست؟ + انگار می‌خواهند تعمدا کاری کنند که بازنشستگان و کارگران معترض و عصبانی شوند.
محسن باقری؛نماینده کارگران:

گردن کلفتی یا قانون گریزی؟ تاخیر در پرداخت حق بیمه کارگران توسط کارفرما ، با قطع استحقاق درمان کارگر توسط تامین اجتماعی همراه است، چرا سازمان معظم، پاسخگو به قطع بیمه تکمیلی کارگران نیست؟ + انگار می‌خواهند تعمدا کاری کنند که بازنشستگان و کارگران معترض و عصبانی شوند.

محسن باقری، نماینده کارگران در شورای عالی کار بیان داشته است که تاخیر در پرداخت حق بیمه کارگران توسط کارفرما ، با قطع استحقاق درمان کارگر توسط تامین اجتماعی همراه است، چرا سازمان معظم، پاسخگو به قطع بیمه تکمیلی کارگران نیست؟ انگار می‌خواهند تعمدا کاری کنند که بازنشستگان و کارگران معترض و عصبانی شوند. برخی از منتقدین می پرسند که این رفتار تامین اجتماعی را پای گردن کلفتی بگذاریم یا قانون گریزی؟
سکوت سکوهاو بحث بیمه «رانندگان تاکسی‌های اینترنتی» + منافع وحشتناک برای تامین اجتماعی و افزایش فشار قیمتی بر مردم
از حواشی تا پشت پرده های یک تصمیم :

سکوت سکوهاو بحث بیمه «رانندگان تاکسی‌های اینترنتی» + منافع وحشتناک برای تامین اجتماعی و افزایش فشار قیمتی بر مردم

بحث بیمه رانندگان تاکسی‌های اینترنتی چند وقتی است که روی زبان هاست. ۹ میلیون راننده دائمی یا پاره وقت که پول بیمه ان‌ها می‌تواند آب از دهان تامین اجتماعی سرازیر کند. سازمانی مخوف که کمترین خدمات را رسانده و بیشترین ادعا‌ها را دارد و با توجه به نوع رفتار خود با ارباب رجوع‌ها و صاحبان کسب و کار، بعنوان یگی از موانع کسب و کار کشور می‌تواند قلمداد شود. مشکل اینجاست که بخشی از رانندگان فعال در شبکه تاکسی‌های اینترنتی را بازنشستگان تشکیل می‌دهند و با پرداخت مجدد حق بیمه، حقوق بازنشستگی آنها قطع می‌گردد. سازمان و برخی دیگر از ذی نفعان بشدت به دنبال تصویب تبصره‌ای برای حل این مشکل هستند، چرا که با حل این مشکل، تامین اجتماعی به درآمدی در حد حق بیمه کارکنان دولت، صرفا از همین یک راه می‌رسد. سه حق بیمه را باید دولت بدهد، حدود هفت درصد را راننده و حدود ۲۳ درصد را باید صاحب کسب و کار بپردازد. بنظر شما تاکسی‌های اینترنتی زیر بار پرداخت ۲۳ درصد می‌روند؟ مسلما خیر. این شرکت‌ها بخش زیادی از این مبلغ را روی کرایه و یا تعریف آپشن‌های جدید خدمات رسانی برای مسافر، سرشکن می‌کنند. بیچاره مسافر. بیچاره کارمند و کارگری که پرداخت حق بیمه اضافی، هیچ تاثیری بر کیفیت زندگی او ندارد. بیچاره کارگر پاره وقت بدون بیمه‌ای که پرداخت بیمه به این شیوه، اثرمعناداری را در بازنشستگی او رقم نمی‌زند.
نامه دیوان محاسبات به سه نهاد اقتصادی در خصوص مغایرت‌های صریح در برگزاری مجامع و تعیین ارکان مدیریتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت و تعیین وضعیت نمادهای بسته شده در بورس
درخواست فوری درباره سهام عدالت :

نامه دیوان محاسبات به سه نهاد اقتصادی در خصوص مغایرت‌های صریح در برگزاری مجامع و تعیین ارکان مدیریتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت و تعیین وضعیت نمادهای بسته شده در بورس

دیوان محاسبات در نامه‌ای به وزیر اقتصاد، سازمان خصوصی‌سازی و سازمان بورس با اشاره به مغایرت‌های صریح در برگزاری مجامع و تعیین ارکان مدیریتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت بر لزوم توقف فوری این اقدامات خلاف قانون تاکید کرد. این نهاد نظارتی اعلام کرد در صورت اصلاح نکردن و عدم ارائۀ گزارش در این خصوص، موضوع به‌صورت خارج از نوبت رسیدگی خواهد شد.
علل عدم گرایش شرکت های بیمه به سمت بیمه درمان انفرادی
محمود کاظمی، مدیر بیمه های درمان بیمه کوثر :

علل عدم گرایش شرکت های بیمه به سمت بیمه درمان انفرادی

محمود کاظمی معتقد است که شرکت های بیمه اغلب برای اینکه ریسک و خسارات شدیدی را متحمل نشوند، به سمت ارائه پوشش های سطح پایین حرکت می کنند.خود این پوشش های سطح پایین (پرداخت بخشی از مبلغ هزینه ای درمان فرد بیمه شده) باعث ایجاد نارضایتی می شود، برای مثال، هزینه دستمزد زایمان در یک بیمارستان خصوصی در تهران غالبا بین ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان است، در حالی که فرد یک پوشش بیمه انفرادی با سقف ۱۰ یا ۵ میلیون تومان خریداری می کند و در زمان خرید چون اطلاعات کافی ندارد، فکر می کند که این پوشش کامل است، اما زمانی که با بیماری یا نیاز به دریافت خدمات درمانی مواجه می شود، با عدم پرداخت کامل خسارت مواجه می شود و همین امر، به نوعی تبلیغ منفی علیه بیمه محسوب می شود.شرکت های بیمه در حوزه درمان، به دلیل نوسانات قیمت دلار و تورم، سود چندانی ندارند و بیمه درمان اغلب به عنوان ویترینی برای جذب سایر پورتفوها عمل می کندو اگر یک شرکت بیمه بخواهد به صورت انفرادی بیمه درمان بفروشد و سایر پورتفوهای بیمه گذار یا بیمه شده را جذب نکند، شاید در حال حاضر جذابیت زیادی نداشته باشد.
قفل پنجساله و تداوم رکود در بورس تهران؛ کاهش ارزش بازار از ۴۰۰ به زیر ۱۰۰ میلیارد دلار + وقتی کار با بلوک زنی ، وعده درمانی، سلیقه گرایی حل نمی شود
سیدهادی میرعلمی و سالگرد دوشنبه سیاه:

قفل پنجساله و تداوم رکود در بورس تهران؛ کاهش ارزش بازار از ۴۰۰ به زیر ۱۰۰ میلیارد دلار + وقتی کار با بلوک زنی ، وعده درمانی، سلیقه گرایی حل نمی شود

پنج سال از بزرگ‌ترین سقوط تاریخ بورس ایران می‌گذرد؛ ریزشی که شاخص را از قله ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحدی به نیمه راه بازگرداند و ارزش دلاری بازار را به یک‌چهارم کاهش داد. امروز، در حالی که اقتصاد با بی‌ثباتی سیاست‌گذاری و ناترازی‌های ساختاری دست‌وپنجه نرم می‌کند، بورس همچنان در انتظار عبور از سایه سنگین رکود ایستاده است.برای بسیاری، این فقط افت چند عدد نبود. این آغاز فرو ریختن رؤیایی بود که از اسفند ۱۳۹۷ شکل گرفته بود؛ جایی که شاخص از ۱۶۰ هزار واحد در کمتر از یک‌سال و نیم به ۲ میلیون واحد رسید. هزاران سهامدار تازه‌وارد، از کارمندان تا بازاریان، از خانوار‌هایی که پس‌انداز کوچکشان را به میدان آورده بودند تا کسانی که خانه یا خودرو فروخته بودند، با امید چندبرابر شدن سرمایه وارد شدند. جو عمومی و حتی فضای رسمی کشور، سرشار از خوش‌بینی به بورس بود. اما واقعیت تلخ، در کمین بود.۲۰ مرداد ۱۴۰۴، پنج سال از آن دوشنبه داغ و فراموش‌نشدنی می‌گذرد؛ روزی که شاخص کل بورس با ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحد آغاز شد، در دقایق نخست تا ۲ میلیون و ۱۰۳ هزار واحد بالا رفت و ناگهان ورق برگشت. بازار، بی‌خبر از میلیون‌ها چشم منتظر پشت مانیتور، مسیر نزولی گرفت و با ۲ میلیون و ۶۵ هزار واحد بسته شد. فردای آن روز، سقوط سنگین‌تر بود: بیش از ۳ درصد افت در شاخص کل، صف‌های فروش در منفی ۵، و سکوتی سنگین در تالار بورس.
فراز و فرود بورس در دولت چهاردهم: عملکرد بازار سرمایه در نخستین سال حضور پزشکیان و واقعیات ریسک، رکود و رویدادهای ژئوپلیتیک
با بازار بورس طرفیم یا کارگاه بلوک زنی و تولید ابکش؟

فراز و فرود بورس در دولت چهاردهم: عملکرد بازار سرمایه در نخستین سال حضور پزشکیان و واقعیات ریسک، رکود و رویدادهای ژئوپلیتیک

بورس ایران با آسیب های عدیده ای مواجه بوده و در معنای واقعی ، فاقد مکانیزم های حمایتی موثر از یازار و سهامداران است. به حدی که منتقدین معتقدند که این تب سنج اقتصادی ، عملا کار نمی کند و بی شباهت به کارگاه بلوک زنی و تولید آبکش نیست. چندی قبل و در نهم مرداد 1404، یک سال از آغاز به کار رسمی دولت چهاردهم سپری شد. بهبود اوضاع بورس، یکی از مهم‌ترین وعده‌های مسعود پزشکیان بود که به دلیل ریسک‌های سیستماتیک و خطاهای سیاستگذاری محقق نگردید. با این که شاخص کل بورس، بعد از گذشت یک سال، 25 درصد بالاتر از زمان آغاز به کار دولت چهاردهم ایستاده است؛ اما جاماندن بازدهی این بازار از تورم عمومی جامعه، بازارهای موازی و خروج 62 همت پول حقیقی در یک سال نخست دولت پزشکیان، گویای اوضاع و احوال نابسامان بازار سهام در سال نخست فعالیت دولت چهاردهم است.از طرف دیگر با تکیه بر تحلیل های صورت گرفته درخصوص ناترازی ها، ریسک های سیاسی و نظامی موجود ، نابسامانی ها در اقتصاد و غیره، شاید معقول ترین استراتژی، خروج از چنین بازار بی در و پیکری باشد.
درخشش ویژه بیمه پاسارگاد در بین ۲۴ شرکت بیمه‌ای کشور+ مدیریت ویژه بانک و بیمه پاسارگاد در شرایط بحران
دومین شرکت خوش سرمایه بیمه‌ای کشور:

درخشش ویژه بیمه پاسارگاد در بین ۲۴ شرکت بیمه‌ای کشور+ مدیریت ویژه بانک و بیمه پاسارگاد در شرایط بحران

بانک و بیمه پاسارگاد ، سال های سال است که با وجود انواع چالش های قابل پیش بینی یا غیر مترقبه بوقوع پیوسته در کشور، خوش درخشیده اند. بعنوان نمونه،با وجود هجمه سنگین خارجی صورت گرفته بر نظامات پرداخت الکترونیک بانک پاسارگاد در چند هفته اخیر، این بانک معظم توانست بشکلی سربلند ، اقدام به رفع و دفع مشکل کند. در حوزه بیمه ای باید گفت که مجموع سرمایه ۲۴ شرکت بیمه ای جنرال در کشور تا پایان سال ۱۴٠۳ به رقم ۵۷ هزار میلیون تومان رسیده است و بعد از بیمه دولتی ایران، شرکت بیمه پاسارگاد با سرمایه ثبتی ۷ هزار ۵٠٠ میلیارد تومانی و شرکت بیمه البرز با سرمایه ثبتی ۷ هزار میلیارد تومانی به ترتیب در رتبه دوم و سوم قرار گرفتند. بیمه سرمد در وضعیت متوسط به پائین جدول قرار داشته و سه بیمه آرمان، حافظ و پردیس ، در قعر جدول دست و پا می زنند.
بازنگری در دستورالعمل خسارت افت قیمت خودرو برای خودروهای زیر ده سال + ما در ایران بیمه نداریم جناب بهروز بستگانی ، دکان سه نبش ، دبه کننده ، توجیه گر و منفعت طلب داریم
رئیس مرکز مدیریت ریسک بیمه مرکزی:

بازنگری در دستورالعمل خسارت افت قیمت خودرو برای خودروهای زیر ده سال + ما در ایران بیمه نداریم جناب بهروز بستگانی ، دکان سه نبش ، دبه کننده ، توجیه گر و منفعت طلب داریم

وقتی پای بحث غیر شرعی و غیر عادلانه ای بنام اجبار به پذیرش خودروی متعارف و غیر متعارف پیش کشیده می شود، باید بپذیریم که ما در کشور عزیزمان، نه بیمه مرکزی داریم و نه شرکت بیمه. مشتی دکان سه نبش به اسم بیمه هستند که مشغول به دبه کنندگی ، توجیه گری و منفعت طلبی می باشند. وقتی سود عملیاتی شرکت های بیمه در برابر سودهای غیر عملیاتی شان، بشدت پائین است، چه معنایی را می توان برداشت کرد؟ وقتی مشتری در معنای واقعی دست و پایش بسته است و مجبور به پذیرش شرایط قرون وسطایی شرکت های بیمه است، از چه عدالت و منطقی می توان حرف زد. درب باک خودروی سراتو در پمپ بنزین با اهمال و غفلت یک موتور سوار می شکند و پلیس راهور کروی می کشد و بیمه محترم معلم، می خواهد خسارت بالغ بر 15 میلیون تومانی را با 700 هزار تومان سرهم بیاورید. می دانید چرا؟ چون خودروی متعارف تا پایان سال 1403 ، بشکل مضحک و خنده داری، پرشیا تعریف شده بود. درب باک جزو قطعات دارای قابلیت افت قیمت خودرو محسوب نمی شود و بیمه معلم تفاوتی بین قطعه خام و قطعه رنگ شده، جنس درجه سه بازار با جنس فابریک و هزینه و اجرت نصب قائل نیست( قابل توجه بازرسی بیمه معلم: اسناد اثبات داستان هم نزد ما و هم نزد شما موجود است). بسیار خوب، پس لعنت بر این شیوه قاعده گذاری و صدها و هزارها بار حرام باد پول زوری که از مردم دریافت می کنید و به شکم خودتان و زن و بچه هایتان می ریزید.
سامان‌دهی بیمه کارگران ساختمانی با حذف افراد غیرواقعی : عقلانیت سازمان تامین اجتماعی در جایی که پای منافعش درمیان است
تصویب شیوه‌نامه ساماندهی «بیمه کارگران ساختمانی»:

سامان‌دهی بیمه کارگران ساختمانی با حذف افراد غیرواقعی : عقلانیت سازمان تامین اجتماعی در جایی که پای منافعش درمیان است

یکی از انحرافات موجود در بحث بیمه های حمایتی در سازمان تامین اجتماعی ، حضور افراد غیر مشمول بوده است. طبق گزارشات دریافتی در بحث بیمه کارگران ساختمانی حتی شاهد حضور طلا فروش ها هم بوده ایم. موضوعی که با توجه به محدودیت سهمیه و ظرفیت افراد تحت پوشش، باعث ایجاد صف انتظار متقاضیان شده بود.سمیه گلپور رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران با اشاره به شیوه نامه جدید بیمه کارگران ساختمانی بیان داشته است که هدف از تصویب این شیوه نامه؛ تهیه سازوکار بیمه کارگران ساختمانی در محدوده قوانین فعلی کشوربرای بازنگری واصلاح برخی ساز و کارها است که در تاریخ شش خرداد 1404 ابلاغ شده است.سازمان تأمین اجتماعی با این شیوه نامه به دنبال این است که آن دسته از کسانی که کارگر ساختمانی نیستند از لیست خارج شوند و جایگزین آن کارگران ساختمانی باشند. در ادامه به پیوست عدالت اجتماعی به ترتیب زمان ثبت نام افراد به کارگروه ها معرفی می شوند, تمام اعضای کارگروه باید نظر دهند و هویت آن احراز شود.
ارزیابی خسارت ۱۵۶۸ خودرو در انفجار بندر شهید رجایی توسط شرکت ایرانیان پوشش به مبلغ ۲۱۰ میلیارد تومان؟!
رئیس کل دادگستری هرمزگان:

ارزیابی خسارت ۱۵۶۸ خودرو در انفجار بندر شهید رجایی توسط شرکت ایرانیان پوشش به مبلغ ۲۱۰ میلیارد تومان؟!

رئیس کل دادگستری هرمزگان با بیان اینکه تا این لحظه خسارات وارده به ۱۵۶۸ دستگاه خودروی آسیب دیده در انفجار بندر شهید رجایی ارزیابی شده است، گفت: از امروز پیامکی برای دریافت شماره شبا به خسارت دیدگان ارسال خواهد شد.قهرمانی درباره خسارت خودروهای فاقد بیمه نیز با اعلام اینکه بلافاصله پس از حادثه با تدابیر اتخاذ شده، فرآیند ارزیابی خودروها را شروع کردیم، گفت: شرکت ایرانیان پوشش که کار تخصصی آن ارزیابی خسارت است از باب همدلی و همیاری با آسیب دیدگان، ظرفیت‌ها و امکانات و منابع انسانی خود را به این منظور در اختیار قرار داد که در نتیجه آن تا این لحظه خسارات ۱۵۶۸ دستگاه خودرو ارزیابی شده و میزان خسارت تعیین شده برای آنها ۲۱۰ میلیارد تومان است. با توجه به اینکه نمی‌خواستیم مردم و شهروندان عزیز درگیر فرایندهای پیچیده و طولانی تشکیل پرونده قضایی بشوند، در نتیجه پیگیری‌های استاندار هرمزگان و دستگاه قضایی، خوشبختانه با نوع دوستی مدیران و اعضای انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران و مشارکت آن‌ها در پویش "جان ایران" تا این لحظه مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان برای جبران خسارت خودروهای فاقد بیمه اختصاص داده شده است.
بلاتکلیفی سیاست‌گذاران صنعت بیمه در توسعه کمی و یا کیفی شرکت‌های بیمه‌ای
با وجود ۴۱ شرکت بیمه‌ای فعال در کشور؟

بلاتکلیفی سیاست‌گذاران صنعت بیمه در توسعه کمی و یا کیفی شرکت‌های بیمه‌ای

در حال حاضر ۴۱ شرکت بیمه در کشور مشغول به فعالیت هستند.بیمه مرکزی خبر داده که دو شرکت بیمه جدید به نام های حامی ما و اعتماد نیز به زمین بازی صنعت بیمه کشور اضافه می شوند. با توجه به عدم راه یابی خدمات بیمه ای در اقتصاد کشور و کم اعتمادی و بیمه اعتمادی مردم به بیمه ها ( اگر اجبار برداشته شود، بسیاری از این شرکت های بیمه ورشکست می شوند)بنظر می ذسد که، نوسانات آشکار در سیاست صدور مجوز برای تأسیس شرکت ‌های بیمه در ایران، از ممنوعیت کامل تا صدور مجوزهای جدید نشان از فقدان یک سیاست ‌گذاری کلان، پایدار و مبتنی بر تحلیل دقیق بازار بیمه و شاید نوعی بلاتکلیفی در درک صحیح نقش بیمه در نهاد ناظر صنعت بیمه دارد.اگر ورود شرکت‌ های جدید بدون رعایت اصول فنی و با هدف قیمت ‌شکنی انجام شود، ممکن است در بلند مدت اعتماد عمومی به صنعت بیمه کاهش یافته و ضریب نفوذ بیمه هم آسیب ببیند.رشد غیر فنی و فقط تعدادی شرکت‌ ها ممکن است منجر به ناپایداری در بازار بیمه وایجاد ذهنیت منفی نسبت به بیمه در جامعه شود.
جزئیات برنامه واگذاری شرکت‌های شستا + شرکت‌های زیر ۶۵۰ میلیارد تومانی واگذار می‌شوند
محمدرضا سعیدی، مدیرعامل شستا:

جزئیات برنامه واگذاری شرکت‌های شستا + شرکت‌های زیر ۶۵۰ میلیارد تومانی واگذار می‌شوند

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی جزئیات برنامه واگذاری شرکت‌های تابعه این هلدینگ را تشریح کرد. سعیدی گفت که امسال به سمت برنامه مهاجرت بزرگ از مدیریت کنترلی به سمت سهام داری در شرکت‌های زیر مجموعه شستا حرکت می کنیم که این مهاجرت‌ شامل تنوع سرمایه‌گذاری و همچنین تغییر سرمایه‌گذاری از شرکت‌های غیر بورسی به سمت شرکت‌های بورسی و از تکنولوژی های پایین به داشتن تکنولوژی های بالا در سطح منطقه وجهان و تبدیل اس ام ای ها به مقایس های بزرگ است. وی بیان داشت که شرکت های که‌ ارزش آنها کمتر از ۶۵۰ میلیارد تومان است را واگذار می‌کنیم . برای ما اصل بر واگذاری همه مجموعه ها است اما به صورت مرحله به مرحله انجام می شود چراکه این شرکت طی ۴۰ سال سرمایه گذاری ایجاد شده اند و یک شبه نمی توان واگذار کرد.مدیرعامل شستا با بیان اینکه سه سطح واگذاری داریم، اظهار داشت: قانون، تامین اجتماعی را مکلف کرده شستا کمتر از ۲۰ درصد از سهام هلدینگ ها را داشته باشد که در آن صورت واگذاری زیر مجموعه هلدینگ ها منتفی می شود. شستا ۹ هلدینگ دارد که اگر بازار سرمایه کشش نداشته باشد، نمی توانیم سهم خود در هلدینگ ها به زیر ۲۰ درصد برسانیم. بسیاری از منتقدین این گونه صحبت ها را در حد حرف ارزیابی نموده و ضمنا گروهی دیگر، بشدت نگران نحوه نظارت بر امور واگذاری ها هستند.
عزل مدیرعامل شرکت نوآر توسط بیمه مرکزی، پس از انتشار خبر دریافت حقوق و مزایای نجومی
حاشیه های مالی ادامه دار در بیمه مرکزی:

عزل مدیرعامل شرکت نوآر توسط بیمه مرکزی، پس از انتشار خبر دریافت حقوق و مزایای نجومی

رئیس کل بیمه مرکزی پس از انتشار خبر دریافت حقوق ۴۰۰ میلیونی، صادق فرامرزی را عزل کرد. صادق فرامرزی، گویامدیرعامل شرکت گروه فناوری اطلاعات حامی بیمه موسوم به «نوآر» بوده که توسط هیات مدیره عزل شد.از آنجا که انتشار چنین اخباری می تواند بسترساز بروز شایعه و شائبه برای جامعه و حتی فرد معزول باشد، پایگاه تحلیلی خبری شعار سال بدون هیچ گونه نظر تائیدی یا تکذیبی ، از کلیه ذینفعان و ذی مدخلان ، تقاضا می کند که اطلاعات تکمیلی خود را جهت تقویت خبر یا ممانعت از انحراف در انعکاس اخبار،برای این پایگاه تحلیلی خبری ارسال دارند.
پرداخت ۷۰ درصد خسارت خودرو‌های آسیب دیده دارای بیمه بدنه در انفجار بندر شهید رجایی + تشکیل پرونده برای ۲۱۱۶ خودروی آسیب دیده بدون بیمه بدنه
محسن پور کیانی، دبیرکل سندیکای بیمه‌گران ایران:

پرداخت ۷۰ درصد خسارت خودرو‌های آسیب دیده دارای بیمه بدنه در انفجار بندر شهید رجایی + تشکیل پرونده برای ۲۱۱۶ خودروی آسیب دیده بدون بیمه بدنه

به گفته دبیرکل سندیکای بیمه‌گران ایران، طبق آخرین گزارش در حادثه بندر شهید رجایی فقط ۶۸۵ خودرو از حدود ۳۰۰۰ خودرویی که اعلام خسارت کردند، بیمه بدنه داشتند که ۷۰ درصد از خسارات خودرو‌های دارای بیمه‌نامه پرداخت شده و با هماهنگی دادگستری استان هرمزگان، مقرر شده صنعت بیمه ارزیابی خسارات خودرو‌هایی که تحت پوشش نیستند را انجام دهد و برای آن‌ها تأمین دلیل کند تا زمانی که مقصر حادثه مشخص شد، بتوانند خسارات خود را دریافت کنند.
غیرقابل اعتماد بودن بازار گاوی و انفجاری : حتی با برقراری توافق، فریب سرعت بالای رشد شاخص بورس را نخورید
سینا رهبر کارشناس بازار سرمایه:

غیرقابل اعتماد بودن بازار گاوی و انفجاری : حتی با برقراری توافق، فریب سرعت بالای رشد شاخص بورس را نخورید

در حالی که در روزهای اخیر بازار سرمایه به دلیل تحولات جهانی و نیز انتشار خبرهایی از مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا در مدار رشد قرار گرفته، کارشناس بازار سرمایه می‌گوید این اتفاق به نظر می‌رسد شاخص‌سازی باشد نه افزایش ارزش بازار سرمایه.رساندن بازار به قله و کشاندن سرمایه عمومی به بورس، عموما با خالی کردن بازار توسط حرفه ای همراه خواهد بود. ریزش ها هم آنقدر ادامه می یابد تا باز حرفه ای بتوانند در کف، اقدام به خرید سهام های فروخته شده در قله قیمتی کنند. متضرر واقعی این بازار هم ، شهروندان کم اطلاع و جوگیری خواهند بود که در اوج خرید کرده و در کف قیمتی، فروخته اند.
حضور شرکت‌های تعاونی در بورس جدی شد: اهتمام اتاق تعاون و سازمان بورس برای حضور تعاونی‌های سهام عدالت در بازارسرمایه
نشست مشترک اتاق تعاون ایران با سازمان بورس :

حضور شرکت‌های تعاونی در بورس جدی شد: اهتمام اتاق تعاون و سازمان بورس برای حضور تعاونی‌های سهام عدالت در بازارسرمایه

در پی نشست مشترک اتاق تعاون ایران با سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص بررسی ظرفیت‌های تعاونی‌ها و راهکارهای تحقق شعار سال در حوزه مسائل مشترک در اتاق تعاون ایران، عبداللهی رئیس اتاق تعاون بیان داشت که، از مهمترین بسترهای همکاری اتاق تعاون ایران و سازمان بورس ارتقای کیفیت فرایند تصمیم سازی و تصمیم‌گیری‌های اقتصادی کشور، اجرایی شدن احکام مرتبط با سند توسعه بخش تعاون، اجرایی شدن ماده (۴) آیین نامه اجرایی ماده (۷۵) قانون بخش تعاون، افزایش ضریب نفوذ روش های تأمین مالی جمعی در بخش تعاون، سوق دادن سود سهام عدالت به پروژه‌های نیمه تمام و سرمایه گذاری های مولد، تسهیل ورود شرکت های تعاونی سهامی عام به بازار سرمایه، به رسمیت شناختن شرکت های تعاونی سهام عدالت به عنوان نهاد مالی و ارائه آموزش به فعالین بخش تعاون و ترویج فرهنگ سهامداری است.رئیس سازمان بورس با اشاره به حضور شرکت های تعاونی در بازار سرمایه، بیان داشت: ما از عضویت شرکت های تعاونی در بورس، استقبال می کنیم که ظرافت‌های حقوقی دارد.
ادعای ابهام در چگونگی ​بیمه ۱۸ فروند هواپیمای قشم ایر​: واگذاری خدمات بیمه ای بدون انجام مناقصه به یک شرکت خاص ؟
شائبه ها برای سلیقه گرایی و سهل گیری ها ؟

ادعای ابهام در چگونگی ​بیمه ۱۸ فروند هواپیمای قشم ایر​: واگذاری خدمات بیمه ای بدون انجام مناقصه به یک شرکت خاص ؟

یکی از سایت های داخلی ادعا نموده است که قشم ایر بدون رعایت آیین نامه های معاملات، تصمیم گرفته خدمات بیمه ای ۱۸ فروند هواپیمای خود را به شرکتی خاص و به صورت مناقصه محدود و تنها با تصمیم هیئت مدیره واگذار نماید.با توجه به اطلاعات منتشر شده در شبکه های اجتماعی، کاربران این درخواست را مطرح کرده اند که نهادهای نظارتی باید به این موضوع ورود کنند . ورای تائید یا تکذیب جزئیات این خبر، پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، انتظار دارد که شرکت هواپیمایی قشم ایر، اقدام به شفاف سازی در این خصوص کند.
نظرات و گلایه ها