پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۷۰۱۳
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳
ابراهیم شکوری سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال، درباره بسته شدن پرداختی‌های AFC به فوتبال ایران بیان کرد: با توجه به تحریم‌های کشورمان بیش از یک سال است که فدراسیون فوتبال ایران هیچ دریافتی از فیفا نداشته است.
شعار سال: سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال گفت: با توجه به مشکلات بانکی، فیفا و AFC نمی‌توانند پول ایران را پرداخت کنند.

ابراهیم شکوری سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال، درباره بسته شدن پرداختی‌های AFC به فوتبال ایران بیان کرد: با توجه به تحریم‌های کشورمان بیش از یک سال است که فدراسیون فوتبال ایران هیچ دریافتی از فیفا نداشته است. در این مدت مذاکرات و مکاتبات زیادی با این نهاد انجام داده و تاکید کردیم طبق شعار خود فیفا مبنی بر "جدایی فوتبال از سیاست"، فدراسیون بین المللی فوتبال بحث پرداختی به فوتبال ایران را از سیاست جدا کرده و پول‌های ما را پرداخت کند.

او افزود: در فدراسیون فوتبال یک تیم را مامور پیگیری دریافت پول مان از فیفا کرده ایم که هر روز پیگیر این موضوع هستند. AFC هم از ابتدای سال ۲۰۲۰ اعلام کرد با توجه به تحریم‌های ایران به هیچ وجه امکان جا به جایی پول‌های ما در کنفدراسیون به حساب مان را ندارد. البته پیش از این هم چنین مشکلی داشتیم، اما با توجه به تلاش‌های مختلف راه‌هایی را برای دریافت پول پیدا می‌کردیم.

سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال تصریح کرد: ما مبلغ خوبی را از فیفا و AFC طلب داریم. سال ۹۷ رقابت‌های جام جهانی و جام ملت‌های برگزار شد و حامیان مالی استقبال خوبی از تیم ملی داشتند. اما درسال ۹۸ ما برای تیم ملی اسپانسر نداشتیم که البته برای سال بعد از جام جهانی و جام ملت‌ها تا حدودی طبیعی است. سال گذشته از لحاظ مالی برای فدراسیون فوتبال بسیار سخت بود.

شکوری ادامه داد: میزبانی ۵ رقابت آسیایی جزء معدود درآمد‌های ما بود که با همت کلیه همکاران ما در فدراسیون و استان‌ها محقق شد و با توجه به التفاوتی که از درآمدمان از این میزبانی‌ها و صرفه جویی‌ها که انجام دادیم توانستیم تا حدی هزینه‌های مان را تامین کنیم. البته نباید از نقش پررنگ همکاران خود و کادر فنی تیم‌های ملی و همچنین پیمانکاران گذر کرد که همکاری ویژه‌ای داشته اند که مورد تقدیر و ستایش است.

او با اشاره به درآمد‌های فوتبال ایران در فیفا و AFC گفت: بخشی از این پول‌ها مطالباتی است که باشگاه‌ها از فیفا و AFC دارند. همچنین فدراسیون بین المللی فوتبال و کنفدراسیون فوتبال آسیا به دلیل عملکرد ایران در بحث زیرساخت‌ها مبلغی به ما پرداخت می‌کنند که این پرداخت‌ها مشروط به درصد پیشرفت کار و صورت وضعیت و .. است. فدراسیون فوتبال در یکی دو سال اخیر در بحث ساخت و ساز‌ها عملکرد بسیار خوبی داشته است. به صورت مثال زمین شماره ۲ مرکز ملی فوتبال ساخته شد. آماده بهره برداری از خانه فوتسال هستیم و به امید خدا خوابگاه کوثر را طی ماه‌های آینده برای تیم‌های بانوان بهره برداری می‌کنیم که مجموعه کاملی است. با وجود هزینه‌هایی که انجام داده ایم تاکنون نتوانسته ایم مبلغی که فیفا و AFC برای تامین این زیرساخت‌ها قرار بود به ما پرداخت کنند، دریافت کنیم. بخش دیگری هم مربوط به مطالبات فدراسیون است.

شکوری افزود: کل مطالبات ما از فیفا برای باشگاه ها، کمک هزینه زیرساخت ها، طلب فدراسیون و پاداش‌های مختلف تیم ملی بیشتر از ۸ میلیون دلار است.

او با اشاره به میزان مطالبات ایران از AFC بیان کرد: فدراسیون فوتبال به صورت تقریبی بالای یک میلیون دلار از AFC طلب دارد. با وجود اینکه فیفا و AFC به ما پول نمی‌دهند، توسعه زیر ساخت‌ها را متوقف نکرده ایم و با توجه به صرفه جویی‌های مان و همراهی کلیه همکاران، مربیان و پیمانکاران عزیز همچنان ساخت و ساز‌های خود را ادامه می‌دهیم که جا دارد تشکر ویژه‌ای از آن‌ها داشته باشیم.

او درباره آخرین وضعیت پیگیری‌های فدراسیون فوتبال برای دریافت این مطالبات گفت: بحث ما با فیفا نیست بلکه این نهاد به دلیل تحریم‌های ناجوانمردانه علیه ایران نمی‌تواند پول را انتقال بدهد. در جلساتی که با مسئولان فیفا داشته ایم برای دریافت این پول راهکار‌های مختلفی پیشنهاد دادیم. مشکل مان هم بانکی است و خود فیفا هم بانکی ندارد که بتواند این کار را انجام بدهد. در حال حاضر همچنان تیم ما مشغول پیگیری است. فیفا هم علاقه دارد پول ما را پرداخت کند، اما مشکل بانکی است وفیفا اکنون در تلاش برای رفع این مشکل است.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 3 فروردین 1399، کدخبر: 7291345 ، www.yjc.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین