پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۷۵۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۴
سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی اسدالله عباسی با بیان اینکه اسدالله عباسی دولت باید به‌جای شعار دادن کارهای عملیاتی انجام دهد، گفت: از روز اول شیوع کرونا در کشور، دولت برای کنترل این ویروس خانمان‌سوز فقط شعار داد و کار عملیاتی مهمی را به‌غیراز طرح بسیج ملی کرونا انجام نداد لذا اگر هیئت دولت طرح جلوگیری از سفر و خروج از شهرها را به تصویب رسانده از آنان درخواست دارم با جدیت و قاطعیت آن را اجرایی کنند.

شعار سال: اسدالله عباسی امروز در گفت‌وگویی با بیان اینکه هنوز عده‌ای مردم ویروس کرونا را علیرغم تمام هشدارها جدی نگرفته‌اند، اظهار کرد: بااینکه تمام گیلان و کشور درگیر این ویروس خطرناک است ولی در طی این چند روز شاهد ورود مسافر به گیلان افزایش تردد در بعضی از مناطق کشور بودیم که می‌تواند باعث شیوع موج دوم کرونا در کشور شود.

وی اقدام دولت در خصوص جلوگیری از سفرهای جدید را اقدامی مؤثر ولی دیر دانست و گفت: اگر این اقدام دولت در خصوص جلوگیری از سفر و خروج از شهرها به‌موقع صورت می‌گرفت فراگیری کرونا در کشور با کاهش مواجه می‌شد.

سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم برخورد جدی دولت با افرادی که قصد سفر غیرضروری به دیگر مناطق کشور را دارند، افزود: اگر این طرح به‌درستی و با قاطعیت انجام نشود تا چندین ماه، کشور درگیر ویروس کرونا خواهد بود و بسیاری از کسب‌وکارها از بین می‌رود‌.

عباسی با اذعان به اینکه دولت باید فعالیت ادارات و بانک‌ها را تعطیل اعلام می‌کرد، تصریح کرد: باید در بعضی از مواقع از کشورهایی دیگر که در کنترل کرونا به‌مانند چین خوب عمل کردند الگوبرداری می‌کردیم تا با تعطیلی ادارات، بانک‌ها، پارک و کنترل عبور و مرور اجازه شیوع بیشتر کرونا را نمی‌دادیم.

وی ضمن انتقاد از افزایش عبور و مرور در بعضی از شهرستان‌های کشور بیان کرد: علیرغم اینکه انتقاداتی به عملکرد دولت در قبال کنترل کرونا داریم ولی متأسفانه عده‌ای از مردم را غرور کاذب گرفته و این ویروس منحوس را جدی نگرفتند لذا اگر از مسافرت رفتن عده‌ای ممانعت به عمل نمی‌آمد تا ماه‌های آینده درگیر کرونا بودیم.

سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت باید به‌جای شعار دادن کارهای عملیاتی انجام دهد، گفت: از روز اول شیوع کرونا در کشور، دولت برای کنترل این ویروس خانمان‌سوز فقط شعار داد و کار عملیاتی مهمی را به‌غیراز طرح بسیج ملی کرونا انجام نداد لذا اگر هیئت دولت طرح جلوگیری از سفر و خروج از شهرها را به تصویب رسانده از آنان درخواست دارم با جدیت و قاطعیت آن را اجرایی کنند.

عباسی مهم‌ترین دغدغه جامعه در مبارزه با کرونا را تعطیلی کسب‌وکار افراد روزمزد و‌ کارگر دانست و اظهار کرد: هم‌زمان با شیوع کرونا و تعطیلی کسب‌وکارها، زندگی بسیاری از افراد به‌مانند کارگران روزمزد با خطر مواجه شده و هیچ نهادی به‌مانند کمیته امداد و بهزیستی از این افراد حمایتی نمی‌کند حال اگر همین افراد به کرونا مبتلا شوند فاجعه‌ای بزرگ رقم می‌خورد.

وی با لازمه درست اجرایی شدن طرح جلوگیری از سفر مسافرین را استفاده از نهادهای نظامی و امنیتی عنوان کرد و گفت: دولت اگر واقعاً سعی دارد تا این طرح را به‌درستی اجرا کند باید تمام ظرفیت‌های کشور به‌مانند نیروهای نظامی و امنیتی استفاده کند.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان با اذعان به اینکه اقدام دولت برای جلوگیری از خروج مسافران بسیار بوده است، تصریح کرد: نمایندگان مجلس در جلسه غیرعلنی ماه گذشته از دولت درخواست کردند تا کنترل عبور و مرور را در ورودی قم اجرایی کند زیرا در این صورت شیوع کرونا در کشور به این فراگیری نمی‌رسید.

عباسی با انتقاد از اجرایی نشدن بعضی از طرح‌های دولت در کشور تصریح کرد: اگر دولت واقعاً می‌خواهد عبور و مرور مردم را کنترل کند نباید امروز و فردا انجام داده و از همین امروز این طرح را اجرایی کند زیرا در صورت ادامه این روند با مشکل مواجه می‌شویم زیرا کادر درمانی استان و کشور به‌شدت خسته هستند.

وی از دعوت وزیر کشور و بهداشت به مجلس شورای اسلامی خبر داد و افزود: در روز یکشنبه یک جلسه رسمی و با پروتکل وزارت بهداشت و رعایت نکات بهداشتی را در صحن علنی و با حضور وزیر کشور و بهداشت برگزار می‌کنیم تا از آخرین اقدامات دولت مطلع و از طریق مجلس مواردی را پیگیری کنیم.

شعار سال، با اندکی تخلیص و اضافات برگرفته از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، تاریخ ۷ فروردین ۱۳۹۹، کد خبر:1593855،www.dana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Kingdom
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
0
0
دولت با شعار اومده بالا با شعار هم می خواد عمرش رو تموم کنه و بره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین